Gå til innhold

Samboeren min bryr seg mer om hygiene og stell når han omgås andre enn når han er med meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

I går hadde jeg en diskusjon med samboeren min i forbindelse med at han skulle ut på fest. 

Hovedsaklig handlet dette om at han gidder å stelle seg når han skal ut for å møte folk, men bryr seg ikke når jeg poengterer at det kanskje er på tide med en dusj, barbere seg eller klippe tånegler f.eks. Hans forrige dusj var for tre dager siden før han dusja i går, samt også barberte han seg og klippa negler i går.

Jeg bare kjente jeg ble så irritert, for det virker nærmest som at han driter åssen han fremstår overfor meg, for det betyr ikke så mye. Han har også ofte respondert med en sur og irritert tone hver gang jeg har understreket ar det er på tide med en dusj, barbere seg eller klippe negler. Da svarer han med: «Jada!!! Skal jeg slippe alt jeg har i henda og gjøre det nå, kanskje?!» Så når han får tid til det, så skjer det ingenting. Det har opptil flere ganger gått opp mot en uke før han i det hele tatt barberer seg og det har også gått mot 3-4 dager før han dusjer. Han sier han skal dusje i kveld, så sovner han på sofaen. Da sier han at han skal prøve igjen i dag, så skjer det enda en ny reprise av forrige kveld.

Jeg bare syns det er direkte frekt at han ikke bryr seg om hva jeg tenker eller mener? Han bryr seg åpenbart om de på festen ikke skal lukte svette og promp fra ham, men bryr seg åpenbart ikke om min mening.

Tanker?

Anonymkode: 71736...885

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du ville kommet lengre med å være positiv når han faktisk har stelt seg slik du mener han bør. Istedenfor å diskutere med ham i går, kunne du gitt ham noen fine komplimenter på at han ser bra ut og lukter godt. 

Anonymkode: acea3...993

• Nyttig 1
Skrevet

Nybegynnerfeil av ham. Man tenker at nå er kjæreste i boks, da trenger man ikke å gjøre en innsats for å bevare forholdet og være en bra kjæreste.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (4 minutter siden):

Nybegynnerfeil av ham. Man tenker at nå er kjæreste i boks, da trenger man ikke å gjøre en innsats for å bevare forholdet og være en bra kjæreste.

Jepp! Og det er fordi ts aksepterer det. Han virker ikke så forelsket eller interessert i ts. Han tar henne for gitt. 

Anonymkode: 9a5c1...7f4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje du ville kommet lengre med å være positiv når han faktisk har stelt seg slik du mener han bør. Istedenfor å diskutere med ham i går, kunne du gitt ham noen fine komplimenter på at han ser bra ut og lukter godt. 

Jeg sier som regel at det ser bra ut etter han har barbert seg, men der går grensa.

Skal han få skryt hver gang han klarer å legge inn en «innsats» for å ta vare på sin hygiene til en respektabel standard? Han er ikke et barn. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sier som regel at det ser bra ut etter han har barbert seg, men der går grensa.

Skal han få skryt hver gang han klarer å legge inn en «innsats» for å ta vare på sin hygiene til en respektabel standard? Han er ikke et barn. 

Nei, han er ikke et barn - men irettesettelse for ikke å ta vare på egen hygiene DET må du konstant gi ham. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å velg 3-4 dager mellom hver dusj hadde vært uaktuelt her. Sorry. Man dusjer lett på 10 minutter (ofte mindre for menn) så det må man få til hver dag. 

Har du sex men han på dag 3/4 uten dusj liksom? 😅

Anonymkode: f270e...66b

AnonymBruker
Skrevet

Dusje hver 3dje dag er jo bra for huden. Dusje hver dag er frarådet. 

Forventer ikke mannen skal måtte barbere seg hver dag, er da hans hjem også. Hjemme gjør man som Man vil.

Anonymkode: 50d26...5b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo sånn menn er. Når de får dame, blir de svin som ikke bryr seg om sånt lenger. Det er derfor man ikke flytter sammen med dem om man er litt smart. Så slipper man å være en mor for dem.

Anonymkode: 7ce29...e47

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skal du irettesette han da? Han er jo ikke et barn...

Anonymkode: 0a504...9ca

AnonymBruker
Skrevet

Går har ustelt på jobb også? Eller er det bare i ferien han ikke gidder å dusje hver dag? Gi mannen litt slakk, han er trygg på deg, og tar noen dager pause fra alt hverdags mas, jeg ser ikke helt problemet.

Merk: dette forutsetter en normal, hygienisk mann i arbeidshverdagen. Er han derimot hjemmeværende og dette skjer hver dag, så hadde jeg ikke latt det gå. 

Anonymkode: 353df...f0f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...