AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #1 Skrevet 15. juli 2023 Er det noen måte å lindre sviende munnsår? Anonymkode: d3a58...18a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #3 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Slikk på det. Anonymkode: 303f1...af7 Hehe, prøvd. Hjelper ikke.. Anonymkode: d3a58...18a
kathyzz Skrevet 15. juli 2023 #4 Skrevet 15. juli 2023 Zendium sensetiv tannkrem. Da sluttet de å komme her, det hjelper ikke umiddelbart men
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #5 Skrevet 15. juli 2023 kathyzz skrev (1 minutt siden): Zendium sensetiv tannkrem. Da sluttet de å komme her, det hjelper ikke umiddelbart men Ah, ja kanskje det. Har faktisk det liggende i skapet her. Det skal absolutt prøves. Anonymkode: d3a58...18a
malifika Skrevet 15. juli 2023 #6 Skrevet 15. juli 2023 Er det munnsår på leppene eller sånn typisk blemme på innsiden av munnen? Ved blemme/skold i munnen så har jeg hørt om et preparat som heter oral Medic eller noe i den duren, finner det sikkert hvis du googler. Har aldri prøvd det selv men, folk sier det er skikkelig effektivt. Svir visst som fanden i et minutt eller to rett etter påføring også blir alle smertene helt borte.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #7 Skrevet 15. juli 2023 På munnsår "i munnen" Man kan ta på salt, svir litt, men blir bedre raskere. En annen ting er klorhexidin, men salt er noe man alltid har.... Anonymkode: bbdfa...845
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #8 Skrevet 15. juli 2023 malifika skrev (7 timer siden): Er det munnsår på leppene eller sånn typisk blemme på innsiden av munnen? Ved blemme/skold i munnen så har jeg hørt om et preparat som heter oral Medic eller noe i den duren, finner det sikkert hvis du googler. Har aldri prøvd det selv men, folk sier det er skikkelig effektivt. Svir visst som fanden i et minutt eller to rett etter påføring også blir alle smertene helt borte. Det er munnsår på underleppen og blitt litt hevelse men svir som fy. Prøvde tannkrem på i natt og lindret litt av sviingen. Jeg skal sjekke ut oral medic og se om jeg finner ut av det. Takk for svar 🙂 Anonymkode: d3a58...18a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #9 Skrevet 15. juli 2023 malifika skrev (7 timer siden): Er det munnsår på leppene eller sånn typisk blemme på innsiden av munnen? Ved blemme/skold i munnen så har jeg hørt om et preparat som heter oral Medic eller noe i den duren, finner det sikkert hvis du googler. Har aldri prøvd det selv men, folk sier det er skikkelig effektivt. Svir visst som fanden i et minutt eller to rett etter påføring også blir alle smertene helt borte. Fant litt info om oral medic så ser ut til at jeg kanskje kjøper den 🙂 Inneholder en patentert aktiv ingrediens HybenX TM som raskt eliminerer skadet vev og drar ut væske fra såret, så sjekker ut 🙂 Anonymkode: d3a58...18a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #10 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): På munnsår "i munnen" Man kan ta på salt, svir litt, men blir bedre raskere. En annen ting er klorhexidin, men salt er noe man alltid har.... Anonymkode: bbdfa...845 Har ikke munnsår inne i munnen eller på innsiden av leppene, men på selve leppen, men kan jo prøve litt salt også til jeg får kjøpt oral medic som var anbefalt her i tråden. Takk for svar 🙂 Anonymkode: d3a58...18a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #11 Skrevet 15. juli 2023 Denne https://www.apotek1.no/produkter/gum-afta-clear-gel-10ml-923653p?gad=1&gclid=CjwKCAjwh8mlBhB_EiwAsztdBCcsPt818HVpqwl8JDPmO6lJNAxxdfKj3lUlfI2bdVpqoZ9AmMVcPhoC0iwQAvD_BwE Anonymkode: f1e62...3ad
Nuttery Skrevet 15. juli 2023 #12 Skrevet 15. juli 2023 OralMedic er det eneste som hjelper for meg. Den Gum Afta Clear Gel (som linket over) opplever jeg bare at smelter bort ila et minutt eller to, også er man tilbake til start. OralMedic er fryktelig vondt å påføre, men hjelper faktisk. Det har redusert antall dager jeg har et munnsår, og gjør at det ikke er smertefullt. Jeg har slitt med after hele livet, så har vært ganske desperat til tider
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #13 Skrevet 15. juli 2023 41 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke munnsår inne i munnen eller på innsiden av leppene, men på selve leppen, men kan jo prøve litt salt også til jeg får kjøpt oral medic som var anbefalt her i tråden. Takk for svar 🙂 Anonymkode: d3a58...18a Ikke bruk rent salt. Rent salt irriterer munnen til vanlig, og vil bli enda verre om man er sår der fra før. Du får enda bedre virkning av å skylle med saltvann, flere ganger om dagen. Gjerne sitt en stund med saltvannet i munnen, et minutt eller to, og la det virke før du spytter ut. Det renser såret, og gjør det mindre irritert over tid - uten at det er så sterkt at det irriterer mer. Et annet tips, er å passe på å ikke spise sterk eller sur mat, ting som kan irritere. Da blir det verre, og gjør enda vondere. Anonymkode: b18ba...8f2
malifika Skrevet 15. juli 2023 #15 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fant litt info om oral medic så ser ut til at jeg kanskje kjøper den 🙂 Inneholder en patentert aktiv ingrediens HybenX TM som raskt eliminerer skadet vev og drar ut væske fra såret, så sjekker ut 🙂 Anonymkode: d3a58...18a Så bra. Oppdater når du har prøvd da, spent på om det fungerer så bra som mange sier 🙂
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #16 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Denne https://www.apotek1.no/produkter/gum-afta-clear-gel-10ml-923653p?gad=1&gclid=CjwKCAjwh8mlBhB_EiwAsztdBCcsPt818HVpqwl8JDPmO6lJNAxxdfKj3lUlfI2bdVpqoZ9AmMVcPhoC0iwQAvD_BwE Anonymkode: f1e62...3ad Denne legger seg som en hinne over såret. Syns den har fungert greit når jeg har hatt after. Anonymkode: ae85c...02e
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #17 Skrevet 15. juli 2023 Nuttery skrev (5 timer siden): OralMedic er det eneste som hjelper for meg. Den Gum Afta Clear Gel (som linket over) opplever jeg bare at smelter bort ila et minutt eller to, også er man tilbake til start. OralMedic er fryktelig vondt å påføre, men hjelper faktisk. Det har redusert antall dager jeg har et munnsår, og gjør at det ikke er smertefullt. Jeg har slitt med after hele livet, så har vært ganske desperat til tider Ok, jeg satser på å kjøpe Oral Medic. Synd det er vondt å ta på men det er verdt det hvis den virker som den skal 🙂 Anonymkode: d3a58...18a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #18 Skrevet 15. juli 2023 På leppa kan zovirax hjelpe Anonymkode: 42c53...b9e
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #19 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det herpes? Anonymkode: 2aea4...999 Det er typisk after Anonymkode: 96752...eb2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #20 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ikke bruk rent salt. Rent salt irriterer munnen til vanlig, og vil bli enda verre om man er sår der fra før. Du får enda bedre virkning av å skylle med saltvann, flere ganger om dagen. Gjerne sitt en stund med saltvannet i munnen, et minutt eller to, og la det virke før du spytter ut. Det renser såret, og gjør det mindre irritert over tid - uten at det er så sterkt at det irriterer mer. Et annet tips, er å passe på å ikke spise sterk eller sur mat, ting som kan irritere. Da blir det verre, og gjør enda vondere. Anonymkode: b18ba...8f2 Joda, rent salt fungerer på den typen jeg linket til.... Svir litt i starten, men man tar bare akkurat på det området. Det trekker vann ut fra cellene. Også sant at saltvann fungerer som munnskyll, og det du skrev om mat... Does Putting Salt On A Canker Sore Help? — Canker Shield Tørk godt av først så du ikke får salt rundt, for det er som du sier; irriterende for slimhinnene. Anonymkode: bbdfa...845
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå