Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kosemoserne er de som ikke trives når temperaturen blir høy - både på egne og andres vegne.

Det blir ukoselig for dem hvis noen brukere virker sinte, de takler det rett og slett ikke.

De er litt sånn som småskolelærere - nå skal vi alle være gode venner så alle skal ha det bra.

Det er ikke så mye mer diffust enn det. I mine øyne.

Videoannonse
Annonse
Gjest Embla s
Skrevet
Og Embla S, du kan da diskutere? Det har vi i hvrt fall gjort. Og vært nesten uenige. :ler:

Jeg elsker å diskutere og liker godt å kverulere litt også, kan tilogmed argumentere for meninger jeg kanskje ikke har fordi det er spennende og fordi jeg kan komme til å lære/se noe nytt!

Men er ikke så glad i å være på kant med folk, blir lei meg hvis jeg sårer eller tråkker på noen,(selv om det nok skjer) og lever i den troen at alle er greie på tomanshånd, og at alle har noe sympatisk og noe som er verdt å like/være glad i. eller noe i den duren. :klem::ler:

Gjest Embla s
Skrevet
Kosemoserne er de som ikke trives når temperaturen blir høy - både på egne og andres vegne.

Det blir ukoselig for dem hvis noen brukere virker sinte, de takler det rett og slett ikke.

De er litt sånn som småskolelærere - nå skal vi alle være gode venner så alle skal ha det bra.

Det er ikke så mye mer diffust enn det. I mine øyne.

Du Mysan, hvis det er dette som er kriteriene for en kosemoser, så er faktisk kosemosere å foretrekke for meg framfor ufølsomme, kyniske "skyld deg sjæl"-mennesker med survival of the fittest som mantra. For utifra det du skriver her, kan jo godt kosemosere diskutere, men hvis folk tar seg nær av ting, eller blir personlige, misstrives de.

Og jeg trodde hemmeligheten bak en god diskusjon var å ha respekt for de man diskuterer med. Man kan da godt diskutere og være uenige uten at noen skal behøve blir sinte eller lei seg?! Sånn sett er vel kosemoserne følsomme mennesker da. Og tydeligvis skikkelig irriterende for mindre følsomme individer.. :konverterer til kosemose:

Skrevet

Da tror jeg at jeg enten er dårlig til å få frem det jeg mener, eller at du bare misforstod meg...

Jeg mener at man må kunne diskutere, og man må også kunne tåle at folk hisser seg opp og blir sinte når de brenner for saken sin, uten at man selv får helt spader og mistrives av den grunn. Er det å være kald og kynisk?

Man må også kunne ha personlig takhøyde nok til å la andre ha sine meninger, uten å ta det som et personlig angrep om de ikke er enig med en selv.

Men du har rett i én ting - jeg lar meg lett irritere av overfølsomme mennesker... de som tolker uenighet som personlig kritikk.

Skrevet

Jeg er iallefall ingen kosemoser. Og er ikke så lei meg for det.

Gjest Embla s
Skrevet
Da tror jeg at jeg enten er dårlig til å få frem det jeg mener, eller at du bare misforstod meg...

Jeg mener at man må kunne diskutere, og man må også kunne tåle at folk hisser seg opp og blir sinte når de brenner for saken sin, uten at man selv får helt spader og mistrives av den grunn. Er det å være kald og kynisk?

Man må også kunne ha personlig takhøyde nok til å la andre ha sine meninger, uten å ta det som et personlig angrep om de ikke er enig med en selv.

Men du har rett i én ting - jeg lar meg lett irritere av overfølsomme mennesker... de som tolker uenighet som personlig kritikk.

Ok. da er vi på nett. (var sikkert jeg som missforsto, ikke vær sint på meg for det :grine::klem: ) :ler:

Enig i alt du sier her, faktisk. :avkonverterer fra kosemose igjen: :ler:

Skrevet
Ok. da er vi på nett. (var sikkert jeg som missforsto, ikke vær sint på meg for det  :grine:  :klem: ) :ler: 

Enig i alt du sier her, faktisk. :avkonverterer fra kosemose igjen:  :ler:

:klem: Så bra - jeg ville jo ikke være uvenner med deg ;)

Gjest Embla s
Skrevet
:klem:  Så bra - jeg ville jo ikke være uvenner med deg  ;)

Nei, ingen av oss ville vel fått en blund på øyet i natt om vi hadde avsluttet kvelden som uenige :icon_lol:

Skrevet

Nei det er det... vi skal ikke kimse ad det faktisk ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...