AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #1 Skrevet 15. juli 2023 I det siste har jeg tenkt på at vi bruker veldig mye tid på å overbevise hverandre om det fins høyverdige måter å bruke penger på, og så fins det dårlige måter. Og stort sett er «min» måte alltid bedre enn din. Å bruke 80 000 på å reise 14 dager til Portugal er ikke så bra som å sette 80 000 i fond for eksempel. Men 80 000 på en reise til Portugal er bedre enn 80 000 til strøm på hytta. Mens det vi egentlig skulle konkurrere om er å bruke/forholde oss til penger i det hele tatt. Jeg mener, for systemet spiller det jo ingen rolle hvordan vi bruker penger, bare at vi gjør det. Og det spiller ingen rolle om det er 35 kroner på en brus eller 150 000 på en sykkel. Å ikke ha penger og ikke bruke penger derimot, det er å undergrave hele samfunnsstrukturen vår. Anonymkode: 3536b...023 2
Knirke Skrevet 15. juli 2023 #2 Skrevet 15. juli 2023 Folk konkurrerer om det utroligste på sosiale medier, og kanskje spesielt på forum. Det er ikke lengre om å gjøre å ha mest mulig penger og dyre ting. Neida, det er moral og "miljøvennlighet" som er valutaen i 2023. Noen eksempler: Reise: -Vi droppet Roma turen i år for å dra til Kristiansand Dyrepark -Åja, Vi droppet Kristiansand Dyrepark for å dra på telttur i marka. -Telt? Hvilken luksus! Vi sover i hengekøyer knyttet av gamle laken som vi henger opp i bakgården. Mat: -Se på meg, jeg har kuttet ned på rødt kjøtt på grunn av miljøet. Spiser biff max en dag i uken. -Rødt kjøtt? Miljøsvin! Se på meg, jeg er vegetarianer. -Vegetarianer? Fysj! Jeg er veganer og spiser kun nedfallsfrukt, og kun hvis frukten vil bli spist. Klær: -Se på meg, jeg har shoppestopp i år (undertøy, sokker, sko, vintertøy og tøy til barna teller ikke) -Se på meg, jeg har hatt shoppestopp i 5 år, og strikker alle klærne selv. -Se på meg, jeg og barna går kun i gamle filler som vi har fått gratis på Finn. Barna blir mobbet, men det er bare bra for karakteren. 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #3 Skrevet 15. juli 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: I det siste har jeg tenkt på at vi bruker veldig mye tid på å overbevise hverandre om det fins høyverdige måter å bruke penger på, og så fins det dårlige måter. Og stort sett er «min» måte alltid bedre enn din. Å bruke 80 000 på å reise 14 dager til Portugal er ikke så bra som å sette 80 000 i fond for eksempel. Men 80 000 på en reise til Portugal er bedre enn 80 000 til strøm på hytta. Mens det vi egentlig skulle konkurrere om er å bruke/forholde oss til penger i det hele tatt. Jeg mener, for systemet spiller det jo ingen rolle hvordan vi bruker penger, bare at vi gjør det. Og det spiller ingen rolle om det er 35 kroner på en brus eller 150 000 på en sykkel. Å ikke ha penger og ikke bruke penger derimot, det er å undergrave hele samfunnsstrukturen vår. Anonymkode: 3536b...023 Du vet jo ikke hvem overlegen min er? Så hvordan kan din overlege være bedre enn min? Anonymkode: d84ec...d69 1 1
Schmuhu Skrevet 15. juli 2023 #4 Skrevet 15. juli 2023 Jeg er enig i noen utsagn men også uenig i mange andre utsagn. Livet skjer og livet skal leves. Det er ikke lurt å spare seg i hjel samtidig er det ikke lurt å spare for lite. Balansen er høyest individuell. Så er jo det snakk om sløs. Men hva er det egentlig? Det er også meget individuell. Økonomi er individuelt. Det er helt fantastisk. Schmuhu
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #5 Skrevet 15. juli 2023 Knirke skrev (3 timer siden): Folk konkurrerer om det utroligste på sosiale medier, og kanskje spesielt på forum. Det er ikke lengre om å gjøre å ha mest mulig penger og dyre ting. Neida, det er moral og "miljøvennlighet" som er valutaen i 2023. Noen eksempler: Reise: -Vi droppet Roma turen i år for å dra til Kristiansand Dyrepark -Åja, Vi droppet Kristiansand Dyrepark for å dra på telttur i marka. -Telt? Hvilken luksus! Vi sover i hengekøyer knyttet av gamle laken som vi henger opp i bakgården. Mat: -Se på meg, jeg har kuttet ned på rødt kjøtt på grunn av miljøet. Spiser biff max en dag i uken. -Rødt kjøtt? Miljøsvin! Se på meg, jeg er vegetarianer. -Vegetarianer? Fysj! Jeg er veganer og spiser kun nedfallsfrukt, og kun hvis frukten vil bli spist. Klær: -Se på meg, jeg har shoppestopp i år (undertøy, sokker, sko, vintertøy og tøy til barna teller ikke) -Se på meg, jeg har hatt shoppestopp i 5 år, og strikker alle klærne selv. -Se på meg, jeg og barna går kun i gamle filler som vi har fått gratis på Finn. Barna blir mobbet, men det er bare bra for karakteren. Er litt som de to mennene i Coop Extra reklamene. Hjemme hjemme strikket lue osv... Anonymkode: 234fe...03a 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #6 Skrevet 15. juli 2023 Under pandemien skulle man ikke gjøre noe som helst, og nå skryter folk av at de sparer penger på Norges-ferie selv om de bruker tre ganger mer enn jeg gjør i utlandet 😛 Anonymkode: 98d2c...1f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå