AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #1 Skrevet 15. juli 2023 Vi har ett vennepar (slektninger av min mann, så det er hans venner) som vi besøker hver sommer i en liten uke. Min mann har ikke foreldre som lever lenger, så dette er hans reise til familie, og jeg kan ikke sette meg på bakbeine og nekte å reise. Det blir for dumt. Så da må jeg bare holde ut, men jeg HATER å være her. Blir så jæskla gretten og irritert, og alt koker ned til to bikkjer de har som går meg på nervene. Nå får jeg vel alle som har hund på nakken, men det får bare være. Hundene slikker og slever på alt. Jeg gjør ikke annet enn å vaske hendene på meg og ungene fordi hundene konstant skal ete på oss. Sier nei til hunden og flytter de fysisk etter halsbåndet, men er som regel ikke kjapp nok når de går etter barna som ikke alltid er i umiddelbar nærhet av oss. De tar maten som barna spiser på. Og da klikker det for matmor fordi de skal ikke ha den og den mat, men hun klikker på oss og ikke hundene fordi vi har hatt helt vanlig mat som de har servert oss innenfor rekkevidde. Altså på matbordet. De har null kustus på dyrene. De sleiker på bordene og i alle karmer og gulv og stinker og spyr opp ekkelt gaus overalt. De lukter helt jævlig og forringer all matlyst. Og de behandles som mennesker og har akkurat like stor rett til å være i sofaen som oss osv. Jeg har ingen rett til å legge meg borti hvordan de oppdrar hundene og hva de får lov til. Men å være gjest der er helt grusomt. Mannen har selv vokst opp med hund, og takler det bedre. Han syns også det er drøyt, men vil ikke lage dårlig stemning og sier at vi får bite det i oss. Jeg bør helt sikkert gå kraftig i meg selv, men sliter skikkelig. Må bare få ut litt agg. Og har noen tips så tar jeg i mot. Takk for meg 😅 Anonymkode: 84e1a...790 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #2 Skrevet 15. juli 2023 Mitt tips er å si fra til dem. Har aldri skjønt at folk kommer til kg og klager, klager…men tør ikke å si en dritt til den det gjelder. Jeg ville bare latt være å gå på besøk dit. Grow a pair! Anonymkode: 112e5...f2f 1
Mt3 Skrevet 15. juli 2023 #3 Skrevet 15. juli 2023 Finnes det ikke mulighet for å leie hytte/feriebolig/campingvogn å bo i når dere er der? Så kan dere heller invitere de på besøk til dere på grilling og dra ut på turer sammen, så slipper dere å konstant vasse i hundesikkel. 11 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #4 Skrevet 15. juli 2023 Mt3 skrev (1 minutt siden): Finnes det ikke mulighet for å leie hytte/feriebolig/campingvogn å bo i når dere er der? Så kan dere heller invitere de på besøk til dere på grilling og dra ut på turer sammen, så slipper dere å konstant vasse i hundesikkel. Jo, dette er en god ide. Anonymkode: 84e1a...790 5 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #5 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mitt tips er å si fra til dem. Har aldri skjønt at folk kommer til kg og klager, klager…men tør ikke å si en dritt til den det gjelder. Jeg ville bare latt være å gå på besøk dit. Grow a pair! Anonymkode: 112e5...f2f Min mann er redd for dårlig stemning. Han er kronisk konfliktsky. Føler at jeg går over en grense viss jeg skaper støy med akkurat dette paret. Hadde det vert noen andre så ville jeg gjort det. Disse er litt hellig grunn for han. Anonymkode: 84e1a...790 2
Pippi Lotta Skrevet 15. juli 2023 #6 Skrevet 15. juli 2023 Om det er greit for mannen din kan du jo leie en campinghytte. Ellers så får du nesten bare akseptere at det er sånn det er i deres hjem. Barna dine tar ikke skade av å bli slikt på, i dagens samfunn er det et større problem at alt er for steril… Forstår det er plagsomt for deg fordi du ikke er vant til det, men sånn er det med sviger familie. 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #7 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Min mann er redd for dårlig stemning. Han er kronisk konfliktsky. Føler at jeg går over en grense viss jeg skaper støy med akkurat dette paret. Hadde det vert noen andre så ville jeg gjort det. Disse er litt hellig grunn for han. Anonymkode: 84e1a...790 Har du sagt fra til mannen? Anonymkode: 112e5...f2f
Ebbeliten Skrevet 15. juli 2023 #8 Skrevet 15. juli 2023 Her føler jeg at jeg er hundeeieren. 🤣🙈 Ingen dør av å bli slikket på av en hund. Og hvorfor skal ikke hunder få ligge i sofaen? 11
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #9 Skrevet 15. juli 2023 Jeg elsker hunder, og har hatt hund selv, men det du forteller om høres ekkelt og utrolig plagsomt ut! Utrolig at de ikke engang prøver å skjerme gjestene… Håper dere kan leie dere inn et annet sted og heller dra på dagsbesøk/ finne på noe ute med vennene! Anonymkode: b9e0c...e33 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #10 Skrevet 15. juli 2023 Ebbeliten skrev (Akkurat nå): Her føler jeg at jeg er hundeeieren. 🤣🙈 Ingen dør av å bli slikket på av en hund. Og hvorfor skal ikke hunder få ligge i sofaen? Ikke alle liker hundesikkel på seg.. Hvorfor kan ikke gjestene få et valg? Og at hundene stjeler mat fra bordet. Synes du virkelig det er ok? Anonymkode: b9e0c...e33 12 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #11 Skrevet 15. juli 2023 Det er ekstrem stor forskjell på hunder. Her høres det ut som at eierne ikke har tatt oppdragelsen så seriøst. Anonymkode: 2f3d2...c9d 2
Ebbeliten Skrevet 15. juli 2023 #12 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke alle liker hundesikkel på seg.. Hvorfor kan ikke gjestene få et valg? Og at hundene stjeler mat fra bordet. Synes du virkelig det er ok? Anonymkode: b9e0c...e33 Jepp. Her må alle sette stolene inntil bordet om det står mat på bordet. For vi har en hund som er oppå det bordet på to sekunder så snart han får mulighet. Han er Dachs, og han gjør som han vil og han er en liten oportunist. 🤭Det skjer ikke når vi setter der riktignok, men her hos oss er det ikke kadaverdisiplin på hunden. Hunder som sikker på hender og i ansikt kommuniserer og får informasjon på den måten. Det er naturlig atferd. 3
slumkim Skrevet 15. juli 2023 #13 Skrevet 15. juli 2023 Ebbeliten skrev (1 minutt siden): Jepp. Her må alle sette stolene inntil bordet om det står mat på bordet. For vi har en hund som er oppå det bordet på to sekunder så snart han får mulighet. Han er Dachs, og han gjør som han vil og han er en liten oportunist. 🤭Det skjer ikke når vi setter der riktignok, men her hos oss er det ikke kadaverdisiplin på hunden. Hunder som sikker på hender og i ansikt kommuniserer og får informasjon på den måten. Det er naturlig atferd. Ååååå.. jeg vokste opp med en Dachs. Skikkelig rampete og opportunistiske de ja. Herlig ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #14 Skrevet 15. juli 2023 Ebbeliten skrev (10 minutter siden): Jepp. Her må alle sette stolene inntil bordet om det står mat på bordet. For vi har en hund som er oppå det bordet på to sekunder så snart han får mulighet. Han er Dachs, og han gjør som han vil og han er en liten oportunist. 🤭Det skjer ikke når vi setter der riktignok, men her hos oss er det ikke kadaverdisiplin på hunden. Hunder som sikker på hender og i ansikt kommuniserer og får informasjon på den måten. Det er naturlig atferd. Jeg hadde ikke likt å være på besøk hos deg. Hos oss har vi både hatt stor hund og liten hund. Herlige individer, men oppdragelse var påkrevd både av hensyn til oss selv, gjester og hundene selv (tror veloppdragne hunder er lykkelige hunder). Oppdragelse er ikke det samme som «kadaverdisiplin». Det var ingen stjeling ved bordet her. Anonymkode: b9e0c...e33 6
Gjest Refreng Skrevet 15. juli 2023 #15 Skrevet 15. juli 2023 25 minutter siden, Ebbeliten said: Her føler jeg at jeg er hundeeieren. 🤣🙈 Ingen dør av å bli slikket på av en hund. Og hvorfor skal ikke hunder få ligge i sofaen? For oss som ikke har hund, så stinker hunder veldig kraftig. Maten deres lukter også ille. Når man tar de inn og ut av huset får man skitt og sand på hendene. Hundehår svever overalt. Hunder slikker på bæsj når de er på tur, de slikker på egne kjønnsorganer, de tygger på ekle ting som avkuttede griseører. Det er ikke en munn jeg vil ha i nærheten av meg, rett og slett.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #16 Skrevet 15. juli 2023 Høres ut som du hater hunder og overdriver. Anonymkode: 87671...dc1 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #17 Skrevet 15. juli 2023 Ebbeliten skrev (27 minutter siden): Her føler jeg at jeg er hundeeieren. 🤣🙈 Ingen dør av å bli slikket på av en hund. Og hvorfor skal ikke hunder få ligge i sofaen? Hundesikkel er ekkelt. Å bli slikket en gang kan gå greit, men gjentatte ganger og sikkel som renner er altfor mye. Enkelte hunder er skikkelig ekle å ha i nærheten nettopp pga siklet. Det ts beskriver, er hunder som gjør akkurat som de selv vil. Eierne har tydeligvis ikke kontroll på dyrene. Tenker at tipset om å ha base et annet sted enn hos de, kan være en grei løsning. Da får en pause fra (vill)dyrene i det minste. Anonymkode: c752b...8d9 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #18 Skrevet 15. juli 2023 Hunder stinker, sikler, sniffer, slikker seg, spiser det meste ukritisk, og er i det hele tatt nokså nasty om man får dem for tett innpå seg. Det finnes mange søte og koselige hunder, men de har ingenting i sofaen eller rundt spisebordet å gjøre. Anonymkode: 18b8c...c9a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #19 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hunder stinker, sikler, sniffer, slikker seg, spiser det meste ukritisk, og er i det hele tatt nokså nasty om man får dem for tett innpå seg. Det finnes mange søte og koselige hunder, men de har ingenting i sofaen eller rundt spisebordet å gjøre. Anonymkode: 18b8c...c9a Klart de har det. Vår har egen plass i sofaen , selvsagtZ Anonymkode: b9b97...db5 2
Ebbeliten Skrevet 15. juli 2023 #20 Skrevet 15. juli 2023 Refreng skrev (9 minutter siden): For oss som ikke har hund, så stinker hunder veldig kraftig. Maten deres lukter også ille. Når man tar de inn og ut av huset får man skitt og sand på hendene. Hundehår svever overalt. Hunder slikker på bæsj når de er på tur, de slikker på egne kjønnsorganer, de tygger på ekle ting som avkuttede griseører. Det er ikke en munn jeg vil ha i nærheten av meg, rett og slett. Du slikker aldri på kjønnsorganer? 🤣 For all del. Dere hysteriske folk må jo bare være som dere er. Men i mitt hjem er hunden velkommen med hud, sikkel og hår. Og våre gjester må tåle at hunder oppsøker dem og er tilstede og gjør slikt som hunder gjør. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå