Gjest gjesta Skrevet 14. januar 2006 #21 Skrevet 14. januar 2006 ... og dessuten er de opptatt med å rydde i forumet og henge djevelavkom og andre til tørk.. ← Nemlig! Nå skal jeg bare feie litt for egen dør og så er det natta...
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2006 #22 Skrevet 15. januar 2006 Hvem er det egentlig som er med i den faste kosemosegjengen?
Gjest Embla s Skrevet 15. januar 2006 #23 Skrevet 15. januar 2006 Hvem er det egentlig som er med i den faste kosemosegjengen? ← Det er jeg også ganske nysgjerrig på.
Gjest Melk Skrevet 15. januar 2006 #24 Skrevet 15. januar 2006 Hvem er det egentlig som er med i den faste kosemosegjengen? ← Aner ikke. Jeg bare registrerer at det fines en slik gruppering her inne. Akkurat som at jeg registrerer at det finnes moderatorer, men ikke har oversikt over hvem de er.
Gjest gjest1 Skrevet 15. januar 2006 #25 Skrevet 15. januar 2006 Jeg er ikke så flink til å merke meg nick, så jeg vet faktisk ikke hvem de er jeg heller - men de er faste brukere. De nickene jeg biter meg merke i, er de som har ting å komme med i debatter som jeg enten synes er helt på trynet eller som jeg synes er vettugt, slik at de utmerker seg på en måte. Og jeg legger selvfølgelig merke til de som kommer i dagboka mi... de er min private kosemosegjeng
Gjest Devil's Spawn Skrevet 15. januar 2006 #26 Skrevet 15. januar 2006 De som blir ampre og småsure av at folk nevner kosemosing, er sannsynligvis med i kosemosegjengen.
Gjest gjest1 Skrevet 15. januar 2006 #27 Skrevet 15. januar 2006 Antakelig har du rett i det, djevelavkom.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2006 #28 Skrevet 15. januar 2006 De som blir ampre og småsure av at folk nevner kosemosing, er sannsynligvis med i kosemosegjengen. ← Ja, huff og huff... Siden det tydeligvis er så viktig å sette folk i bås her inne, hva skal vi kalle "dere andre"? Kosedoserne??
Gjest gjest1 Skrevet 15. januar 2006 #29 Skrevet 15. januar 2006 Nei, nei og nei. Vi andre er "de normale".
Gjest Devil's Spawn Skrevet 15. januar 2006 #30 Skrevet 15. januar 2006 hva skal vi kalle "dere andre"? Kosedoserne?? ← Var ikke så fengende synes jeg, men hva du gjør er jo opp til deg.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 15. januar 2006 #31 Skrevet 15. januar 2006 Ikke ødelegg da mie... ← til deg mysan, for at poenget ditt ble ødelagt
Sun Mei Skrevet 15. januar 2006 #32 Skrevet 15. januar 2006 Så en kosemoser er en som ikke kan diskutere det da?
Gjest Melk Skrevet 15. januar 2006 #33 Skrevet 15. januar 2006 Så en kosemoser er en som ikke kan diskutere det da? ← Ikke nødvendigvis. Men ofte er det en som ikke er så opptatt av å diskutere, og som best liker at alle er venner og gir hverandre klemmer og blomster så ofte som mulig.
Cata Skrevet 15. januar 2006 #34 Skrevet 15. januar 2006 Og jeg legger selvfølgelig merke til de som kommer i dagboka mi... de er min private kosemosegjeng ← Da er jeg kosemose. Herved er en kosemoser avslørt. Flere???
Gjest Bodillen Skrevet 15. januar 2006 #35 Skrevet 15. januar 2006 Jeg har ikke lyst til å kommentere dette med kosemosing noe særlig, men jeg synes det er viktig å huske på at diskusjoner på nettet kan virke helt annerledes på oss enn diskusjoner vi har ansikt til ansikt. På nettet er det vanskelig å få frem nyanser. Man ser ikke de andre debattantenes ansiktsuttrykk og kroppsspråk, bl.a kan ironi være vanskelig å oppfatte, dermed kan endel uttalelser bli oppfattet som annerledes enn de var ment. Av og til blir man veldig ivrig og glemmer å få med viktige ting i innleggene sine. Dermed kan man bli beskyldt for å være inkonsekvent, fordomsfull osv, også er det igang... Har man en diskusjon ansikt til ansikt har man derimot anledning til umiddelbart å nyansere eller omformulere. Selv pleier jeg noen ganger å slenge på en smily for å understreke noe, f.eks et smil med et blunk for kanskje å understreke ironi, eller et smil for at andre skal se at dette ikke er blodig alvor. Er jeg sint, blir det tilsvarene smily. Jeg synes smilyer er veldig nyttige i et forum som dette - fenomenet kosemosing gidder jeg ikke engasjere meg i.
Gjest Embla s Skrevet 15. januar 2006 #36 Skrevet 15. januar 2006 Hvis disse kosemoserne ikke liker å diskutere og sjeldent bidrar i diskusjoner - hvordan merker man at de eksisterer? Ser for meg at de kun henger i dagbøker og i ulike snikksnakk-tråder (og på personlige meldinger og dagens rose?)? :klø: (kanskje jeg er sinnsykt treg, men jeg skjønner fortsatt ikke dette med kosemoserne, hvem de er og hva de bedriver).
Gjest Melk Skrevet 15. januar 2006 #37 Skrevet 15. januar 2006 Hvis disse kosemoserne ikke liker å diskutere og sjeldent bidrar i diskusjoner - hvordan merker man at de eksisterer? ← Å jo, de bidrar! De bidrar med: og og og , heftig sitering og lite innslag av egen argumenter. Også kommer de susende hvis noen blir "uvenner" og sier noe upopulært, og minner alle på at de må slutte å skape dårlig stemning, og de kan finne seg et annet sted å være om de ikke trives.
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2006 #38 Skrevet 15. januar 2006 Jeg har ikke lyst til å kommentere dette med kosemosing noe særlig, men jeg synes det er viktig å huske på at diskusjoner på nettet kan virke helt annerledes på oss enn diskusjoner vi har ansikt til ansikt. På nettet er det vanskelig å få frem nyanser. Man ser ikke de andre debattantenes ansiktsuttrykk og kroppsspråk, bl.a kan ironi være vanskelig å oppfatte, dermed kan endel uttalelser bli oppfattet som annerledes enn de var ment. Av og til blir man veldig ivrig og glemmer å få med viktige ting i innleggene sine. Dermed kan man bli beskyldt for å være inkonsekvent, fordomsfull osv, også er det igang... Har man en diskusjon ansikt til ansikt har man derimot anledning til umiddelbart å nyansere eller omformulere. Selv pleier jeg noen ganger å slenge på en smily for å understreke noe, f.eks et smil med et blunk for kanskje å understreke ironi, eller et smil for at andre skal se at dette ikke er blodig alvor. Er jeg sint, blir det tilsvarene smily. Jeg synes smilyer er veldig nyttige i et forum som dette - fenomenet kosemosing gidder jeg ikke engasjere meg i. ←
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2006 #39 Skrevet 15. januar 2006 Var ikke så fengende synes jeg, men hva du gjør er jo opp til deg. ← Håper dere blir enige
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2006 #40 Skrevet 15. januar 2006 (endret) Jeg har ikke lyst til å kommentere dette med kosemosing noe særlig, men jeg synes det er viktig å huske på at diskusjoner på nettet kan virke helt annerledes på oss enn diskusjoner vi har ansikt til ansikt. På nettet er det vanskelig å få frem nyanser. Man ser ikke de andre debattantenes ansiktsuttrykk og kroppsspråk, bl.a kan ironi være vanskelig å oppfatte, dermed kan endel uttalelser bli oppfattet som annerledes enn de var ment. Av og til blir man veldig ivrig og glemmer å få med viktige ting i innleggene sine. Dermed kan man bli beskyldt for å være inkonsekvent, fordomsfull osv, også er det igang... Har man en diskusjon ansikt til ansikt har man derimot anledning til umiddelbart å nyansere eller omformulere. Selv pleier jeg noen ganger å slenge på en smily for å understreke noe, f.eks et smil med et blunk for kanskje å understreke ironi, eller et smil for at andre skal se at dette ikke er blodig alvor. Er jeg sint, blir det tilsvarene smily. Jeg synes smilyer er veldig nyttige i et forum som dette - fenomenet kosemosing gidder jeg ikke engasjere meg i. ← Diskusjoner på nettet er nok veldig annerledes enn i RL, og derfor må man mange ganger veie sine ord. Enkelte tråder har jeg valgt å styre unna, kort og godt fordi jeg synes trådstarter egentlig trenger et spark bak, og ikke bare støtte. Enkelte brukere velger å svare med kritikk i slike tråder, og noen ganger trenger trådstareren å få litt motstand, men igjen: Man bør veie sine ord. Jeg har vært her som sporadisk leser i lang tid, og som -gjest- i 7-8 mnd før jeg registrerte meg. Det jeg så som gjest den første tiden, er at enkelte oppfatter gjester som fritt vilt, og det skremte meg de første gangene. Enkelte svar i diskusjoner var direkte spydige og ikke minst usaklige. Det er også enkelte brukere som bør tenke litt mer over hva de skriver. Konstruktiv kritikk er flott, men spydigheter bør man være litt mer forsiktig med. (som regel kommer ikke konstruktiv kritikk og spydigheter fra samme brukere heller) Etter en tid her inne lærer man andre å kjenne, og man vet at noen har en krassere måte å ordlegge seg på. Enkelte brukere klarer også å være krass uten å være spydig, sånne brukere blir savnet når de forsvinner. Forøvrig så er vel også jeg litt kosemose Endret 15. januar 2006 av Marillia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå