Catus Skrevet 14. januar 2006 #1 Skrevet 14. januar 2006 Noen som kan svare meg på dette? Installerte vannmåler for ikke så lenge siden. Rørleggeren byttet samtidig ut hovedkrana vår, da den gamle ikke var helt tett. Etterpå fikk vi et mye bedre vanntrykk i hele huset. Flott det! MEN; ikke lenge etterpå begynte toalettet i første etasje å sildre. Det renner vann ned i skåla hele tida. Er det bare en pakning som er gåen? Kan man i tilfellet bytte den selv, eller trenger vi rørlegger igjen? Noen som kan forklare meg hvordan det evt. må gjøres? Ser for meg at vannmåleren går amokk dersom vi ikke får orden på det snart. Og da kan det bli dyrt
Gjest vimse Skrevet 14. januar 2006 #2 Skrevet 14. januar 2006 Jeg tenkte med en gang på flottøren, om den kan ha hengt seg opp?
Veronal Skrevet 14. januar 2006 #3 Skrevet 14. januar 2006 (endret) Det kan være skitten pakning, evt. slitt pakning. Ta opp sisternen - der ser du flottøren m/pakning. Sjekk tilstand til den. Du kan også hive cola oppi vannet i sisternen for å få vekk gammelt kalkbelegg. (Rørleggeren vår anbefalte oss å gjøre det 1 gang i måneden preventivt.) Endret 14. januar 2006 av Veronal
Catus Skrevet 14. januar 2006 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2006 Jeg tenkte med en gang på flottøren, om den kan ha hengt seg opp? ← Hva er det?
Cata Skrevet 14. januar 2006 #5 Skrevet 14. januar 2006 Det kan være en pakning, men det kan også være at flottøren nedi cisternen er ødelagt og da må du nok ty til rørlegger.
Veronal Skrevet 14. januar 2006 #6 Skrevet 14. januar 2006 Hva er det? ← Den dingsebomsen som du aktiverer når du trykker på knappen for å spyle toalettet.
Gjest vimse Skrevet 14. januar 2006 #7 Skrevet 14. januar 2006 Den er oppi sisterna.... Det er mannen som pleier å rote oppi der, skal spør når han kommer hjem, så skal du få en detaljert forklaring
Catus Skrevet 14. januar 2006 Forfatter #8 Skrevet 14. januar 2006 Sisternen, er det den store hvite tanken? Ikke så mye greie på toaletter, som dere sikkert skjønner
Gjest vimse Skrevet 14. januar 2006 #9 Skrevet 14. januar 2006 (endret) Jeps Edit: det er sisterna Endret 14. januar 2006 av vimselims
Catus Skrevet 14. januar 2006 Forfatter #10 Skrevet 14. januar 2006 Den er oppi sisterna.... Det er mannen som pleier å rote oppi der, skal spør når han kommer hjem, så skal du få en detaljert forklaring ← Tusen takk! Det hadde vært kjempe! Det blir nok forresten Bippemannens jobb her også, men han har ikke så veldig mer greie på det enn meg.
Gjest vimse Skrevet 14. januar 2006 #11 Skrevet 14. januar 2006 Bare følg med, han er hjemme om fem sånn ca
Catus Skrevet 14. januar 2006 Forfatter #12 Skrevet 14. januar 2006 (endret) Du kan også hive cola oppi vannet i sisternen for å få vekk gammelt kalkbelegg. (Rørleggeren vår anbefalte oss å gjøre det 1 gang i måneden preventivt.) ← Det hørtes smart ut! Vi får prøve det som forebygging etter vi har fiksa det som er galt! Endret 14. januar 2006 av Bippe
Gjest Gjesta Skrevet 14. januar 2006 #13 Skrevet 14. januar 2006 Vi hadde det problemet en gang, da jeg var samboer. Han som nå er min eks stilte visst bare på denne flottøren så var alt i orden igjen. Aner ikke hva han gjorde jeg, men det var visst ganske enkelt.
Catus Skrevet 14. januar 2006 Forfatter #14 Skrevet 14. januar 2006 Ja, alt er enkelt når man kan det
Gjest vimse Skrevet 14. januar 2006 #15 Skrevet 14. januar 2006 Okei... Så satt jeg meg ned og skulle skrive... Flottøren: Skru av håndtaket(den til å dra opp med), vipp av lokket, på den ene siden er det festet en dings som flyter i vannet, prøv å reguler denne, ved å skru på en skrue som står ned i vanninntaksdingsen(dra opp en gang så ser du hvor vannet kommer inn), der pleier det stå en plastskrue. Er det en gammel type do, så er det mest sannsynlig lukkemekanismen i bunnen av sisternen, da kan man visst like godt kjøpe nytt toalett. Og som veronal sa, sjekk for kalk og avleiringer.
Gjest vimse Skrevet 14. januar 2006 #16 Skrevet 14. januar 2006 Men, altså, mannen er ikke rørlegger, bare alt mulig mann...
Catus Skrevet 14. januar 2006 Forfatter #17 Skrevet 14. januar 2006 Tusen takk, Vimselims! Jeg skal vise innlegget ditt til Bippemannen, så får vi se om vi får det til! Vi har forøvrig et gammlet toalett ja, så jeg håper ikke vi må ha nytt! *ser pengene flagre*
Gjest vimse Skrevet 14. januar 2006 #18 Skrevet 14. januar 2006 Vi kjøpte nytt toalett for to år siden, og betalte i underkant av to tusen for det, med vannsparing(sånn to forskjellige skyllinger) og skjult vannlås, synes ikke det er så galt. LYKKE TIL!! Jeg garanterer IKKE for noe
Catus Skrevet 14. januar 2006 Forfatter #19 Skrevet 14. januar 2006 He he, det gjør ikke jeg heller! Ellers var jo ikke to tusen så galt nei. Det er bare det at det paser så fryktelig dårlig akkurat nå. Er inne i en stim av uforutsette utgifter
Gjest vimse Skrevet 14. januar 2006 #20 Skrevet 14. januar 2006 Høres kjent ut... Eller så får du bare lete opp en venn, ny eller gammel, som kan sitt rørleggerfag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå