Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er en 21 år gammel dame og jeg føler meg så ensom når det kommer til kjærlighet. Har en venn med fordeler som har ødelagt meg psykisk. Klarer ikke å tenke på noen andre enn han og føler jo mere jeg gir, jo mindre jeg får. Vi har holdt på i 3 år nå og føler meg så ensom og frustrert når han ikke prioriterer meg. 

Hvordan skal jeg klare å komme meg ut av denne situasjonen og glemme han? 

Noen her som har vært sykelig forelsket i en fyr og har noen tips på hvordan jeg kan glemme han? 

Anonymkode: 68011...338

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en tendens til å få hekt på personer som ikke egentlig gjør meg lykkelig. Dette er noe jeg har slitt med hele livet fra jeg begynte å bli sammen med folk. Jeg forstår ikke helt mekanismene bak det, men ser at det skjer hver gang. Jeg må alltid bli dumpa for at forhold skal være over, jeg klarer aldri selv å ta skrittet om jeg ikke har det bra i forholdet. Får panikk av at noe skal være over.

Jeg tror det beste for deg hadde vært å treffe en ny. Siden dere ikke har et seriøst forhold, så kan du begynne å se deg litt om. Vær på Tinder, gå aktivt inn for å bli kjent med nye mennesker. Hvis du treffer noen du har god kjemi med, tror jeg du fort vil glemme han som holder deg på gress men aldri vil gi deg noe mer...

Anonymkode: 3505a...fb3

AnonymBruker
Skrevet

Du må bare sette en grense og si stopp. Uansett hvor vondt det gjør så gjø ikke denne personen deg noe godt. 

Lettere sagt enn gjort, men prøv å date noen andre?

Anonymkode: 7d4e9...9b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har en tendens til å få hekt på personer som ikke egentlig gjør meg lykkelig. Dette er noe jeg har slitt med hele livet fra jeg begynte å bli sammen med folk. Jeg forstår ikke helt mekanismene bak det, men ser at det skjer hver gang. Jeg må alltid bli dumpa for at forhold skal være over, jeg klarer aldri selv å ta skrittet om jeg ikke har det bra i forholdet. Får panikk av at noe skal være over.

Jeg tror det beste for deg hadde vært å treffe en ny. Siden dere ikke har et seriøst forhold, så kan du begynne å se deg litt om. Vær på Tinder, gå aktivt inn for å bli kjent med nye mennesker. Hvis du treffer noen du har god kjemi med, tror jeg du fort vil glemme han som holder deg på gress men aldri vil gi deg noe mer...

Høres ut som du er livredd for å bli forlatt? Ligner helt sjukt på noe jeg så på tiktok om borderline.

Anonymkode: 00af0...8f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Høres ut som du er livredd for å bli forlatt? Ligner helt sjukt på noe jeg så på tiktok om borderline.

Nei ikke sykeliggjør noen med alvorlig personlighetsforstyrrelse på grunn av noen ufaglærte snakker om tegn på borderline på tiktok. 

Anonymkode: 60906...ceb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du ikke klarer å avslutte, kan du få ham til å gjøre det slutt? Det som er sikkert er at dette ikke kan fortsette, båndet må kuttes. Etter en stund vil du føle deg mye sterkere. Tomheten og ensomheten du hadde blir borte. 

Anonymkode: c6b5a...bb3

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Er en 21 år gammel dame og jeg føler meg så ensom når det kommer til kjærlighet. Har en venn med fordeler som har ødelagt meg psykisk. Klarer ikke å tenke på noen andre enn han og føler jo mere jeg gir, jo mindre jeg får. Vi har holdt på i 3 år nå og føler meg så ensom og frustrert når han ikke prioriterer meg. 

Noen her som har vært sykelig forelsket i en fyr og har noen tips på hvordan jeg kan glemme han? 

Begynn i terapi hvis du ikke allerede har prøvd ? Finn ut av deg selv og ditt tilknytningsmønster. Kanskje vokste du opp med en mor eller far som var emosjonelt utilgjengelig ? Gjorde det selv , å var veldig trekt mot samme type personligheter som dem , tidlig i voksenlivet . Er man vant til å måtte tie , tåle eller «levere « ti ganger mer enn man får igjen , fortsetter ofte denne dansen . Helt til man tar tak i det, å skjønner mer av seg selv , samt får på plass selvrespekt og egenverd ❤️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Høres litt ut som et sånn oppheng der man utvikler avhengighet og sånn. Løsningen er brudd, er jeg redd. Så går det etterhvert over. 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, jeg har lest litt om det selv og tenkt tanken.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...