Gå til innhold

Rene gutte og jente skoler??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært bedre med rene gutte eller jenteskoler? Da kunne de ha spesialisert seg bedre på et kjønn og kanskje forstått bedre. Jeg tenker særlig på barn som blir mobbet og får adferdsendringer på grunn av det 

https://www.dagbladet.no/spesial/emely-paa-benken/kapittel-1

Anonymkode: 1a3fa...213

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei absolutt ikke, jeg har gått i en ren jenteklasse på vgs og det var ikke noe gøy😵

Anonymkode: c5ed5...6b3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei absolutt ikke, jeg har gått i en ren jenteklasse på vgs og det var ikke noe gøy😵

Jeg vet om ei som gjorde det og hun likte det. Hva skjedde? Var de ekle mot deg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må legge til at jeg heller er for mindre antall elever i hver klasse,sånn lærerene har mulighet til å se eleven bedre, lettere fange opp ting i tillegg at jeg mener det er lettere å lære i et klasserom med 15 enn i et klasserom med 30.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hadde det vært bedre med rene gutte eller jenteskoler? Da kunne de ha spesialisert seg bedre på et kjønn og kanskje forstått bedre. Jeg tenker særlig på barn som blir mobbet og får adferdsendringer på grunn av det 

https://www.dagbladet.no/spesial/emely-paa-benken/kapittel-1

Nei men hadde vært bedre med litt spesialklasser for de med adhd og andre ting som trenger mer praktisk enn teoretiske ting! Og bevege seg mer. Da får andre mer ro og de som trenger det får ut det de trenger.

Anonymkode: dcbf5...bf8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Må legge til at jeg heller er for mindre antall elever i hver klasse,sånn lærerene har mulighet til å se eleven bedre, lettere fange opp ting i tillegg at jeg mener det er lettere å lære i et klasserom med 15 enn i et klasserom med 30.

Jeg tror ikke det er nok lærere til det

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om ei som gjorde det og hun likte det. Hva skjedde? Var de ekle mot deg?

De var ekle mot mange.  Kjenner flere som har gått i rene jenteklasse å det samme går igjen flere ganger baksnakking, utfrysing, uthenging på sosiale media osv osv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det er nok lærere til det

Det vet jeg, men det hadde forsatt blitt bedre 🤷‍♀️ rene gutter og jenteskoler er iallefall ikke svaret. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De var ekle mot mange.  Kjenner flere som har gått i rene jenteklasse å det samme går igjen flere ganger baksnakking, utfrysing, uthenging på sosiale media osv osv. 

Var de det mot deg? Så kjipt. Men jeg tror likevel at lærerene hadde vært flinkere til å plukke det opp hvis de bare hadde et kjønn å forholde seg til 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det vet jeg, men det hadde forsatt blitt bedre 🤷‍♀️ rene gutter og jenteskoler er iallefall ikke svaret. 

Den emojien har jeg sett før 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Den emojien har jeg sett før 

Så fint da 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Var de det mot deg? Så kjipt. Men jeg tror likevel at lærerene hadde vært flinkere til å plukke det opp hvis de bare hadde et kjønn å forholde seg til 

Det var ikke meg det gikk mest utover nei, men det betyr ikke at jeg ikke bryr meg.  Tror på ingen måte at rene jenteskoler og gutteskoler hadde gjort det bedre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var ikke meg det gikk mest utover nei, men det betyr ikke at jeg ikke bryr meg.  Tror på ingen måte at rene jenteskoler og gutteskoler hadde gjort det bedre. 

Sorry det var bare en på jodel som pleide å bruke den når han latet som han var jente. Men jeg vet ikke hvem du er

AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Jeg har ofte kun jenter i min klasse på vgs. Takke meg til en god blanding. 

Anonymkode: d45af...e39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen andre synspunkter?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei, absolutt ikke. Jeg har ofte kun jenter i min klasse på vgs. Takke meg til en god blanding. 

Hva er det som er galt?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som er galt?

Jenter lager enormt mange konflikter, gutter er med på å balansere miljøet. Barn/ungdom lærer best i samhandling med hverandre og da bør begge kjønn være representert. Mange gutter er ikke like opptatt av hva alle andre vil si og mene, som gjør at man får et mer aktivt klassemiljø, når det er blanding. Jentene skjerper seg mer og skal gjerne hevde seg over guttene. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jenter lager enormt mange konflikter, gutter er med på å balansere miljøet. Barn/ungdom lærer best i samhandling med hverandre og da bør begge kjønn være representert. Mange gutter er ikke like opptatt av hva alle andre vil si og mene, som gjør at man får et mer aktivt klassemiljø, når det er blanding. Jentene skjerper seg mer og skal gjerne hevde seg over guttene. 

Hevde seg over guttene? Sånn var de ikke i mine klasser. De konkurrerte om guttene 

AnonymBruker
Skrevet

Hevde seg over guttene? Sånn var de ikke i mine klasser. De konkurrerte om guttene 

Hevde seg faglig over guttene. 

Ja, det hender det blir litt konkurranse om guttenes oppmerksomhet også. 

AnonymBruker
Skrevet

Hevde seg faglig over guttene. 

Ja, det hender det blir litt konkurranse om guttenes oppmerksomhet også. 

Jeg må si jeg ikke har opplevd det. Men okei 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...