Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #1 Skrevet 14. januar 2006 Ser at det til stadighet refereres til kosemosing, og kosemosegjeng(en) Kan noe forklare meg litt hva som menes med dette fenomenet?
Gjest gjest1 Skrevet 14. januar 2006 #2 Skrevet 14. januar 2006 Kosemosing og kosemosegjengen er en nokså spydig betegnelse og henviser til oppfatningen om at alle skal være venner og bare dele ut koser og klemmer til hverandre, og ikke diskutere høylydt - noe som gjerne fører til personangrep. Litt sånn som dagbøkene kan være - der er det jo aldri diskusjoner (i de jeg har besøkt i hvert fall), der er det bare dagligdags snakk og heiarop, klapp på ryggen og kosesmileyer i fleng... Litt sånn. Enkelte vil helst ha det meste inn i de formene. Og de er referert til som kosemosegjengen.
Gjest Gjest_Guest_* Skrevet 14. januar 2006 #3 Skrevet 14. januar 2006 Kosemose betyr damer som tenker rosa-søtt og dullete i måten de diskuterer på. De tåler ikke kritikk, tåler ikke motstand og negativitet. De vil at alt og alle skal være koselig og vil dulles med. Det er kosemosing. "Ja, nå har vi det hyggelig dere"-kosemosing.
Gjest Melk Skrevet 14. januar 2006 #4 Skrevet 14. januar 2006 Kosemose betyr damer som tenker rosa-søtt og dullete i måten de diskuterer på. De tåler ikke kritikk, tåler ikke motstand og negativitet. De vil at alt og alle skal være koselig og vil dulles med. Det er kosemosing. "Ja, nå har vi det hyggelig dere"-kosemosing. ← Og hvis de skriver noe, setter de mer pris på en kommentar som enn en kommentar som sier noe innholdsrikt som ikke var helt det de var ute etter å høre.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #5 Skrevet 14. januar 2006 Takk for svar. Har lurt på dette en stund
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #6 Skrevet 14. januar 2006 Eller kanskje de rett og slett er j..... lei av GNELDRING?!?!?!?
Gjest Embla s Skrevet 14. januar 2006 #7 Skrevet 14. januar 2006 Kosemose betyr damer som tenker rosa-søtt og dullete i måten de diskuterer på. De tåler ikke kritikk, tåler ikke motstand og negativitet. De vil at alt og alle skal være koselig og vil dulles med. Det er kosemosing. "Ja, nå har vi det hyggelig dere"-kosemosing. ← Ja, så hvis jeg gir noen et oppmuntrende ord og en klem, så er jeg en dustete kozemoser. Men hvis jeg gir et verbalt og surt knyttneveslag, da er jeg en seriøs debatant? Jeg for min del syns det er et utrolig nedlatende og lettvint hersketeknikk-grep å avfeie andre med referanse til kosemosegjeng. Lurer også veldig på: Hvem defineres som kosemoser? Eller er det en merkelapp enhver som gir noen en klem og en hyggelig kommentar får? Går det an å bruke et forum til både diskusjon og hyggesnakk, eller er man da en kosemoser? :klø:
Gjest Manic Skrevet 14. januar 2006 #8 Skrevet 14. januar 2006 Helt utrolig at noen skal bestemme at nettbruk eller forumbruk bare skal foregå etter deres preferanser. Det er brukerne av forumet som etterhvert har vært med og sette rammene for hvordan det er bygd opp, og det er mange som ønsker dagbokfunksjoner og atter mange som liker best å diskutere, veldig mange gjør begge deler. Det er ikke sånn at det finnes uskrevne regler for riktig bruk av forumet, det er hva ALLE gjør det til. Sånn fungerer internett. Og liker man seg ikke, hvorfor være her?
Gjest christineemily Skrevet 14. januar 2006 #9 Skrevet 14. januar 2006 Hmmm... Jeg ble ihvertfall litt klokere. Nå vet jeg også hva kosemosing er. Har jo ikke hørt snakk om annet her inne i det siste... Greit å vite hva det refereres til.
Gjest Melk Skrevet 14. januar 2006 #10 Skrevet 14. januar 2006 Ja, så hvis jeg gir noen et oppmuntrende ord og en klem, så er jeg en dustete kozemoser. ← Det er det vel ingen som har sagt? Men det er vel ingen tvil om at noen er mer flittige bruker av koselige smilies fremfor ord her på forumet? Og at noen er mer opptatt av å klemme i andre sin dagbok enn de er av å diskutere? Og at noen er mer opptatt av å skape gode relasjoner, mens andre vil ha debatt? Hver sin smak hva man liker.
Gjest gjest1 Skrevet 14. januar 2006 #11 Skrevet 14. januar 2006 Eller kanskje de rett og slett er j..... lei av GNELDRING?!?!?!? ← Se - dette er lagt inn av en kosemoser
Gjest gjest1 Skrevet 14. januar 2006 #12 Skrevet 14. januar 2006 Ja, så hvis jeg gir noen et oppmuntrende ord og en klem, så er jeg en dustete kozemoser. Men hvis jeg gir et verbalt og surt knyttneveslag, da er jeg en seriøs debatant? Jeg for min del syns det er et utrolig nedlatende og lettvint hersketeknikk-grep å avfeie andre med referanse til kosemosegjeng. Lurer også veldig på: Hvem defineres som kosemoser? Eller er det en merkelapp enhver som gir noen en klem og en hyggelig kommentar får? Går det an å bruke et forum til både diskusjon og hyggesnakk, eller er man da en kosemoser? :klø: ← Nei nei, nå misforstår du. Jeg kan både gi og ta i mot , men jeg kan også føre en saklig dialog med folk jeg er fullstendig uenig med uten å bli lei meg, og løpe og sladre eller synes at den personen er "dumming". Folk må gjerne arrestere meg for mine meninger og utsagn uten at jeg tar skade av det, og jeg forventer jo da det samme igjen. Kosemoserne er de som BARE vil ha det koselig... og som direkte mistrives hvis temperaturen blir litt høy.
Gjest Pecado Skrevet 14. januar 2006 #14 Skrevet 14. januar 2006 Alle kan kose innimellom. Selv jeg. Men kosemoserne er de som bare koser. Hele tiden. Og som løper til hverandre om de skulle få litt kritikk tilbake på noe.
Gjest gjest 0 Skrevet 14. januar 2006 #15 Skrevet 14. januar 2006 Nei nei, nå misforstår du. Jeg kan både gi og ta i mot , men jeg kan også føre en saklig dialog med folk jeg er fullstendig uenig med uten å bli lei meg, og løpe og sladre eller synes at den personen er "dumming". Folk må gjerne arrestere meg for mine meninger og utsagn uten at jeg tar skade av det, og jeg forventer jo da det samme igjen. Kosemoserne er de som BARE vil ha det koselig... og som direkte mistrives hvis temperaturen blir litt høy. ←
Gjest Embla s Skrevet 14. januar 2006 #16 Skrevet 14. januar 2006 Alle kan kose innimellom. Selv jeg. Men kosemoserne er de som bare koser. Hele tiden. Og som løper til hverandre om de skulle få litt kritikk tilbake på noe. ← Ok, så det er en fast kosemose-gjeng her inne? De koser konstant og trøster/støtter hverandre hvis de får kritikk.. Skikkelig irriterende
Gjest gjest1 Skrevet 14. januar 2006 #17 Skrevet 14. januar 2006 Ja, det er irriterende, og de har gjort moderatorene nervøse, sånn at de stenger og modererer over en lav sko så ingen av dem skal bli lei seg eller føle seg såret....
Gjest gjesta Skrevet 14. januar 2006 #18 Skrevet 14. januar 2006 Ja, det er irriterende, og de har gjort moderatorene nervøse, sånn at de stenger og modererer over en lav sko så ingen av dem skal bli lei seg eller føle seg såret.... ← Niks. Moderatorene vet faktisk ikke hvem kosemoserene egentlig er, og har ikke noen spesiell gjeng å ta hensyn til.
LilleBille Skrevet 14. januar 2006 #20 Skrevet 14. januar 2006 Niks. Moderatorene vet faktisk ikke hvem kosemoserene egentlig er, og har ikke noen spesiell gjeng å ta hensyn til. ← ... og dessuten er de opptatt med å rydde i forumet og henge djevelavkom og andre til tørk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå