Gå til innhold

Hvorfor får noen så rare ansikter av botox og fillers?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har jo blitt svært vanlig med begge deler i dag. Jeg er 45 år og har tatt litt botox og Restlane siste 5 årene. Svært mange av vennene mine, kolleger og familiemedlemmer gjør det samme. Felles for oss alle er at det ikke viser at vi har tatt noe utenom at vi ser litt ekstra opplagte ut og den eneste grunnen til at vi vet vi har tatt er at vi har vært åpne om det. Etterhvert har vi lært oss å se hvem andre som antagelig har tatt, men det er mer fordi vi husker vedkommende hadde mer sinnarynke før eller diverse annet som plutselig har forsvunnet.  

Innimellom ser jeg derimot folk på gata eller ser fb venner som legger ut bilder av seg selv der det er lett å se at noe ‘rart’ er gjort. Evt overdrevet. Har også sett flere kjendiser det samme skjer med. De har mest sannsynlig tatt behandlinger i mange år og plutselig ser de rare ut på noen bilder. 

Noen som vet hvorfor noen får så store forandringer, i mens andre ikke? Er det fordi de overdriver behandlingene eller er det noe annet mer drastisk de gjør kanskje? Vet feks ikke hvor vanlig det har blitt med diverse kosmetiske inngrep i ansiktet. Kanskje fjeset blir mer rart ved en ansiktsløft?

Grunnen til jeg prøver å finne ut av dette er at jeg er redd det kan skje etter så så mange år med behandlinger. Da vil jeg heller se litt rynkete ut enn å se ut som ei som har fiksa masse på ansiktet aka en hollywoodfrue.

Anonymkode: fb26b...f80

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Overbehandling og arrvev. 

Anonymkode: 2cd07...6cb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis ser andre det på deg likevel, men at du ser deg blind på ditt eget utseende siden du har holdt på med det så lenge? Sammenlign med bilder fra 6 år siden. Skal vedde på at du ser ganske annerledes ut. 

Anonymkode: e6bf6...36e

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Fillers som fluktuerer, men man fortsetter å fylle på mer. I tillegg overbehandler noen huden sin slik at de blir helt blanke i ansiktet.

Anonymkode: 39123...a44

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sannsynligvis ser andre det på deg likevel, men at du ser deg blind på ditt eget utseende siden du har holdt på med det så lenge? Sammenlign med bilder fra 6 år siden. Skal vedde på at du ser ganske annerledes ut. 

Nei jeg gjør virkelig ikke det. Annet enn at jeg ser lik ut i dag som da. Hadde jeg ikke jukset ville jeg sett eldre ut. Hatt fure i myserynken og lange kråketær rundt øynene. Nå får jeg høre at jeg gløder og holder meg godt. Når jeg forteller at jeg jukser blir de paffe fordi det ser så naturlig ut. Dette er folk som jeg vet ville vært ærlige og saft det de mente. Feks min mor som er veldig imot kosmetiske inngrep.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja signerer denne… andre ser det garantert på deg også… 

Anonymkode: dfe32...279

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fillers som fluktuerer, men man fortsetter å fylle på mer. I tillegg overbehandler noen huden sin slik at de blir helt blanke i ansiktet.

Fluktuerer? Betyr? Kunne sikkert googlet da😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei jeg gjør virkelig ikke det. Annet enn at jeg ser lik ut i dag som da. Hadde jeg ikke jukset ville jeg sett eldre ut. Hatt fure i myserynken og lange kråketær rundt øynene. Nå får jeg høre at jeg gløder og holder meg godt. Når jeg forteller at jeg jukser blir de paffe fordi det ser så naturlig ut. Dette er folk som jeg vet ville vært ærlige og saft det de mente. Feks min mor som er veldig imot kosmetiske inngrep.

Hvilke inngrep og hvor mye/ofte tar du? Jeg trenger litt tips, er 42 og har også lyst til å bli litt «oppkvikket», men er redd for at det blir for mye, synes også at det da er penere med rynker. 

Anonymkode: b3429...758

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja signerer denne… andre ser det garantert på deg også… 

Anonymkode: dfe32...279

Altså de mistenker/antar det nok særlig om de har erfaring med behandlinger selv. Slik jeg ser det på andre fordi de plutselig har mindre rynker enn flere med årene…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilke inngrep og hvor mye/ofte tar du? Jeg trenger litt tips, er 42 og har også lyst til å bli litt «oppkvikket», men er redd for at det blir for mye, synes også at det da er penere med rynker. 

Anonymkode: b3429...758

Botox i myserynken mellom øyenbrynene og bittelitt i stripene på sidene under øynene. Altså smilerynken beholdes men blir litt redusert på undersiden. Jeg tar kun denne fordi jeg har mer smilerynker enn folk flest. Mistenker det er for mye btx i smilerynkene som gjør at noen ser rare ut og noen får et rart ‘grynt rundt nesa for å kompensere for smilerynkene.

Jeg har også prøvd å ta rynken i pannen men da fikk jeg heng over øyelokkene, så det gidder jeg ikke. Kanskje derfor mange ikke tror jeg tar btx fordi de ser rynkene i pannen.

Jeg tar også litt Restylane i munnpartiet for å redusere noe slapp hud, men det viser egentlig nesten ikke. Har også prøvd noe som heter prohilo. DET var bortkastetde penger. Ser ingen forskjell.. Og svindyrt. Fikk høre først etterpå at det må mange behandlinger i flere år til før det viser godt. Litt sånn ‘keiserens nye klær’ dette da med andre ord😄🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Botox er nervegift som sprøytes inn i musklene. Om behandlingen overdrives vil muskelen slutte å fungere for godt. Hvis det settes feil, og skader feil muskel, vil du få et merkelig resultat.

Anonymkode: 224b8...bc2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Botox i myserynken mellom øyenbrynene og bittelitt i stripene på sidene under øynene. Altså smilerynken beholdes men blir litt redusert på undersiden. Jeg tar kun denne fordi jeg har mer smilerynker enn folk flest. Mistenker det er for mye btx i smilerynkene som gjør at noen ser rare ut og noen får et rart ‘grynt rundt nesa for å kompensere for smilerynkene.

Jeg har også prøvd å ta rynken i pannen men da fikk jeg heng over øyelokkene, så det gidder jeg ikke. Kanskje derfor mange ikke tror jeg tar btx fordi de ser rynkene i pannen.

Jeg tar også litt Restylane i munnpartiet for å redusere noe slapp hud, men det viser egentlig nesten ikke. Har også prøvd noe som heter prohilo. DET var bortkastetde penger. Ser ingen forskjell.. Og svindyrt. Fikk høre først etterpå at det må mange behandlinger i flere år til før det viser godt. Litt sånn ‘keiserens nye klær’ dette da med andre ord😄🙈

Når du tar i smilerynkene ved øynene, tar det de små linjene som går under øyet, eller bare de store linjene som peker ut mot kinnben og tinningen?

Anonymkode: 42854...369

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke med botox, men har fått høre av en venninne som er kosmetisk sykepleier at det lett kan dannes (mikroskopisk) arrvev rundt der du sprøyter inn fillers. De første rundene du tar det vil du få det beste resultatet, men etter en stund vil området bli «kantete» dersom du fortsetter å sprøyte inn samme sted.

Også er det litt individuelt hvor mye arrvev som dannes. Noen kan ta fillers i årevis og fortsatt se bra ut, mens andre får filler face etter få runder. Jo oftere du gjør det jo høyere er risikoen. 

Anonymkode: ba764...dbc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja, hva skyldes egentlig den blankheten? Hva er det som gjør det? Ser ut som de har smurt seg inn med olivenolje mange av de. Så synes jeg også enkelte åpenbart opererte får ansiktshud som minner om gamle alkoholikere, litt sånn rød hovent. 

Anonymkode: 8bdad...d58

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja, hva skyldes egentlig den blankheten? Hva er det som gjør det? Ser ut som de har smurt seg inn med olivenolje mange av de. Så synes jeg også enkelte åpenbart opererte får ansiktshud som minner om gamle alkoholikere, litt sånn rød hovent. 

Anonymkode: 8bdad...d58

Blankhet kan også skyldes at de vil ha «glass skin» som er populært i koreansk hudpleie. Slik hudpleie er blitt populær i vestlige land også. Bare google så skjønner du hva jeg mener.

Atter andre sminker seg slik at de ser blanke ut. Da slipper de unna de mange stegene i koreansk hudpleie.

Man blir hoven i ansiktet etter operasjoner, særlig ansiktsløft. Det tar tid før det går tilbake.

Endret av MyMichelle
Fiksa stavefeil.
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2023 den 1.10):

Jo, men da var kanskje utgangspunktet ditt at du hadde dypere linjer enn snittet?

Mellom 40-50 varierer dette fortsatt stort. 

Etter 50 synes jeg det blir veldig synlig. Det matcher ikke lengre kroppen og huden der på en veldig synlig måte. 

AnonymBruker
Skrevet

Ser fler og fler hvor det ser ut som om de har på seg maske, tragisk. Helt sikkert at disse ikke ser det selv, og tror at det ikke vises. 

Jeg har opplevd å få litt sånn "body horror"-respons av enkelte slike jeg har sett, som gjør at jeg blir skikkelig uvel.

Anonymkode: 65590...cd8

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...