Gå til innhold

Trenger hjelp fra datere!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ny på datingarenaen etter mange års fravær😄 Jeg har begynt å bruke Tinder men har jo fort skjønt at ting er helt annerledes enn når jeg var singel sist. 

To ganger nå har jeg datet menn som plutselig trekker seg.. det er greit det er lov å ikke kjenne kjemi eller endre mening underveis. Men det jeg stusser over er to ting: de sier ikke «dette er ikke noe for meg» de bare slutter å svare f.eks. 

Og like før de slutter å  svare så sier de at de er veldig gira på å fortsette. Den ene sa han hadde veldig lyst til å fortsette å treffes før han sluttet å åpne meldinger fra meg og den andre ble brått stille ett døgn. Så kom det en melding som forklarte stillheten, og at han bare ville si ifra at det var derfor det ikke hadde vært noe å høre fra ham. Han ville bare berolige meg med det. Dette gjentok seg ennå en gang, og da sa han at han skulle ta kontakt dagen etterpå. Det skjedde aldri selvfølgelig. Deretter ble han bare borte. Svarer ikke på meldinger lenger. 

Jeg regner med at dette er ghosting.. og har forstått at det er relativt vanlig..men er det vanlig at man sier at man har veldig lyst til å fortsette hvis man ikke har det også?

For helt ærlig det fucker jo litt med hodet til folk😅

Er det noen logisk årsak til det som jeg ikke ser? For ordens skyld har jeg i begge tilfellene ikke gjort det noe vanskelig eller ubehagelig å trekke seg. Heller ikke mast noe om det i etterkant. Det er som sagt helt greit,- men skulle gjerne heller bare hatt et ærlig «dette er ikke noe for meg».

Er det noen som har noen innspill her til en som ikke har vært på datingmarkedet på en stund?

Anonymkode: 363e4...bec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også vært i forhold nesten hele 20-årene og til jeg ble 36. Vært singel ca. to år. Opplevd avvisning i dating, ja. En av mennene ble bare stille og sendte ingen melding etter første date. Han som var respektfull sendte melding rett etter første date om at han ikke følte kjemi. Min erfaring er at hvis du ikke får melding innen to timer etter første date, så er han ikke interessert. Han jeg dater nå sendte melding ca. en time etter første date der han takket for daten og skrev at han gjerne ville møte meg igjen ☺️

K38 

AnonymBruker
Skrevet

Du beskriver en typisk Tinderskade. Det skjer når du har vært for lenge på slike apper, og eller har for mange valgmuligheter. Du blir emosjonelt frakoblet, og det er som et spill, eller tidtrøyte du bare kan pause, eller gå fra når det passer deg. 

Anonymkode: eae2b...aab

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig typisk, men det er ikke ghosting om det bare er stille en ukes tid. Mange dukker opp igjen uten vonde miner. Jeg er selv sånn og syns det å møtes for dates er stress så jeg gjør det bare når jeg har overskudd og gidder ikke chatte hver dag 

Anonymkode: 5979b...586

AnonymBruker
Skrevet

Ghosting ( etter et par dates ) er gjort av feige folk som tror at de er så fantastiske at folk ikke takler å bli avvist av dem. Og så bryr de seg lite om følelsene til andre. 

Mange ghoster når man har chatta litt og det ikke var helt beste matchen. Det er vanlig tenker jeg. Men når man har truffet et menneske et par ganger så er det utrolig dårlig å bare slutte å svare. Da sier man at hm dessverre ønsker jeg ikke å date nå, eller, det var hyggelig å treffe deg og bli litt kjent. Men merket at det ikke ble helt match for min del. 

Anonymkode: 82ada...ccb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...