Gå til innhold

Ut og reise i morgen, hvor nøye er flyselskapene hvis innsjekket 23 kg koffert bikker til 23,6 kg ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller at vekta viser hjemme 22,6 kg og kommer på flyplassen så bikker den så vidt 23 kg.. hva gjøres da? Må en betale ekstra da eller? Hvor mye er det snakk om egentlig? Finner ikke noe om priser hvis kofferten er litt for tung?? Gjelder SAS og Austrian Airlines. 

Anonymkode: 81099...f82

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Eller at vekta viser hjemme 22,6 kg og kommer på flyplassen så bikker den så vidt 23 kg.. hva gjøres da? Må en betale ekstra da eller? Hvor mye er det snakk om egentlig? Finner ikke noe om priser hvis kofferten er litt for tung?? Gjelder SAS og Austrian Airlines. 

De er nøye,for selvom du tenker at 600 g ikke er mye blir det fort mye om alle har med kun 600 g for mye.

Anonymkode: 7691b...bfc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De ser sitt snitt til å tjene noen ekstra kroner. De sier ikke nei takk til det. 

Hvis du er noen gram over, så ta ut litt klær og ta det på deg.

Anonymkode: 87802...3bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du har en badevekt hjemme, vei bagasjen før du drar hjemmefra, så slipper du å stresse mentalt med at den kanskje veier for mye 😊

Anonymkode: 37054...53b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De er nøye,for selvom du tenker at 600 g ikke er mye blir det fort mye om alle har med kun 600 g for mye.

Uenig her

Anonymkode: fe5fb...1d8

AnonymBruker
Skrevet

Kofferter som veier mer enn 23 kg blir i alle fall stanset i selvinnsjekk med beskjed om å henvende seg i bemannet skranke. Skjedde med oss i forrige uke. Heldigvis prøvde vi å sende den tyngste kofferten først, så vi tok den bare av båndet og la noen greier over til den letteste kofferten vi hadde med, siden køen til bemannet skranke var milelang orket vi ikke gå dit.

Anonymkode: 8196a...d62

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare ha noe av det tunge i håndbagasjen i stedet. 

Anonymkode: 16f31...64e

AnonymBruker
Skrevet

TS, når det er snakk om 600 gram, er det da spørs hvor snill person du møter. Jeg reiser som regel med kun håndbagasje, men de to-tre gangene jeg måtte sjekke inn bagasje, var det en situasjon da bagasjen min var nesten 29 kilo…Personen så på meg, smilte og sa «ok, god tur» 😀 Noen ville sikkert vært vanskelig pga ekstra 50 gram…

AnonymBruker
Skrevet

Vi reiser stort sett med SAS og har aldri opplevd å måtte betale for overvekt. Tror det er 23kg man kan ha med og vi har vært over med en kilo mange ganger. Mulig på grunn av at man kan ha en innsjekket baggasje hver, mens vi stort sett kun har ett kolli.

Anonymkode: 20440...be6

AnonymBruker
Skrevet

jeg har koffert vekt hjemme og den viser 22,6kg og da har jeg allerede tatt ut det som er tungt og lagt i sekken. Men kan en stole på at den koffert vekta stemmer da? Enn om den viser en halvkilo for lite da? Ja jeg skal starte med SAS, men skal skifte til andre flyselskap underveis, men regner med når det først er sjekket inn her så går det vel bra resten og??? 

Jeg får litt til i sekken så det ordner seg nok. 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

De kan være ganske strenge ja, hadde pakket om hvis jeg var deg

Anonymkode: 0ced5...23e

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvilket flyselskap, men lavprisselskaper gjør god profitt av overvekt, så ville tatt ut litt 

Anonymkode: 51ed3...b03

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Uenig her

At du er uenig er revnede likegyldig 😉

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp vært ute og flydd men skjønte ikke hvor i prosessen at de veide bagasjen? Dvs Ingen som sjekket det, men kan jo hende man blir veid samtidig som man går igjennom automatisk? vet ikke..

Anonymkode: b8e91...452

AnonymBruker
Skrevet

Dvs, hadde håndbagasje med kabinkoffert og veske.. Ingen som sjekket vekten på det.

Anonymkode: b8e91...452

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare ta ut en kg og slippe bekymringer da..  

Anonymkode: 879bd...cd2

AnonymBruker
Skrevet

600g? Altså, bare ta ut en genser og ha den på deg istedenfor. 

Anonymkode: 1375b...d9a

AnonymBruker
Skrevet

De kan være nøye - eller de kan la det gå. Jeg har opplevd begge deler. Men hvis det er automatisk innsjekking/innlevering, så vil «alarmen» gå og bagasjen vil bli stoppet (det vil komme en ansatt) hvis kofferten er bare et par hundre gram over 23kg. Jeg prøvde det på Gardermoen senest for et par uker siden. 

Anonymkode: cc879...325

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...