Gå til innhold

Rykker stadig bakover i køen på venteliste fastlege

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ingenting av dette. Har satt meg på venteliste og sjekket ca ukentlig hvor jeg ligger på lista. I forrige uke lå jeg på plass 122, og når jeg sjekker nå ligger jeg på 126 plass. Da jeg satte meg på liste, var jeg på plass 119. 

Noen som vet hvorfor?

Anonymkode: c19bb...b20

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mødre med unger, og tidligere passientet som bytter tilbake innen tidsfristen.

Anonymkode: 06227...7c6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mødre med unger, og tidligere passientet som bytter tilbake innen tidsfristen.

Anonymkode: 06227...7c6

Å, så det er regelverk for sånt? Ja da kan man jo vente seg ihjel..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet fra Bergen kommune i et år og måtte skaffe meg fastlege på det nye stedet og måtte derfor ha adresseforandring. Da jeg flyttet tilbake til Bergen kommune et år etterpå, så jeg at ingen fastleger hadde ledige plasser så jeg ringte fastlegetelefonen og de sa at når jeg kommer som nyinnflyttet fra en annen kommune har jeg rett til å velge akkurat hvilken lege jeg har lyst på, regulering om vedkommende har ventelister.

Dette er nok én årsak til at du rykker bakover i køen fordi andre kommer foran deg.

Anonymkode: 27ced...a32

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg flyttet fra Bergen kommune i et år og måtte skaffe meg fastlege på det nye stedet og måtte derfor ha adresseforandring. Da jeg flyttet tilbake til Bergen kommune et år etterpå, så jeg at ingen fastleger hadde ledige plasser så jeg ringte fastlegetelefonen og de sa at når jeg kommer som nyinnflyttet fra en annen kommune har jeg rett til å velge akkurat hvilken lege jeg har lyst på, regulering om vedkommende har ventelister.

Dette er nok én årsak til at du rykker bakover i køen fordi andre kommer foran deg.

Selv om vedkommende har ventelister,( skulle det være.)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Å, så det er regelverk for sånt? Ja da kan man jo vente seg ihjel..

Plass 119 tilsa også at du kan vente deg ihjel.Legen tar kun inn 10 og 10 pasienter av gangen og det skjer først nå 10 pasienter har falt fra.

Anonymkode: 30981...7c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...