Gå til innhold

Hvordan gå frem for å gå hjelp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Hvordan går man fram for å få psykisk hjelp? Liksom hva sier man til legen? Jeg har hørt historier om de som ikke var «syk nok» til å få hjelp, og er redd det samme skal skje med meg. Jeg tenker mye på døden og på hvordan det ville vært å ta livet mitt. I ganske mange år har jeg slitt med dårlig selvbilde som har utviklet seg til angst, stress og humørsvingninger. De dagene jeg er trist, som er ofte, er jeg utrolig nedfor og noen ganger tenker jeg på å avslutte det hele. Jeg har ikke planlagt å gjøre det og vet at jeg uansett ikke klarer å gjennomføre det, men det er så utrolig slitsomt å bære på disse tankene hele tiden. Dere som har fått hjelp, hvordan gikk dere fram? 

Anonymkode: 10cf2...3ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan omså bare vise dette innlegget til legen din. Du har tanker om å ta livet ditt og trenger hjelp, og du vil få hjelp. Legen forklarer deg veien videre.

Anonymkode: 22e4b...a0b

Skrevet

Så bra du søker hjelp 💜 og fryktelig synd du har det slik. 

Prøv å ikke minimaliser problemene, eller framstå som at de ikke gjelder deg på et vis. Rett å slett ikke lat som at du er friskere enn du er, prøv å vær ærlig. Syns det anonym over sier, med å vise inlegget er lurt, det kan være vanskelig å få det fram når man sitter der. 

Lykke til! ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...