Gå til innhold

Far livet å dele reguleringskonstnad men ble arbeidsledig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja da sitter jeg her da. Ufør med to barn alene og en regulerings regning på 30 tusen. Far har mistet jobben og slipper til og med å betale barnebidrag. Om jeg sender inn regning på regulering nå via nav så de skal fordele summen så må jeg allikevel betale alt. 

Men jeg tenkte på en ting. Når vi fikk mailen fra tannlegen om tilbudet fra dem med reguleringen til barnet vårt så måtte begge foreldrene godta med å sende Mail til tannlegen at vi ønsket tilbudet. Betyr ikke det da at far også kan få regning på det? At tannlegen kan dele regningen på to å sende halve til han? 

Jeg må ta opp lån på far sin del om han ikke betaler. Det føles sykt urettferdig. Han kommer aldri til å betale meg det tilbake. Det er han som burde tatt opp det lånet selv. 

Hva bør jeg gjøre? Han sa vi skulle dele summen på to via at nav fordeler det. Alt da viste han at han ikke hadde jobb og at han mest sannsynlig slapp å betale hvis nav skulle fordele det. Han er i delt stilling igjen nå men nav sa allikevel at han ikke trengte å betale bidrag. Jeg er minste ufør og betaler allerede alt. Hjelp 😔

Anonymkode: 523bf...7b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Få tannlegen til å dele regningen på to også sender de den ene til faren. 

Anonymkode: 42fe3...2b6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke med deling av regningen.

Men er du minste ufør, så er ekstraordinære, nødvendige utgifter som regulering til barn, noe du kan søke om supplerende sosialstønad for.

Anonymkode: e6003...557

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...