AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #1 Skrevet 15. juli 2023 Hvordan gjør dere det med dyra når dere skal flytte? Jeg får ikke mellomfinansiering så jeg må selge før jeg kjøper. Etter at jeg da har solgt må jeg finne ett hus på tre måneder siden det ofte er tre måneder man overtar. Men på de tre månedene er jeg sikker på at det ikke finnes hus akkurat når jeg trenger hus. Jeg har dyr så det er umulig å leie siden ingen vil leie ut med dyr og i tillegg så vil alle leie ut til langtidsleie. Hva gjør dere da? Jeg har ingen familie eller venner som kan passe dyra. Er det da umulig for meg å flytte? Jeg vil så gjerne flytte men ser at det er vanskelig. I tillegg får jeg lite lån pga. lav inntekt. Hva hadde dere gjort? Hva gjør dere når dere skal flytte? I tillegg så koster det ofte 200.000 i megleravgift og ved salg så da har jeg 200.000 kroner mindre å kjøpe for hver eneste gang jeg flytter. Jeg er helt desperat her fordi mistrives her. Anonymkode: 0fe45...7c6 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #2 Skrevet 15. juli 2023 Du snakker litt rundt, og hører om det er noen som kjenner til noen som kunne tenke seg å hjelpe en/ei med dyr i perioden mens de ordner med å kjøpe nytt hus. Det er hovedsaklig de som ønsker langtidsleie som annonserer ja, men det er mange flere som har mulighet for utleie, men ikke ønsker noen boende i lengre tid. Folkemunne er din venn. Og noen er dyreglade og ekstra innstilt på å hjelpe noen andre med dyr. Legg ut en forespørsel på Facebook kan du også gjøre. Selv de som hovedsaklig ønsker langtidsleie annonserer ofte ikke selv, men tar inn leietakere via kjennskap osv. Anonymkode: d7fd9...0a8 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #3 Skrevet 15. juli 2023 Jeg har omtrent ikke noe nettverk så umulig å snakke litt rundt da. Kjenner omtrent ingen. Anonymkode: 0fe45...7c6 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #4 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har omtrent ikke noe nettverk så umulig å snakke litt rundt da. Kjenner omtrent ingen. Anonymkode: 0fe45...7c6 Så post i en Facebook gruppe for lokalområdet ditt. Nå får jeg litt følelsen at du først og fremst sitter fast i en offermentalitet. Hadde om så skaffet meg et stort telt og bodd ute om så skulle være - eller leid ei campinghytte. Det finnes garantert muligheter, og folk får dette til. Anonymkode: d7fd9...0a8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #5 Skrevet 15. juli 2023 Hva slags dyr og hvor mange er det snakk om? Litt forskjell på å passe en hamster i bur og åtte hunder. Anonymkode: 2f26c...eed
c_buk Skrevet 15. juli 2023 #6 Skrevet 15. juli 2023 Har aldri hatt problem med leie av bolig eller korttidsleie via AirBnb med verken hund eller katt. Så her konstruerer du et problem ut av en bekymring. Men det er klart at du har færre valgmuligheter med dyr. Det valgte du den dagen du anskaffet dyr. Så det er mulig du må flytte litt ugunstig til i en periode. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #7 Skrevet 17. juli 2023 Finn en AirBnb leilighet i mellomtiden Anonymkode: f723b...8fb
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #8 Skrevet 17. juli 2023 Facebook er fantastisk til å spre ordet! Legg ut om at du trenger husvære med dyr,evt om hjelp til pass av dyra. Be dine fb venner dele innlegget. Fortell om dine positive sider,som forhåpentligvis er at du er rolig,ikkerøyker,(inne ihvertfall),sikker betaler,og at du kanskje kan hjelpe til med noe der du leier. Anonymkode: 8c371...2d1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå