GrønnNellik68 Skrevet 13. august 2023 #41 Del Skrevet 13. august 2023 jabx skrev (13 minutter siden): De tar ingen fra gata. Jo, folk melder seg frivillig, men samtidig må Ukraina sørge for at de har mulighet til å mobilisere så mange som mulig. Merk at Ukraina enda ikke har satt in hovedparten av styrkene sine i motoffensiven, så de har mye å gå på. Og du må slutte å komme med slike uttalelser. Det er faktisk mennesker vi snakker om her - mennesker som blir angrepet av en nazistisk fascistisk imperialiststat med null tanke på menneskeliv. Russland er de som regelrett henter folk rett fra gata og sender de til fronten for å dø. Så dine skrøner om Ukraina blir ganske tøysete når det faktisk er Russland som driver på slik. Selvsagt bryr du deg ikke om det fordi du støtter Russland og ønsker at Ukraina skal tape. huff der fikk du meg til å le... jeg tror jeg irriterer deg grønn. Jeg er egentlig ikke på russlands side men jeg er mer for at man ikke skal sluke alt vestlig media presenterer. Jeg vil ha litt mer synspunkter fra de som bor inne i Ukraina før jeg fullt og helt sluker det vestlig media skriver. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr X Skrevet 15. august 2023 #42 Del Skrevet 15. august 2023 Refreng skrev (På 15.7.2023 den 19.35): Helt for jævlig. Alle mannfolka som vil dø fra kjærester, koner, døtre, foreldre, besteforeldre fordi de blir tvinget til å dø for en sak de ikke bryr seg nok om til å dø for. Alle mannfolka som vil miste armer, bein, bli ufør for livet. Hvem faen bryr seg om hva Russland driver med? Er det mer ok å tvinge ukrainske menn til å ofre bein og liv for en sak de ikke tror på? Det er veldig lett for deg å si at det er ok å påføre ukrainske menn enorm lidelse samtidig som du sitter trygt bak en pc. Du har 0 empati med ukrainerne Reis og kjemp selv dersom du mener dette er ok. I all verden for en offertenking. Herregud. Her har vi menn som faktisk lider og du syter om at kvinner får jobber i Norge. Du trenger å komme deg ut av huset oftere Slike som deg er ynkelige i mine øyne. «Kjemp for det som du har kjært, dø om så det gjelder, da er livet ei så svært døden ikke heller» er en strofe i en salme som vel færre kjenner til i dag. Hvis ikke det å kjempe for ens egen nasjons eksistens er verd å kjempe og dø for, vel da har ikke innbyggerne og nasjonen livet rett dessverre. I årtusener har unge menn stillet opp for å forsvare hus og hjem og mange har ofret alt, selv livet. Derfor er det trist å høre uttalelser som dine, du skjønner rett og slett ikke en dritt, men er bare stappfull av følelser. Slik tankegang er livsfarlig og underbygger alt det som er verd å kjempe for, men selvsagt er det vel slik at når man har vokst opp i fred og fordragelighet så er alt fint og flott, livet består for mange av å være lykkelig på Instagram og bli litt krenker i ny og ne. Menn og kvinner kjemper for livet i Ukraina for å berge det som betyr alt for dem. Nå er det engang slik at Ukrainsk grunnlov ikke har tvungen verneplikt for kvinner, derfor er det kun menn som må stille opp. Menn i stridsdyktige alder som forsøker å lure seg unna er desertører/forædere og behandles deretter. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 26. september 2023 #43 Del Skrevet 26. september 2023 (endret) Mr X skrev (På 15.8.2023 den 14.32): Slike som deg er ynkelige i mine øyne. «Kjemp for det som du har kjært, dø om så det gjelder, da er livet ei så svært døden ikke heller» er en strofe i en salme som vel færre kjenner til i dag. Hvis ikke det å kjempe for ens egen nasjons eksistens er verd å kjempe og dø for, vel da har ikke innbyggerne og nasjonen livet rett dessverre. I årtusener har unge menn stillet opp for å forsvare hus og hjem og mange har ofret alt, selv livet. Derfor er det trist å høre uttalelser som dine, du skjønner rett og slett ikke en dritt, men er bare stappfull av følelser. Slik tankegang er livsfarlig og underbygger alt det som er verd å kjempe for Ikke alle er like nasjonalistisk anlagt. Folk er forskjellig. Trodde forøvrig at å omtale folk som ikke er nasjonalister for ynkelig gikk ut av moten sånn ca en gang mellom 1939 og 1945. Men du, i hvertfall, holder visst koken enda. Endret 26. september 2023 av Hank Amarillo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr X Skrevet 26. september 2023 #44 Del Skrevet 26. september 2023 Hank Amarillo skrev (18 timer siden): Ikke alle er like nasjonalistisk anlagt. Folk er forskjellig. Trodde forøvrig at å omtale folk som ikke er nasjonalister for ynkelig gikk ut av moten sånn ca en gang mellom 1939 og 1945. Men du, i hvertfall, holder visst koken enda. Det er alltids noen som stikker av og overlater jobben til de som blir igjen. I Norge er det heller ikke opp til alle og enhver å vurdere om det passer dem, eller om de gidder å være med i forsvaret av Norge, hvis vi blir angrepet. Det er noen som mener at det er opp til dem og ingen andre å bestemme hva det passer dem eller ikke. Disse er ynkelige i mine øyne! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 26. september 2023 #45 Del Skrevet 26. september 2023 (endret) GrønnNellik68 skrev (På 13.8.2023 den 19.51): huff der fikk du meg til å le... jeg tror jeg irriterer deg grønn. Jeg er egentlig ikke på russlands side men jeg er mer for at man ikke skal sluke alt vestlig media presenterer. Jeg vil ha litt mer synspunkter fra de som bor inne i Ukraina før jeg fullt og helt sluker det vestlig media skriver. Ja, jeg skjønner etter hvert at det bare er trolling som kommer fra din type. Ingen kan seriøst tro på det når de skriver slikt prorussere kommer med. At det kun er for å provosere folk gir mye mer mening enn at noen faktisk er så kunnskapsløse at de tror på det de selv skriver til fordel for Russland. Og nå er du frempå igjen med dette "vestlig media"-tullet, som om vestlige medier er bare en enkelt plattform. Faktum er at det er et stort spenn i vestlige medier, fra konservative til liberale, fra høyreorienterte til venstreorienterte. Vi har nemlig pressefrihet i vestlige land, i motsetning til Russland. Så det er ekstremt spesielt at du er så opptatt av å lyve om vestlige medier når du vet godt at russiske medier er kontrollert direkte av Putin selv. Men igjen, jeg skjønner jo at du ikke tror på et eneste ord du skriver selv. Du later som du lar deg "lure" av russisk propaganda som påstås å komme fra Ukraina. Gjesp. Endret 26. september 2023 av jabx 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 26. september 2023 #46 Del Skrevet 26. september 2023 Hank Amarillo skrev (19 timer siden): Ikke alle er like nasjonalistisk anlagt. Folk er forskjellig. Trodde forøvrig at å omtale folk som ikke er nasjonalister for ynkelig gikk ut av moten sånn ca en gang mellom 1939 og 1945. Men du, i hvertfall, holder visst koken enda. Vi vet hva som venter ukrainerne hvis de ikke gjør motstand: https://www.nrk.no/urix/ukrainske-krigsfanger-torturert-til-dode_-ifolge-fn-rapport-1.16570740 Man trenger ikke være nasjonalist for å ønske å beskytte landet sitt mot en nazistisk invasjonsstyrke som man vet kommer til å torturere, voldta og drepe i massevis i alle områder de går inn i. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 26. september 2023 #47 Del Skrevet 26. september 2023 Mr X skrev (40 minutter siden): Det er alltids noen som stikker av og overlater jobben til de som blir igjen. I Norge er det heller ikke opp til alle og enhver å vurdere om det passer dem, eller om de gidder å være med i forsvaret av Norge, hvis vi blir angrepet. Det er noen som mener at det er opp til dem og ingen andre å bestemme hva det passer dem eller ikke. Disse er ynkelige i mine øyne! Kampropene dine om hvor ynkelig de som ikke sitter ved fronten i en skyttergrav og blir lemlestet av artilleri hadde hatt mer tyngde om du selv hadde tatt din skjerv ved fronten. Men la meg gjette: det har du ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 26. september 2023 #48 Del Skrevet 26. september 2023 jabx skrev (23 minutter siden): Man trenger ikke være nasjonalist for å ønske å beskytte landet sitt mot en nazistisk invasjonsstyrke som man vet kommer til å torturere, voldta og drepe i massevis i alle områder de går inn i. Det kom folk fra alle verdens hjørner for å slåss mot Franco. Samme med vinterkrigen i Finland. Man trenger altså ikke krige for sitt land. Man trenger bare: i)Troen på at det er en rettferdig kamp å kjempe. ii) Mannsmot. Det er tydeligvis ikke i) dere mangler så da er det vel ii). logisk nok. Greit det - men da trenger man ikke kalle andre ynkelig for ikke å tørre det man selv er for feig for. Det er vel det som kalles projisering - IDK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr X Skrevet 27. september 2023 #49 Del Skrevet 27. september 2023 Hank Amarillo skrev (11 timer siden): Kampropene dine om hvor ynkelig de som ikke sitter ved fronten i en skyttergrav og blir lemlestet av artilleri hadde hatt mer tyngde om du selv hadde tatt din skjerv ved fronten. Men la meg gjette: det har du ikke. Jeg skal ikke hevde at jeg har sloss i Ukraina, men jeg har tilbragt tre år av mitt liv i krigssoner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda Skrevet 28. september 2023 #50 Del Skrevet 28. september 2023 (endret) Det er ikke et bilde fra nazistenes konsentrasjonsleirer, men resultatet av å sitte som russisk krigsfange. Kanskje ikke så stor forskjell. Endret 28. september 2023 av Enda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda Skrevet 28. september 2023 #51 Del Skrevet 28. september 2023 On 9/26/2023 at 9:59 PM, Hank Amarillo said: Det er tydeligvis ikke i) dere mangler så da er det vel ii). logisk nok. Greit det - men da trenger man ikke kalle andre ynkelig for ikke å tørre det man selv er for feig for. Det er vel det som kalles projisering - IDK. Slutt med de tåpelige hersketeknikkene dine. Det er ikke det samme å sloss for sitt eget land og andres. Alle de av oss som har vært i forsvaret vil bli innkalt hvis Norge skulle bli angrepet, og etter hvert kanskje mange som ikke har det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 28. september 2023 #52 Del Skrevet 28. september 2023 Enda skrev (3 minutter siden): Slutt med de tåpelige hersketeknikkene dine. Det er ikke det samme å sloss for sitt eget land og andres. Alle de av oss som har vært i forsvaret vil bli innkalt hvis Norge skulle bli angrepet, og etter hvert kanskje mange som ikke har det. Å calle bløffen på den virtue signalliseringen mange driver med er ikke en hersketeknikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda Skrevet 28. september 2023 #53 Del Skrevet 28. september 2023 4 minutter siden, Hank Amarillo said: Å calle bløffen på den virtue signalliseringen mange driver med er ikke en hersketeknikk. Så du tror at kun de nordmennene som har reist til Ukraina for å sloss kommer til å stille opp hvis Norge blir angrepet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 28. september 2023 #54 Del Skrevet 28. september 2023 Enda skrev (2 minutter siden): Så du tror at kun de nordmennene som har reist til Ukraina for å sloss kommer til å stille opp hvis Norge blir angrepet? Kanskje du bør lese det jeg skriver før du anklager meg for "hersketeknikker" ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda Skrevet 28. september 2023 #55 Del Skrevet 28. september 2023 3 minutter siden, Hank Amarillo said: Kanskje du bør lese det jeg skriver før du anklager meg for "hersketeknikker" ... Jeg har lest det du skriver og påpeker at det ikke gir noen mening. Jeg ser at du fortsetter i samme spor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 29. september 2023 #56 Del Skrevet 29. september 2023 Enda skrev (8 minutter siden): Jeg har lest det du skriver og påpeker at det ikke gir noen mening. Jeg tar til etteretning at jeg ordlegger meg på et vis at jeg liksågodt kunne skrevet på et fremmed språk. Vet ikke hvor hensiktsmessig det er å prøve forklare siden hvis jeg uttrykker meg såpass uklart så blir fort bare forklaringen misforstått også - og så er vi like langt. Så da lar vi det bare ligge kanskje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 30. september 2023 #57 Del Skrevet 30. september 2023 Hank Amarillo skrev (På 26.9.2023 den 21.59): Det kom folk fra alle verdens hjørner for å slåss mot Franco. Samme med vinterkrigen i Finland. Man trenger altså ikke krige for sitt land. Man trenger bare: i)Troen på at det er en rettferdig kamp å kjempe. ii) Mannsmot. Det er tydeligvis ikke i) dere mangler så da er det vel ii). logisk nok. Greit det - men da trenger man ikke kalle andre ynkelig for ikke å tørre det man selv er for feig for. Det er vel det som kalles projisering - IDK. Hva er det du snakker om? Artig at du motsier deg selv igjen, forresten. Det begynner å bli en vane. Flaut. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 30. september 2023 #58 Del Skrevet 30. september 2023 Hank Amarillo skrev (På 29.9.2023 den 2.07): Jeg tar til etteretning at jeg ordlegger meg på et vis at jeg liksågodt kunne skrevet på et fremmed språk. Vet ikke hvor hensiktsmessig det er å prøve forklare siden hvis jeg uttrykker meg såpass uklart så blir fort bare forklaringen misforstått også - og så er vi like langt. Så da lar vi det bare ligge kanskje. Det er ikke hensiktsmessig at du gjør så mye, for du har aldri noe konkret å komme med, og vi ser det vanlige her - nemlig at du kommer med vage innlegg for å provosere, og så fortsetter du å prøve med å provosere folk som svarer deg. Du diskuterer aldri egentlig saken, men kommer kun med avsporinger. Og igjen er du i gang med å kverulere over irrelevante ting. Når omtrent alle du "diskuterer" med "misforstår" deg, hva kan det komme av? Bevisst taktikk fra din side? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 30. september 2023 #59 Del Skrevet 30. september 2023 jabx skrev (3 minutter siden): Artig at du motsier deg selv igjen, forresten. Det er ingen selvmotsigelse i det innlegget. Men registrerer at du ikke svarer på det jeg skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 1. oktober 2023 #60 Del Skrevet 1. oktober 2023 jabx skrev (19 timer siden): Når omtrent alle du "diskuterer" med "misforstår" deg, hva kan det komme av? Bevisst taktikk fra din side? Nei. Om det at man konsekvent "misforstår" det jeg skriver korrelerer så godt med at man blir svar skyldig på det jeg skriver er tilfeldig eller ikke har jeg ingen formening om. Om det er en bevisst taktikk avstår jeg fra å spekulere i. jabx skrev (19 timer siden): Det er ikke hensiktsmessig at du gjør så mye, for du har aldri noe konkret å komme med, og vi ser det vanlige her - nemlig at du kommer med vage innlegg for å provosere, og så fortsetter du å prøve med å provosere folk som svarer deg. Fint om du ikke legger ansvaret for dine følelser over på meg. At du blir provosert av det jeg skriver er ikke mitt problem strengt tatt. Hva som er grunnen til at du blir så provosert i, feks at jeg holder en nål opp mot en ballong du ikke har lappesaker til, har jeg ikke fundert så mye på - så avstår fra å ha en formening om det. Jeg er vel egentlig ikke så opptatt av å psykologisere folk jeg snakker med i grunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå