Gå til innhold

Evigvarende dårlig humør

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det normalt at det tar flere timer å få en 2-åring blid igjen? Dårlig humør sitter så jævlig godt i. Ofte er det ingenting som hjelper (unntatt kanskje å gi etter på alt man ikke burde gi etter på da, som å bare se tv, spise masse is, få smokken selv om vi holde på å slutte, etc.)

Holder på å fase ut dupp hjemme, men i dag ville hun sove. Vekket etter 1,5 time, det er nå 2 timer siden med nesten konstant grining og rasing. Klem og nærhet hjelper ikke, vil ikke ha mat, vil ikke finne på noe av det hun andre ganger vil gjøre. Det bare varer og varer og varer, den minste motgang starter raseriet på nytt.

Jeg var et depressivt og suicidalt barn, betyr det at hun har arvet skjør psyke og humørsyke av meg?

Anonymkode: 17bca...0d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du fortsatt depressiv? Vet ikke om det er arvelig, men er det "dårlig stemning" så påvirker det jo andres humør.

Anonymkode: 027d5...7f7

AnonymBruker
Skrevet

Blir hun gladere om dere går ut? Det hjelper oftest på min 1,5åring om hun er i dårlig humør. 

Anonymkode: a39ea...153

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke så uvanlig når man blir vekket og ikke har sovet nok.

Anonymkode: 3b76a...714

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere faser ut både smokk og soving på dagtid, så må dere nok regne med en del surving og dårlig humør ja. Hvorfor vil dere slutte med en dupp på dagtid allerede nå? Er du sikker på at hun er klar for det? Det virker jo egentlig ikke sånn.

Anonymkode: e2ffa...440

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du fortsatt depressiv? Vet ikke om det er arvelig, men er det "dårlig stemning" så påvirker det jo andres humør.

Anonymkode: 027d5...7f7

Nei, jeg er frisk i dag faktisk. Men for all del, ikke alle dager er gode for oss voksne i huset heller. Men det er langt flere gode dager enn dårlige. Og jeg klarer ikke å se noe mønster i enkelte dårlige dager med hvilke dager hun har det vanskelig. (Bortsett fra at vi seff blir slitne og frustrerte de gangene det varer i timevis).

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis dere faser ut både smokk og soving på dagtid, så må dere nok regne med en del surving og dårlig humør ja. Hvorfor vil dere slutte med en dupp på dagtid allerede nå? Er du sikker på at hun er klar for det? Det virker jo egentlig ikke sånn.

Anonymkode: e2ffa...440

Det er ikke noe must nei. Hun sover dupp i barnehagen, men nå er det ferietid så rutinen har endret seg. Vil gjerne at hun sover litt på dagtid men duppen har vært vanskelig å få til hjemme en stund. Nå i ferietiden med litt seinere morgener så har hun egentlig holdt ut til utpå ettermiddagen og da er det bare noen få timer til leggetid, så har hun lagt seg 19-19.30 og sovnet fort. Så det har på en måte fungert greit. Bortsett fra i dag og enkelte andre dager da hun ba om å få legge seg. Og gjerne er mer grinete etter dupp. Samtidig som å sove lang dupp gjør at det blir styr med legging og enkelte netter med lange våkenperioder (2-3t). Ikke enkelt dette her😅 

Anonymkode: 17bca...0d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...