Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer på hva snittet (førstegangsvitnemål) var for å komme inn på medisin i år?

Mer spesifikt medisin UIB og medisin VÅR UIO 

Anonymkode: 2b302...a4f

Alle poenggrensene blir offentliggjort i morgen kl 11 på nettsidene til samordna opptak.

Anonymkode: c282a...c2a

• Nyttig 1
Skrevet

Stesønnen min kommer på nr. 7 venteliste medisin (UiO eller NTNU er jeg ikke sikker på). Er det sannsynlighet at han kommer inn?  Tror han har snitt 61 :) 

AnonymBruker
Skrevet
Kitty Odis skrev (10 timer siden):

Stesønnen min kommer på nr. 7 venteliste medisin (UiO eller NTNU er jeg ikke sikker på). Er det sannsynlighet at han kommer inn?  Tror han har snitt 61 :) 

Nei

Anonymkode: 88134...092

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Nei

Han har også søkt medisin i Aarhus. Er det sjanse at han får studieplass der? 

AnonymBruker
Skrevet
Kitty Odis skrev (1 time siden):

Dette kan jeg ikke uttale meg om da jeg kjenner hverken til opptakssystemet eller de gjeldende snittene. Lykke til uansett!

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Kitty Odis skrev (13 timer siden):

Om du går på samordna opptak kan du nå se hvor mange de har gitt tilbud til. Det er vanlig å overbooke på studier, så det er en del som skal takke nei før de begynner å ta av ventelista. Med 61 i konkurransepoeng (ikke snitt!) og som nummer 7 på venteliste antar jeg at han er søker i kvoten for førstegangsvitnemål og han burde jo ha søkt på alle stedene. Ser flere har poenggrense som er under 61 i denne kvoten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kitty Odis skrev (2 timer siden):

Han må undersøke om utdanninga hans gir godkjenning i Norge dersom han kommer inn i Danmark: https://www.universitetsavisa.no/helsedirektoratet-medisin-utdanning/far-ikke-utdanningen-godkjent-130-leger-varsler-soksmal-mot-staten/383343

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kitty Odis skrev (14 timer siden):

Han har ikke 61 i snitt.

Anonymkode: 3c30c...997

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg lurer på hva snittet (førstegangsvitnemål) var for å komme inn på medisin i år?

Mer spesifikt medisin UIB og medisin VÅR UIO 

Anonymkode: 2b302...a4f

På UiB er det 5,68 i karaktersnitt, gitt at man makser ut de 4 mulige tilleggspoengene. UiO Vår 5,7.

AnonymBruker
Skrevet

Om du går på samordna opptak kan du nå se hvor mange de har gitt tilbud til. Det er vanlig å overbooke på studier, så det er en del som skal takke nei før de begynner å ta av ventelista. Med 61 i konkurransepoeng (ikke snitt!) og som nummer 7 på venteliste antar jeg at han er søker i kvoten for førstegangsvitnemål og han burde jo ha søkt på alle stedene. Ser flere har poenggrense som er under 61 i denne kvoten.

Spm om overbooking - hva hvis det ikke er nok som takker nei rller ikke stiller opp, er det da noen som får beskjed om at de ikke får plass likevel? 

Anonymkode: aa035...420

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spm om overbooking - hva hvis det ikke er nok som takker nei rller ikke stiller opp, er det da noen som får beskjed om at de ikke får plass likevel? 

Anonymkode: aa035...420

Nei.

• Liker 1
Skrevet

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Han har ikke 61 i snitt.

Jeg skjønner ikke så mye systemet i landet her. Flyttet til Norge for 6 år siden. Men det er likevel spennende å følge med.

Tusen takk for godt svar :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du link til hvor man kan se hvor mange som har fått tilbud? Har leitet opp og ned på siden men finner ikke..

Anonymkode: 2e212...444

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du link til hvor man kan se hvor mange som har fått tilbud? Har leitet opp og ned på siden men finner ikke..

https://www.samordnaopptak.no/info/om/sokertall/

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har sett på den siden sikkert 100 ganger nå, men finner ikke ut hvor mange som har søkt

Se under søkertall?

AnonymBruker
Skrevet

Snille dere, kan dere forklare meg hva som skjer? Jeg fikk studieplass, takket ja, ombestemte meg og søkte på "ledige studieplasser" ..... hva skjer nå? 

Ingen aktivitet på SO. 

Anonymkode: 1e58d...1b3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Snille dere, kan dere forklare meg hva som skjer? Jeg fikk studieplass, takket ja, ombestemte meg og søkte på "ledige studieplasser" ..... hva skjer nå? 

Ingen aktivitet på SO. 

Samme her…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen aktivitet på SO. 

Tenker du på når du får svar? Det bruker å være rundt når de andre får svar på suppleringsopptaket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...