Gå til innhold

Bluestep bank, noen med erfaring med dem ift sparing?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har penger allerede i høyrente konto hos dem. 

Har hatt >50.000,- i fastrente konto, låst da renta var lav, så fått kun 1650,- i renter for et år. Nå er det åpnet, og flyttet til flex konto hos dem, med 4,12 el 4,16 eller noe i renter. Normalt så er det 0,8% hvis under 50' men jeg har altså over. 

Jeg har litt penger på en annen konto i annen bank også. Vurderer å flytte de til bluestep konto, da rente hos dem er 3,8. Så pengene vurderes flyttes fra en konto jeg har til en konto jeg allerede har. 

Noen med erfaring med dem ift sparing? Skjønner at noen har hatt dårlig erfaring med dem ift lån og sånt, men der er ikke jeg. Enkelt å ta penger ut, uten for mye greier? De tar vel ikke gebyrer for å ta ut sine egne penger? Vil gjerne vite om det er tull med dem, før jeg velger å putte mer penger hos dem. 

Anonymkode: 41ce8...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å lese kontobetingelser før en ta i bruk en konto hos en hvilken som helst bank?

https://www.bluestep.no/spare/

De er med i bankenes sikringsfond så jeg mener at den reelle risikoen bør ikke være høyere enn hos andre banker.

Schmuhu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du allerede har konto der kjenner du dem vel. Grei erfaring derfra, ulempen er at man bare kan ta ut penger til en forhåndsvalgt konto, og kan feks ikke betale inn på konto som har kid. En annen ting er at de merkelig nok ikke varsler når de setter opp innskuddsrenten, så må følge med selv. Det endrer seg forøvrig nesten fra dag til dag hvem som har best rente nå, så den som har 3,8 i dag kan fort ha 4,15 til uka. Jeg flytter pengene mine stadig vekk nå, men foretrekker å holde meg til de kontoene man kan overføre direkte mellom. 

Anonymkode: f9dfa...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor setter du ikke bare alle pengene der du får høyest rente?

Anonymkode: 7c4fa...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...