Gå til innhold

Trenger hjelp fra datere!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ny på datingarenaen etter mange års fravær😄 Jeg har begynt å bruke Tinder men har jo fort skjønt at ting er helt annerledes enn når jeg var singel sist. 

To ganger nå har jeg datet menn som plutselig trekker seg.. det er greit det er lov å ikke kjenne kjemi eller endre mening underveis. Men det jeg stusser over er to ting: de sier ikke «dette er ikke noe for meg» de bare slutter å svare f.eks. 

Og like før de slutter å  svare så sier de at de er veldig gira på å fortsette. Den ene sa han hadde veldig lyst til å fortsette å treffes før han sluttet å åpne meldinger fra meg og den andre ble brått stille ett døgn. Så kom det en melding som forklarte stillheten, og at han bare ville si ifra at det var derfor det ikke hadde vært noe å høre fra ham. Han ville bare berolige meg med det. Dette gjentok seg ennå en gang, og da sa han at han skulle ta kontakt dagen etterpå. Det skjedde aldri selvfølgelig. Deretter ble han bare borte. Svarer ikke på meldinger lenger. 

Jeg regner med at dette er ghosting.. og har forstått at det er relativt vanlig..men er det vanlig at man sier at man har veldig lyst til å fortsette hvis man ikke har det også?

For helt ærlig det fucker jo litt med hodet til folk😅

Er det noen logisk årsak til det som jeg ikke ser? For ordens skyld har jeg i begge tilfellene ikke gjort det noe vanskelig eller ubehagelig å trekke seg. Heller ikke mast noe om det i etterkant. Det er som sagt helt greit,- men skulle gjerne heller bare hatt et ærlig «dette er ikke noe for meg».

Er det noen som har noen innspill her til en som ikke har vært på datingmarkedet på en stund?

Anonymkode: c2cc2...803

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg at de burde svare. Men når de ikke svarer en gan, så er det jo veldig bekreftelse på at du ikke vil ha dem i livet ditt. 

Du kan og tenke deg at ingen svar for dem, er nok svaret at dette ikke var noe for dem. Kanskje de ville noe helt annet enn deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ny på datingarenaen etter mange års fravær😄 Jeg har begynt å bruke Tinder men har jo fort skjønt at ting er helt annerledes enn når jeg var singel sist. 

To ganger nå har jeg datet menn som plutselig trekker seg.. det er greit det er lov å ikke kjenne kjemi eller endre mening underveis. Men det jeg stusser over er to ting: de sier ikke «dette er ikke noe for meg» de bare slutter å svare f.eks. 

Og like før de slutter å  svare så sier de at de er veldig gira på å fortsette. Den ene sa han hadde veldig lyst til å fortsette å treffes før han sluttet å åpne meldinger fra meg og den andre ble brått stille ett døgn. Så kom det en melding som forklarte stillheten, og at han bare ville si ifra at det var derfor det ikke hadde vært noe å høre fra ham. Han ville bare berolige meg med det. Dette gjentok seg ennå en gang, og da sa han at han skulle ta kontakt dagen etterpå. Det skjedde aldri selvfølgelig. Deretter ble han bare borte. Svarer ikke på meldinger lenger. 

Jeg regner med at dette er ghosting.. og har forstått at det er relativt vanlig..men er det vanlig at man sier at man har veldig lyst til å fortsette hvis man ikke har det også?

Er det noen logisk årsak til det som jeg ikke ser? For ordens skyld har jeg i begge tilfellene ikke gjort det noe vanskelig eller ubehagelig å trekke seg. Heller ikke mast noe om det i etterkant. Det er som sagt helt greit,- men skulle gjerne heller bare hatt et ærlig «dette er ikke noe for meg».

Er det noen som har noen innspill her til en som ikke har vært på datingmarkedet på en stund?

Forklaringen er stort sett enten at de fant noe annet de ville forfølge istedet, eller at de bare var ute etter å knulle og dumpe deg men bestemte seg for at du ble for mye arbeid.

At de bare ghoster er en helt forventelig adferd som følger av mangel på face-to-face kontakt. Å bare være en eller annen halvveis anonym entitet på nett skaper lite personlig tilknytning.

Er forøvrig også derfor love bombing fra noen du ikke engang har møtt er et så tydelig rødt flagg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fuckboys. Mest sannsynlig. De skjønte at du ikke ville hoppe til sengs med dem uten at de må jobbe masse for det, og beveget seg videre. Ghosting er helt vanlig adferd hos fuckboys. Siden de ser på kvinnen som et redskap, og ikke en levende person, ser de ikke vitsen med å ta hensyn til "redskapet" når de avslutter. 

Anonymkode: 4a361...4a2

• Liker 1
Skrevet

Tinder er et kjøttmarked. Om de finner noe mer spennende, driter de bare i at det sitter et levende menneske i andre enden. 
At de har vært opptatt stemmer sikkert. De var opptatt med å chatte med en annen match.
Tror en del ghoster fordi de er konfliktsky og ikke tør å si ifra, siden de tenker du vil argumentere imot eller reagere på andre måter.

Kvinner er sikkert ikke noe bedre her.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror datingen via disse appene har endret seg. Det er blitt mye mer flyktig og folk legger ikke så mye innsats. Å gi litt interesse for så å fordufte er vanlig istedet for å si ifra. 

Anonymkode: fa914...bf2

Skrevet

Jeg svarte i den andre tråden din, men svarer her også. Jeg har vært i forhold i nesten hele 20-årene og til jeg var 36. Vært singel nå i to år. Har blitt noen avvisninger etter Tinder-dater. En av mennene ble helt stille etter første date og sendte ikke flere meldinger. Den ærligste av de sendte melding rett etter daten og skrev han ikke følte kjemi. Min erfaring er at hvis du ikke hører noe på melding etter ca. to timer etter første date, så er han ikke interessert. Han jeg dater nå sendte melding en time etter første date og takket for daten og skrev at han veldig gjerne ønsket å møte meg igjen ☺️ Vi dater fortsatt en måned senere. Første gang jeg er på flere dater enn én fra Tinder 🥰

K38 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...