Gå til innhold

Samordna opptak 2023

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rart. Send dem mail, eller ring, i morgen!

Anonymkode: def3b...732

Veldig rart, må jo ha skjedd en feil et sted? Ring dem i morgen du!

Anonymkode: aa035...420

Ja, jeg får ringe dem i morgen.

Hvis det kommer opp at du ikke kvalifiserer, så er det ikke poengsummen din som er problemet, men et av kravene. Hvis det er et gens studie så er det rart du får den meldingen. 

kan du si hvilket studie det gjelder? 

Anonymkode: 1a8f1...9c6

Ja, da må det være et eller annet krav da, men trodde ikke det var noen spesifikke krav på dette her.

Studiet er Drama og teaterkommunikasjon på Oslo Met. 

Anonymkode: f3f4a...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som kan hjelpe meg? Søkte på ledige plasser 20 juli og fikk i går beskjed om at jeg ikke var kvalifisert og ikke fikk tilbud. Vet jeg dekker alle kravene så har ringt til skolen og spurt om de vet noe om det. Fikk til svar at jeg måtte sende Mail til opptakskontoret ved skolen og begrunne det og fikk autosvar at behandlingstid var 1-2 dager. Er det noen som helst måte og få raskere svar?? Sitter på to forskjellige studenthybler da jeg har søkt på forskjellige ting på hver sin side av landet, men vil jo helst si ifra meg den ene så fort som mulig.. har frist for å si ifra om hybel i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym995 skrev (13 minutter siden):

Noen som kan hjelpe meg? Søkte på ledige plasser 20 juli og fikk i går beskjed om at jeg ikke var kvalifisert og ikke fikk tilbud. Vet jeg dekker alle kravene så har ringt til skolen og spurt om de vet noe om det. Fikk til svar at jeg måtte sende Mail til opptakskontoret ved skolen og begrunne det og fikk autosvar at behandlingstid var 1-2 dager. Er det noen som helst måte og få raskere svar?? Sitter på to forskjellige studenthybler da jeg har søkt på forskjellige ting på hver sin side av landet, men vil jo helst si ifra meg den ene så fort som mulig.. har frist for å si ifra om hybel i dag

Ring opptakskonteret!

Anonymkode: 2e212...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ring opptakskonteret!

Anonymkode: 2e212...444

Var opptakskontoret på skolen som sa jeg måtte sende mail..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym995 skrev (26 minutter siden):

Nå sier du jo ingenting om hva du har søkt, men sikker på at du ikke har søkt på studier med fagkrav eller krakterkrav? 

Anonymkode: cd49a...6e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

JASSÅ, skal liksom utdanne dere nå hva? Bli lært nye ting og tjene store PENGER hva? KarriereKVINNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: a1a16...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

JASSÅ, skal liksom utdanne dere nå hva? Bli lært nye ting og tjene store PENGER hva? KarriereKVINNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: a1a16...e31

Selvfølgelig, utdanning er bra :)

Anonymkode: 7d731...303

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå sier du jo ingenting om hva du har søkt, men sikker på at du ikke har søkt på studier med fagkrav eller krakterkrav? 

Anonymkode: cd49a...6e3

Søkt kjemiingeniør fra ledige studieplasser, så var ingen karakterkrav, er krav om hing (fysikk 1+ r1 og r2), men har hatt og bestått alle de fagene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym995 skrev (1 time siden):

Søkt kjemiingeniør fra ledige studieplasser, så var ingen karakterkrav, er krav om hing (fysikk 1+ r1 og r2), men har hatt og bestått alle de fagene

Fikk svar på mailen min nå, var visst veldig mange søkere på ledige studieplasser og de hadde ikke hatt tid til å behandle søknaden før 29. fikk beskjed om at jeg nok ville få tilbud i morgen fordi jeg var kvalifisert🤩

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ja, jeg får ringe dem i morgen.

Ja, da må det være et eller annet krav da, men trodde ikke det var noen spesifikke krav på dette her.

Studiet er Drama og teaterkommunikasjon på Oslo Met. 

Fant du ut noe? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som har fått svar på etterfyllingsopptaket? Ifølge samordnaopptak så startet de etterfyllingsopptaket 1 august. 

Anonymkode: a31fa...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.7.2023 den 15.32):

Fant du ut noe? 😊

Ja, fikk svar på mail. Det var bare at de ikke hadde startet opptaket enda eller noe slikt,  men jeg synes det da er en merkelig måte å gjøre det på at det står «ikke kvalifisert» i søknaden…

Fikk brev i går om at jeg kom inn, så da fikk jeg ihvertfall på det rene at jeg VAR kvalifisert🙈

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som har fått svar de siste dagene? 

Jeg står på samme ventelisteplass som jeg har stått på hele tiden, og synes det er merkelig. 

Noen som vet når de stenger helt for å ta opp nye studenter? 

Har søkt meg inn på enkeltemner, men orker ikke kjøpe bøker før jeg vet 100% at jeg ikke kommer inn på studiet via samordna opptak.

Anonymkode: 46df5...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg står på samme ventelisteplass som jeg har stått på hele tiden, og synes det er merkelig. 

Har søkt meg inn på enkeltemner, men orker ikke kjøpe bøker før jeg vet 100% at jeg ikke kommer inn på studiet via samordna opptak.

Jeg fikk tilbud 1. august. Tipper det ikke skjer noe særlig før studiestart. Da blir det evt etterfylling hvis det er mange som ikke møter på oblig første dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har opptak jevnlig i august tirsdag og torsdager. Ringte de forrige uke. Er på nr 1, og har ikke bevegd meg på 2 uker:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rød potet skrev (7 minutter siden):

De har opptak jevnlig i august tirsdag og torsdager. Ringte de forrige uke. Er på nr 1, og har ikke bevegd meg på 2 uker:(

De overbooker jo ofte.

Anonymkode: 63111...5c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De overbooker jo ofte.

Anonymkode: 63111...5c3

Ja, det vet jeg jo. Har skrevet ned hvor mye de har overbooka også. Men har hørt de skulle etterfylle med noen uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fikk svar i dag, sto på 1plass ordinær og 3 på førstegang, kom inn🥳🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om at jeg kom inn på førstevalget i dag, men lurer litt på hva som skjer nå? Har jo betalt semesteravgift og godkjent studieplan for andrevalget mitt da det egt var planen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk beskjed i dag om at jeg kom inn på førstevalget🥳 Hurra, slipper å ta bare enkeltemner🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...