AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #1 Skrevet 15. juli 2023 Det er ikke mine. Har 1 tann både oppe og nede som stikker litt ut fra rekka. Har ganske liten munn så mulig jeg egentlig skulle ha trekt flere tenner før jeg begynte med regulering. Men nå er det liksom ingenting å gjøre med det og om jeg vil regulere på nytt så må jeg jo betale hele summen på nytt. Er vel 5år siden jeg slutta med regulering. Anonymkode: 0f073...dc8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #2 Skrevet 15. juli 2023 Ja, de er rette og pene, 24 år etter at reguleringen ble tatt av. Men har etter anbefaling fra tannlege beholdt strengen bak både oppe og nede, og forsterket denne ved behov. De sier at det gjerne også blir verre med årene om man ikke gjør dette, da tennene med alderen vil bevege seg, regulering eller ikke. Anonymkode: a0c30...2d6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #3 Skrevet 15. juli 2023 Hahahahahajajjajahahjahhahahajja nei Anonymkode: ed5fe...275
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #4 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, de er rette og pene, 24 år etter at reguleringen ble tatt av. Men har etter anbefaling fra tannlege beholdt strengen bak både oppe og nede, og forsterket denne ved behov. De sier at det gjerne også blir verre med årene om man ikke gjør dette, da tennene med alderen vil bevege seg, regulering eller ikke. Anonymkode: a0c30...2d6 Kan jeg klage over at jeg fikk noen streng da jeg var ferdig med reguleringen? Jeg fikk bare en slags "gom" som jeg skulle bruke i noen måneder og så slutte med Anonymkode: 0f073...dc8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #5 Skrevet 15. juli 2023 *IKKE fikk noen streng* Anonymkode: 0f073...dc8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #6 Skrevet 15. juli 2023 Mine er helt rette. Det er snart 30 år siden jeg hadde regulering. 😅 Hadde i flere år. Pga liten munn har jeg trukket mange tenner pluss visdomstenner selvfølgelig. Tror all trekking hjalp ja, nå står de pent på rad. Jeg har bare 24 tenner igjen og det er visst det jeg har plass til. Anonymkode: d411e...8f7
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #7 Skrevet 15. juli 2023 Nei, men jeg valgte å ta bort strengen. Hadde kun der nede. Synes det var ubehagelig å ikke kunne bruke tanntråd pluss for meg var det ikke SÅ viktig med rette tenner i underkjeven. Men jeg hadde kun regulering ett år og hadde nesten ikke behov for det. Kan se for meg at de med stort behov for regulering over flere år kan merke større forskjell flere år etterpå. Anonymkode: 11c25...92a 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #8 Skrevet 15. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kan jeg klage over at jeg fikk noen streng da jeg var ferdig med reguleringen? Jeg fikk bare en slags "gom" som jeg skulle bruke i noen måneder og så slutte med Anonymkode: 0f073...dc8 Nei. Anonymkode: 11c25...92a 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #9 Skrevet 15. juli 2023 Glemte å skrive at jeg har trukket 4 tenner + 4 visdomstenner for å få plass, i tillegg til streng. Aner ikke hva du kan klage på nå. Men det er vel verdt et forsøk om tennene allerede beveger seg etter 5 år. Anonymkode: a0c30...2d6
Sofakona Skrevet 15. juli 2023 #10 Skrevet 15. juli 2023 Nei...hadde regulering, skinner og sånn sove greie i 5 år....pene nede men ikke oppe...
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #11 Skrevet 15. juli 2023 Nei, absolutt ikke, men de er mye bedre enn før jeg fikk regulering! Før hadde jeg veldig stort mellomrom mellom fortennene oppe samt veldig overbitt, har fremdeles overbittet men det plager meg ikke lengre sånn det gjorde når jeg var liten. Gikk til odontolog i mange år, hadde første nattbøyle oppe, så plate oppe, så regulering både oppe og nede og til slutt plate oppe igjen. Innimellom der et eller annet sted trakk jeg seks tenner eller noe sånt. Anonymkode: c55fd...6ff
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #12 Skrevet 15. juli 2023 Sønnen min hadde kraftig utstående tenner i overkjeven, men etter kun ett år med regulering var alt på plass. Han trakk ingen tenner. Det ble satt på en metallstreng bakpå fortennene etter at reguleringen var fjernet, og den har han ennå. Ingen tenner er kommet ut av posisjon, han har et helt rett dollarglis ennå, 8-9 år etter at reguleringen ble fjernet. Men den strengen bakpå tennene må han nok ha resten av livet, ellers er det vanlig at det sklir ut av stilling igjen fikk han beskjed om. En venninne av meg i voksen alder har tatt regulering på nytt pga fortennene har sklidd ut av stilling med årene. Hun hadde ingen streng bakpå tennene til å holde dem i korrekt stilling. Hun betalte alt med den nye reguleringen av egen lomme selvfølgelig. Det ble usynlig regulering nå da. Anonymkode: eb378...ecb
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #13 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, de er rette og pene, 24 år etter at reguleringen ble tatt av. Men har etter anbefaling fra tannlege beholdt strengen bak både oppe og nede, og forsterket denne ved behov. De sier at det gjerne også blir verre med årene om man ikke gjør dette, da tennene med alderen vil bevege seg, regulering eller ikke. Anonymkode: a0c30...2d6 Jo, men om man tar som voksen er sjansen mye større for bevegelse. Jeg har streng, men mp ogsp bruke nattskinne. De er stramme om jeg bare skipper en natt. Anonymkode: 01d08...562
Cata Skrevet 15. juli 2023 #14 Skrevet 15. juli 2023 Absolutt ikke. Jeg hadde regulering fra jeg var 12 til jeg var 15 og "plate" for å holde tennene i ny posisjon et år etter det igjen. Det tok vel ca. 5-6 år før tennene i overkjeven var synlig ute av posisjon igjen. Tror feilen var at tannlegen "glemte" å trekke tenner i overkjeven så det var akkurat like trangt som før. Underkjeven husket de å trekke i så der er tennene rimelig rette enda, men de var også mye mindre skjeve i utgangspunktet.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #15 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, men om man tar som voksen er sjansen mye større for bevegelse. Jeg har streng, men mp ogsp bruke nattskinne. De er stramme om jeg bare skipper en natt. Anonymkode: 01d08...562 Jeg tok som tenåring. Litt usikker på ha du mente her? Anonymkode: a0c30...2d6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #16 Skrevet 15. juli 2023 Fortsatt lett overbitt, men Anonymkode: b68ed...ccf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå