AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #1 Skrevet 15. juli 2023 Har fra før to store hunder. En middels stor og en stor. De går svært godt overens. Den ene er 1 år og 7 mnd, den andre er litt over et år. De er begge kastrerte hannhunder. Kastrert fordi den ene testikkelen på den ene hunden var vridd, den andre pga navlebrokk og da fant veterinæren noe som gjorde at han syntes det var best å kastrere. Husker ikke helt årsak, men det var noe medisinsk. Nå har ønske om hund nr 3 kommet. Vi har enebolig med inngjerdet hage. Det er alltid noen hjemme her. Hundene får minimum 1-2 timers luftetur hver dag og hjernetrim de fleste dager. De er en del av familien. Jeg bruker de til både lydighet, spor, turgåing og familiemedlem. Har hatt tre hunder før, og det gikk helt fint, men det var mindre hunder. Er også redd for at den siste hunden ikke skal passe inn i flokken på en måte.. økonomi er heller ikke et problem. fordeler og ulemper? Tur fikser jeg med å ha de i sele rundt livet, så det er det ingen problemer med. Eventuelt at mannen/venner går med meg. Anonymkode: 4b13b...967
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #2 Skrevet 15. juli 2023 Du burde la de du har få bli eldre først. Når man tar inn en hund nr. 3, endrer man dynamikken i flokken. Da er det alltid en sjanse for at ting endrer seg i en negativ retning, og spesielt når de to du allerede har er begge under 2 år. Anonymkode: b036b...fa8 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #3 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du burde la de du har få bli eldre først. Når man tar inn en hund nr. 3, endrer man dynamikken i flokken. Da er det alltid en sjanse for at ting endrer seg i en negativ retning, og spesielt når de to du allerede har er begge under 2 år. Anonymkode: b036b...fa8 Enig. Hadde ventet noen år, til de andre er godt voksne. Anonymkode: 628f7...191 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #4 Skrevet 15. juli 2023 Jeg bygget en flokk her med ca 6 mnd mellom hver hund i alder, alle tisper. Går greit med 3 hunder, men mine er av en mindre rase (cocker spaniel). Anonymkode: e03d2...694
Sb88 Skrevet 16. juli 2023 #5 Skrevet 16. juli 2023 Vi har 3 hunder eldste er 2 år å de to minste er kullsøsken på 1 år. Det er mye arbeid å krever mye trening. hos oss fungerer det kjempebra men vi har jobbet veldig mye for å få det bra og jobbet mye med hundetrener, samt hatt alle på valpekurs unghundkurs å hverdagslydighet kurs.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #6 Skrevet 16. juli 2023 Sb88 skrev (52 minutter siden): Vi har 3 hunder eldste er 2 år å de to minste er kullsøsken på 1 år. Det er mye arbeid å krever mye trening. hos oss fungerer det kjempebra men vi har jobbet veldig mye for å få det bra og jobbet mye med hundetrener, samt hatt alle på valpekurs unghundkurs å hverdagslydighet kurs. Hvilke raser har du? Anonymkode: e03d2...694
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå