AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #1 Skrevet 15. juli 2023 Flere har bemerket at menn foretrekker yngre kvinner, at menn ikke legger merke til kvinner over en viss alder (40+ år). Er det galt av menn da? Er det galt av menn å foretrekke unge, fruktbare, kvinner fremfor kvinner som har mistet ungdommen og fruktbarheten sin? Er ikke det det naturlige? https://www.dailymail.co.uk/femail/article-11705011/Im-24-85-year-old-husband-older-GRANDFATHER.html Anonymkode: a95db...f26 1 1
Snok1 Skrevet 15. juli 2023 #2 Skrevet 15. juli 2023 Jeg har ingen problemer med at andre (eldre) menn sikler etter unge kvinner. Jeg vet bedre og holder meg til kvinner på min egen alder. 17 5 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #3 Skrevet 15. juli 2023 Det er da helt greit! Jeg er dame på 38 som er ferdig med å få barn. Har to barn 50%. Har nå møtt en ny mann jeg liker veldig godt som er 40+. Det er gjensidig og vi vil satse på et forhold begge to. Det fine er jo at både menn og kvinner finner seg kjærester i nesten alle aldere. Anonymkode: 27225...b71 7
Gjest Refreng Skrevet 15. juli 2023 #4 Skrevet 15. juli 2023 (endret) Får ikke lest linken men det er åpenbar gold digger og svindel. Generelt: Galt kommer an på. Dersom du er 35 og går etter 18-åringer vil jeg si det er galt. Jeg husker hvordan jeg og mine venner var når vi var 18- vi var idioter. Vi er nok fortsatt litt idioter etter 30- men vi er litt smartere idioter som aldri kunne gått tilbake på nivå med den 18 år gamle versjonen av oss selv og vennene våre Det største problemet er nok mer at mennesker med den type aldersforskjell, indikerer et eller annet form for problem i menneske. Personlighetsforstyrrelse, dark triad, psykiske problemer osv. Man vil nok i høy grad se disse greiene i godt voksne mennesker som går etter 18-åringer. Ikke alltid, men ofte. Det er ikke noe galt å ville se ung ut og like at mennesker holder seg godt. Men det er forskjell på det og gå etter smårips Endret 15. juli 2023 av Refreng
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #5 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Flere har bemerket at menn foretrekker yngre kvinner, at menn ikke legger merke til kvinner over en viss alder (40+ år). Er det galt av menn da? Er det galt av menn å foretrekke unge, fruktbare, kvinner fremfor kvinner som har mistet ungdommen og fruktbarheten sin? Er ikke det det naturlige? https://www.dailymail.co.uk/femail/article-11705011/Im-24-85-year-old-husband-older-GRANDFATHER.html Anonymkode: a95db...f26 Nå min venn har du åpnet pandoras eske. Følger med i kommentarfeltet.. 🍿 Anonymkode: 54c16...fb4 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #6 Skrevet 15. juli 2023 Nei, du er litt avstumpet og overflatisk hvis det er det eneste som opptar deg bare. Er man en person som klarer å engasjere seg ordentlig i et annet menneske, er det et videre spekter av utseende/alder/kropp man klarer å finne noe interessant og tiltrekkende ved. Anonymkode: b4bc8...c83 7 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #7 Skrevet 15. juli 2023 I utgangspunktet er det ikke noe galt i det. Det som imidlertid kan gjøre at det oppfattes som ugreit, er når det er snakk om veldig stor aldersforskjell, spesielt dersom jenta/kvinnen er veldig ung, f.eks. en 45-åring som ønsker seg en 18-åring. Mange vil - i likhet med meg - være av den oppfatningen at det da ikke er snakk om et jevnbyrdig forhold bl.a. pga. avstanden og ulikheten i erfaring og modenhet. Det er nærliggende å tro at ønsket om en ung kvinne handler om at de er mer "føyelige" og lettere å påvirke/forme enn eldre kvinner som har mer erfaring og kanskje stiller flere krav. Og så er det ikke alle som kjøper dette med "fruktbarhet" når det er nærliggende å anta at mannen ikke er interessert i barn. Anonymkode: 84bf7...259 15
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #8 Skrevet 15. juli 2023 De kan jo ønske seg det. Mye jeg ønsker meg som jeg verken har rett på eller mulighet til å skaffe meg her i livet. Anonymkode: dcc6e...caa 8 3
Ebbeliten Skrevet 15. juli 2023 #9 Skrevet 15. juli 2023 Nei. Det er verken rart eller galt. Men det kommer jo et punkt der en eldre kar ikke lenger holder tritt med de unge jentene. Og da er det jo trist å bli sittende alene. Så kanskje det er best å ikke la aldersforskjellen bli alt for stor. Jeg var 25 og mannen ca 40. Den gang var aldersforskjellen bare positiv. Nå som han nærmer seg 60 merker jeg jo at vi er i ulik livsfase. Ikke at det er et kjempeproblem, men jeg merker aldersforskjellen nå, og syns det er litt vemodig. Ville ikke byttet han ut med en yngre mann altså, men jeg tenker at en mann som søker yngre kjæreste må ha det litt med seg i bakhodet. 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #10 Skrevet 15. juli 2023 Mitt inntrykk er at menn er slemme om de våger å ha preferanser. Mens kvinners preferanse for høye, kraftige, mørke menn med brede skuldre og store hender er positvt. La folk forelske seg i de man vil. Anonymkode: b02ab...f05 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #11 Skrevet 15. juli 2023 Ikke i utgangspunktet nei. Nå har jeg forskjellige meninger/fordommer mot forskjellige par da, men det gjelder også i like høy grad jevnaldrende par. Jeg diskriminerer ingen, jeg dømmer alle! Det menn kanskje ikke forstår helt fordi det ikke er selvopplevd og vanskelig å sette seg inn i, er at vi kvinner har blitt kløpet i rumpa og lagt an på av MYE eldre menn siden vi var sånn 10 år, og aller hyppigst mellom 15-25 år. Og det har ikke alltid vært velkomment, som barn/tenåring er det ofte vonde minner dette her, man føler seg i en ekkel situasjon og føler seg utrygg og underlegen, svak og liten. Så vi kvinner kan nok ha litt kjipe assosiasjoner til det som menn ikke har. Jeg tror kanskje et lys hadde gått opp for en mann om hans 17 år gamle datter begynte å ligge med hans jevnaldrende kamerat. Da tror jeg plutselig ikke det hadde vært så hot med aldersforskjell, da hadde han sett på det som barn og voksen. Anonymkode: c2ddb...e67 17 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #12 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tror kanskje et lys hadde gått opp for en mann om hans 17 år gamle datter begynte å ligge med hans jevnaldrende kamerat. Da tror jeg plutselig ikke det hadde vært så hot med aldersforskjell, da hadde han sett på det som barn og voksen. Anonymkode: c2ddb...e67 Dette!! Anonymkode: 84bf7...259 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #13 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Flere har bemerket at menn foretrekker yngre kvinner, at menn ikke legger merke til kvinner over en viss alder (40+ år). Er det galt av menn da? Er det galt av menn å foretrekke unge, fruktbare, kvinner fremfor kvinner som har mistet ungdommen og fruktbarheten sin? Er ikke det det naturlige? https://www.dailymail.co.uk/femail/article-11705011/Im-24-85-year-old-husband-older-GRANDFATHER.html Anonymkode: a95db...f26 Joda men vi på 40+ vil også ha oppmerksomhet! Vi er ferdig med småbarnsfasen, og klar til å finne drømmemannen. Kjipt da at drømmemannen bare skal se på de fruktbare som produserer aborter og skrikerunger. Dere menn burde lytte mer til hva kvinner egentlig sier. Vi har vært gjennom dette. Mange aborter og skrikerunger på oss da vi var unge. Det var et slit. Vi vet mer. 40+ betyr endelig klar til å oppdage menn, og ha god sex uten konsekvenser. Anonymkode: 5898f...555 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #14 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Flere har bemerket at menn foretrekker yngre kvinner, at menn ikke legger merke til kvinner over en viss alder (40+ år). Er det galt av menn da? Er det galt av menn å foretrekke unge, fruktbare, kvinner fremfor kvinner som har mistet ungdommen og fruktbarheten sin? Er ikke det det naturlige? https://www.dailymail.co.uk/femail/article-11705011/Im-24-85-year-old-husband-older-GRANDFATHER.html Anonymkode: a95db...f26 Hva er naturlig med at en mann som er langt forbi en alder der det er naturlig eller ønskelig å få barn, har behov for en "fruktbar" kvinne? Det eksemplet du bruker, er i høyeste grad et unntak, og ikke representativt i det helet tatt. Og hva med hva de unge kvinnene selv ønsker? Tror du virkelig at det er så mange unge kvinner som ønsker seg en mann på alder med faren eller bestefaren sin? Anonymkode: fbff5...2e8 9 5
ClausSaus Skrevet 15. juli 2023 #15 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Joda men vi på 40+ vil også ha oppmerksomhet! Vi er ferdig med småbarnsfasen, og klar til å finne drømmemannen. Kjipt da at drømmemannen bare skal se på de fruktbare som produserer aborter og skrikerunger. Dere menn burde lytte mer til hva kvinner egentlig sier. Vi har vært gjennom dette. Mange aborter og skrikerunger på oss da vi var unge. Det var et slit. Vi vet mer. 40+ betyr endelig klar til å oppdage menn, og ha god sex uten konsekvenser. Anonymkode: 5898f...555 For en attraktiv innstilling… skikkelig konemateriale. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #16 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): De kan jo ønske seg det. Mye jeg ønsker meg som jeg verken har rett på eller mulighet til å skaffe meg her i livet. Anonymkode: dcc6e...caa Nettopp. Menn kan gjerne ønske seg unge kvinner uansett egen alder. Men! Da har de ikke lov til å sutre, klage og hate alle kvinner fordi de yngste og peneste foretrekker yngre og penere enn disse mennene. Anonymkode: 28446...bef 7 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #17 Skrevet 15. juli 2023 ClausSaus skrev (1 minutt siden): For en attraktiv innstilling… skikkelig konemateriale. Takk ClausSaus. Jeg håper ikke du er ironisk nå. Jeg ville gjerne smake! Anonymkode: 5898f...555
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #18 Skrevet 15. juli 2023 ClausSaus skrev (1 minutt siden): For en attraktiv innstilling… skikkelig konemateriale. Konemateriale? Vi lever ikke på 1950-tallet, kjære deg. Du gifter deg jo heller ikke med dama du har sex med, så da er hun heller ikke konemateriale 😁 Skjønner ikke hvorfor du bruker tid på henne da, eller jo - sex. Anonymkode: 28446...bef 2
Hespe3 Skrevet 15. juli 2023 #19 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er naturlig med at en mann som er langt forbi en alder der det er naturlig eller ønskelig å få barn, har behov for en "fruktbar" kvinne? Det eksemplet du bruker, er i høyeste grad et unntak, og ikke representativt i det helet tatt. Anonymkode: fbff5...2e8 Nettopp. Og det at menn kan bli far i høy alder, betyr ikke at de bør. Forskning viser babyer født med fedre over 45 år, hadde større risiko for enkelte helseproblem. Forskerne hadde da justert for mors alder, og trenden var fortsatt den samme. Hvis far er over 45 år, viser studien at det er 14 prosent høyere sjanse for prematur fødsel, samt 28 prosent større sjanse for at mor utvikler svangerskapsdiabetes. Hvis far er over 55 år, hadde babyen gjerne lavere score på Apgar-testen, som måler hjerterytme, reflekser og pusting, samt 10 prosent større sjanse for å trenge hjelp til og puste og 28 prosent større sjanse for å måtte legges inn på intensivavdelingen for nyfødte. 3 7
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #20 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Konemateriale? Vi lever ikke på 1950-tallet, kjære deg. Du gifter deg jo heller ikke med dama du har sex med, så da er hun heller ikke konemateriale 😁 Skjønner ikke hvorfor du bruker tid på henne da, eller jo - sex. Anonymkode: 28446...bef Ja det er idiotisk. Jeg mener, dette var årsaken til at mange av oss måtte fikse alt alene da vi var "unge og attraktive". De årene er forbi nå. Vi nåtte bytte dekk selv, skru utstyr, fikse tette avløp samtidig som vi kokte gryteretter til ungene, ammet og bar de rundt for at de skulle roe seg. Alt på en gang. Faen ikke rart vi blir bitre kjerringer etter et slikt blodslit av et liv. Traff vi en type innimellom, og fikk avveksling, gikk det ikke mange ukene før vi var gravide og fikk ny runde med repeat. Jeg syns menn burde bli mer tolerante mot kvinner 40+ og gi oss det vi trenger. Fordi vi fortjener det! Anonymkode: 5898f...555 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå