AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #1 Skrevet 15. juli 2023 En har vært på visning og fikk melding om at hen var interessert, men hen skrev ikke noe om pris. Takst er 1 mill. Jeg har lagt ned 150K på hytta det siste året, utført av fagfolk. Hva skal jeg svare? Jeg sa til hen at jeg helst ikke vil ha bud før hytta er annonsert ute på nett. Den er på en måte det, med 17 interesserte, på en facebookside, men regner med at kun par stykker er seriøse. Hva skal jeg svare? At hvis prisen er riktig vil jeg ikke annonsere på finn? Anonymkode: a5517...f2c
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #2 Skrevet 15. juli 2023 Om han bare har skrevet at han er interessert, intet annet, hadde jeg ikke svart en gang. Anonymkode: e1b63...151 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #3 Skrevet 15. juli 2023 Det er jo opp til deg, og hvor høyt budet evt er. Hvordan er hyttemarkedet der du bor? Det er også viktig. Her er det treigt. Er hytta di unik (beliggenhet etc), eller er det mange som ligner? Du kan spare penger og tid på å selge privat. Eller du kan tape på at det ikke blir budrunde. Umulig å si. Anonymkode: 665a1...f64
Bombasi Skrevet 15. juli 2023 #4 Skrevet 15. juli 2023 (endret) Om du ønsker å selge før annonsering eller du ønsker å annonsere først, må du kjenne på selv. Men prisen før annonsering bør være tilfredsstillende på alle mulige måter for at du bør vurdere det, tenker jeg. Du har hatt såpass mange interesserte at å annonsere hytta med tilhørende budkrig burde være det beste for din del. Men du har jo lov til å ta imot bud før den tid, for å se an. Svar med at du i utgangspunktet ønsker å annonsere, men at du er åpen for bud før det. Endret 15. juli 2023 av Bombasi 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #5 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): En har vært på visning og fikk melding om at hen var interessert, men hen skrev ikke noe om pris. Takst er 1 mill. Jeg har lagt ned 150K på hytta det siste året, utført av fagfolk. Hva skal jeg svare? Jeg sa til hen at jeg helst ikke vil ha bud før hytta er annonsert ute på nett. Den er på en måte det, med 17 interesserte, på en facebookside, men regner med at kun par stykker er seriøse. Hva skal jeg svare? At hvis prisen er riktig vil jeg ikke annonsere på finn? Anonymkode: a5517...f2c Hadde svart: "En million, så er den din". Anonymkode: 3525b...058
Mt3 Skrevet 15. juli 2023 #6 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En har vært på visning og fikk melding om at hen var interessert, men hen skrev ikke noe om pris. Takst er 1 mill. Jeg har lagt ned 150K på hytta det siste året, utført av fagfolk. Hva skal jeg svare? Jeg sa til hen at jeg helst ikke vil ha bud før hytta er annonsert ute på nett. Den er på en måte det, med 17 interesserte, på en facebookside, men regner med at kun par stykker er seriøse. Hva skal jeg svare? At hvis prisen er riktig vil jeg ikke annonsere på finn? Anonymkode: a5517...f2c Her har jo den interesserte vist deg den høffeligheten du ba om ved å ikke gi deg et bud " Jeg sa til hen at jeg helst ikke vil ha bud før hytta er annonsert ute på nett." , så om du vil selge til vedkommende så må jo du ta kontakt og si at om det bys 1mill så skal vedkommende få kjøpe uten videre annonsering og evt budkrig 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #7 Skrevet 15. juli 2023 Mt3 skrev (2 timer siden): Her har jo den interesserte vist deg den høffeligheten du ba om ved å ikke gi deg et bud " Jeg sa til hen at jeg helst ikke vil ha bud før hytta er annonsert ute på nett." , så om du vil selge til vedkommende så må jo du ta kontakt og si at om det bys 1mill så skal vedkommende få kjøpe uten videre annonsering og evt budkrig Fikk et bud jeg aksepterte til 175K over takst. ts Anonymkode: a5517...f2c 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #8 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fikk et bud jeg aksepterte til 175K over takst. ts Anonymkode: a5517...f2c Gratulerer med salg! Av og til er en fugl i hånden bedre enn ti på taket. Anonymkode: 665a1...f64 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #9 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er jo opp til deg, og hvor høyt budet evt er. Hvordan er hyttemarkedet der du bor? Det er også viktig. Her er det treigt. Er hytta di unik (beliggenhet etc), eller er det mange som ligner? Du kan spare penger og tid på å selge privat. Eller du kan tape på at det ikke blir budrunde. Umulig å si. Anonymkode: 665a1...f64 Hyttemarkedet er tregt, men de fleste er litt dyrere eller har ikke vann og strøm. Den er unik med stor eiendom. Bombasi skrev (7 timer siden): Om du ønsker å selge før annonsering eller du ønsker å annonsere først, må du kjenne på selv. Men prisen før annonsering bør være tilfredsstillende på alle mulige måter for at du bør vurdere det, tenker jeg. Du har hatt såpass mange interesserte at å annonsere hytta med tilhørende budkrig burde være det beste for din del. Men du har jo lov til å ta imot bud før den tid, for å se an. Svar med at du i utgangspunktet ønsker å annonsere, men at du er åpen for bud før det. Jeg fikk bud, og aksepterte. Det er en påkjenning å sitte med en hytte som trenger vedlikehold som koster penger. De fleste av de som var interessert var nok kun nysgjerrige. Og en budrunde kunne startet under takst og endt opp med mindre enn jeg fikk. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gratulerer med salg! Av og til er en fugl i hånden bedre enn ti på taket. Anonymkode: 665a1...f64 Takk. ts Anonymkode: a5517...f2c
Bombasi Skrevet 15. juli 2023 #10 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fikk et bud jeg aksepterte til 175K over takst. ts Anonymkode: a5517...f2c AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk bud, og aksepterte. Det er en påkjenning å sitte med en hytte som trenger vedlikehold som koster penger. De fleste av de som var interessert var nok kun nysgjerrige. Og en budrunde kunne startet under takst og endt opp med mindre enn jeg fikk. Du har rett i det, og et bud 175 000 over takst er absolutt en god deal å ta i på. Gratulerer med salget! 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #11 Skrevet 15. juli 2023 Bombasi skrev (38 minutter siden): Du har rett i det, og et bud 175 000 over takst er absolutt en god deal å ta i på. Gratulerer med salget! Takk. Anonymkode: a5517...f2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå