Akryl Skrevet 14. juli 2023 #1 Del Skrevet 14. juli 2023 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/WRy2l2/her-mobiliseres-ukrainerne-for-krigen-mot-russland Veldig grotesk hvordan de mobiliserer tilfeldige menn på gata. Morsomt av VG å skjule i overskrften at det gjelder Ukraina, så folk må trykke seg inn for å forstå det ikke er Russland. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
doomer Skrevet 14. juli 2023 #2 Del Skrevet 14. juli 2023 VG er i det minste første norske storavisen som skriver om hvordan menn blir behandlet i situasjoner som dette. Ikke at det vil komme noe av det... I Norge er vi i full gang med å innføre tvang på private selskaper å ta inn minst 40% kvinner i styret, osv, men greit at menn for en gangs skyld blir fremstilt som ofre i en situasjon. Til sammenligning med de Ukrainske mennene som ikke får lov til å forlate landet - Tinder kryr av ukrainske damer som er her og koser seg. Ikke så rart når vestlige land driver aktivt med kampanjer for å undertrykke og usynliggjøre menn. 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 14. juli 2023 #3 Del Skrevet 14. juli 2023 doomer skrev (1 minutt siden): VG er i det minste første norske storavisen som skriver om hvordan menn blir behandlet i situasjoner som dette. Ikke at det vil komme noe av det... I Norge er vi i full gang med å innføre tvang på private selskaper å ta inn minst 40% kvinner i styret, osv, men greit at menn for en gangs skyld blir fremstilt som ofre i en situasjon. Til sammenligning med de Ukrainske mennene som ikke får lov til å forlate landet - Tinder kryr av ukrainske damer som er her og koser seg. Ikke så rart når vestlige land driver aktivt med kampanjer for å undertrykke og usynliggjøre menn. Hvordan vet du at de koser seg, å ikke er hjerteknuste? Alt de kjenner er røsket fra dem. Om de finner øyeblikk av glede på tross av alt er jeg glad på deres vegne, finner en ny start om det er mulig. Selv om jeg syns det også er grusomt hvordan mennene blir behandet, ingen skulle ha blitt tvunget i krig, det skulle ikke vært krig i det hele tatt. 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 14. juli 2023 #4 Del Skrevet 14. juli 2023 Akryl skrev (31 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/WRy2l2/her-mobiliseres-ukrainerne-for-krigen-mot-russland Veldig grotesk hvordan de mobiliserer tilfeldige menn på gata. Morsomt av VG å skjule i overskrften at det gjelder Ukraina, så folk må trykke seg inn for å forstå det ikke er Russland. Synes det kommer godt frem uten å ha klikket på linken i det hele tatt 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 15. juli 2023 #5 Del Skrevet 15. juli 2023 Akryl skrev (19 timer siden): https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/WRy2l2/her-mobiliseres-ukrainerne-for-krigen-mot-russland Veldig grotesk hvordan de mobiliserer tilfeldige menn på gata. Morsomt av VG å skjule i overskrften at det gjelder Ukraina, så folk må trykke seg inn for å forstå det ikke er Russland. I Russland driver de desperat mobilisering i stor skala. At Ukraina kaller inn folk til tjeneste er naturlig, men i Russland så er det ville tilstander. I Russland kjører de rundt og "kidnapper" folk på gata og kjører dem nærmest rett til fronten for å dø. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 15. juli 2023 #6 Del Skrevet 15. juli 2023 Helt for jævlig. Alle mannfolka som vil dø fra kjærester, koner, døtre, foreldre, besteforeldre fordi de blir tvinget til å dø for en sak de ikke bryr seg nok om til å dø for. Alle mannfolka som vil miste armer, bein, bli ufør for livet. 29 minutter siden, jabx said: I Russland driver de desperat mobilisering i stor skala. At Ukraina kaller inn folk til tjeneste er naturlig, men i Russland så er det ville tilstander. I Russland kjører de rundt og "kidnapper" folk på gata og kjører dem nærmest rett til fronten for å dø. Hvem faen bryr seg om hva Russland driver med? Er det mer ok å tvinge ukrainske menn til å ofre bein og liv for en sak de ikke tror på? Det er veldig lett for deg å si at det er ok å påføre ukrainske menn enorm lidelse samtidig som du sitter trygt bak en pc. Du har 0 empati med ukrainerne Reis og kjemp selv dersom du mener dette er ok. 19 hours ago, doomer said: VG er i det minste første norske storavisen som skriver om hvordan menn blir behandlet i situasjoner som dette. Ikke at det vil komme noe av det... I Norge er vi i full gang med å innføre tvang på private selskaper å ta inn minst 40% kvinner i styret, osv, men greit at menn for en gangs skyld blir fremstilt som ofre i en situasjon. Til sammenligning med de Ukrainske mennene som ikke får lov til å forlate landet - Tinder kryr av ukrainske damer som er her og koser seg. Ikke så rart når vestlige land driver aktivt med kampanjer for å undertrykke og usynliggjøre menn. I all verden for en offertenking. Herregud. Her har vi menn som faktisk lider og du syter om at kvinner får jobber i Norge. Du trenger å komme deg ut av huset oftere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 15. juli 2023 #7 Del Skrevet 15. juli 2023 Men ærlig talt, hvis noen er overrasket over dette, har de ikke fulgt veldig godt med. Det har blitt skrevet om i alle medier siden krigen i Ukraina startet at menn i krigsdyktig alder ikke får forlate landet uten ekstremt gode grunner (3 + barn, helsemessige utfordringer osv.). Hva trodde dere egentlig var grunnen til at menn ikke får forlate Ukraina uten videre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akryl Skrevet 15. juli 2023 Forfatter #8 Del Skrevet 15. juli 2023 Mer forfall Nå lurer ukrainske soldater på hvorfor kriger de mens de andre fester https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/zEeva1/paa-overflaten-virker-kyiv-rolig-men-krigen-i-ukraina-er-aldri-langt-unna 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 15. juli 2023 #9 Del Skrevet 15. juli 2023 Veggdyret skrev (5 timer siden): Ja jeg personlig kan ikke skjønne at ikke alle ukrainske menn melder seg frivillige til å kjempe i den krigen, med tanke på hvordan Russland har gått frem, men feiginger finnes det vel i alle land. Og da er det vel ikke andre måter å få dem til å stille opp på enn ved tvangsrekrutering. Ukraina har forøvrig en hær på rundt 500.000 "aktive mobiliserte" akkurat nå, og rundt 20.000 som har dødd i kamphandlinger, så dødsraten er faktisk ikke avskremmende. Skulle noen finne på å invadere Norge så melder jeg meg til kamp. Selv om jeg er kvinne og 40+. Og jeg er veldig glad for at jeg bor i et land der det er mange som meg. Hva i helvettes navn. Hvordan kan du be noen om å skulle ende alt, bare fordi noen mega idioter vil ha større landegrenser? Å be noen om å drepe noen! Jeg er glad i Norge, men jeg er mer glad i de levende. Fu*k krig, kunne ønske folk heller bare dreit i de som tror de kan be om at noen skal dø og ta liv. Vi trenger ikke gjøre noe bare fordi vi blir fortalt det, jo flere som vet det jo mer makt har vi. Vet det ikke er så lett da, de blir jo både straffet og kidnappet. Men ja, hater krig, syns ikke noen burde verken dø eller drepe i dem. Å all ødeleggelsen av naturen, byene nei hoff 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 17. juli 2023 #10 Del Skrevet 17. juli 2023 Rosakatt skrev (På 16.7.2023 den 1.45): Hva i helvettes navn. Hvordan kan du be noen om å skulle ende alt, bare fordi noen mega idioter vil ha større landegrenser? Å be noen om å drepe noen! Jeg er glad i Norge, men jeg er mer glad i de levende. Fu*k krig, kunne ønske folk heller bare dreit i de som tror de kan be om at noen skal dø og ta liv. Vi trenger ikke gjøre noe bare fordi vi blir fortalt det, jo flere som vet det jo mer makt har vi. Vet det ikke er så lett da, de blir jo både straffet og kidnappet. Men ja, hater krig, syns ikke noen burde verken dø eller drepe i dem. Å all ødeleggelsen av naturen, byene nei hoff Si det til Ukrainere da. At de ikke trenger å godta å bli innvadert av Russland så lenge mange av dem roper nei. Eller vent, er det kanskje sånn at krig blir påtvunget deg og i blant er eneste mulighet å drepe fienden? Dette blir realiteten i Norge etterhvert og. Når vesten dessvere hovedsaklig besto av sånne infantile, urealistiske meninger som dine da krigen brøt ut, så rakk Russland å få momentum og eskalere krigen til det det er i dag. Hadde vi forsynt Ukraina med våpen og ressurser før invasjonen, så hadde vi hatt fred nå. Det eneste som stanser despoter er våpen. Verden er full av folk som Putin. Vi må lære å slutte å ta freden forgitt. Fred er unntak, ikke normalen. 5 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 17. juli 2023 #11 Del Skrevet 17. juli 2023 On 7/16/2023 at 1:45 AM, Rosakatt said: Hva i helvettes navn. Hvordan kan du be noen om å skulle ende alt, bare fordi noen mega idioter vil ha større landegrenser? Å be noen om å drepe noen! Jeg er glad i Norge, men jeg er mer glad i de levende. Fu*k krig, kunne ønske folk heller bare dreit i de som tror de kan be om at noen skal dø og ta liv. Vi trenger ikke gjøre noe bare fordi vi blir fortalt det, jo flere som vet det jo mer makt har vi. Vet det ikke er så lett da, de blir jo både straffet og kidnappet. Men ja, hater krig, syns ikke noen burde verken dø eller drepe i dem. Å all ødeleggelsen av naturen, byene nei hoff Ja hvis et land finner ut at de skal benytte sine soldater til å angripe ditt land, og de soldatene dreper, voldtar og torturerer naboene dine, familien din, vennene dine, da forventer jeg at ALLE voksne mennesker gjør motstand. Hvor går grensen din? Står du og ser på at barna dine blir voldtatt og kuttet i småbiter mens du sier "nei huff, ikke gjør det da, værsåsnill", uten at du engang forsøker å hindre overgrepet? Hva hvis det var bestemoren din, eller læreren din på barneskolen, eller hun koselige kassadama på Kiwi? 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 17. juli 2023 #12 Del Skrevet 17. juli 2023 (endret) Migranter fra andre deler av verden er tilsynelatende flertall av unge menn, iflg diverse bilder fra media. Kvinner og barn blir forlatt. Endret 17. juli 2023 av Adobyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 17. juli 2023 #13 Del Skrevet 17. juli 2023 Hadde det vært krig i Norge hadde vi måtte gjøre akkurat det samme. Vi hadde sendt ut våre 18-19-åringer som kanonføde for å forsvare landet. De som hadde nektet hadde blitt fengslet om fremdeles sendt ut i fronten. Det er såklart rått og brutalt, men hvilket valg har et land som blir angrepet? De som stikker av til f.eks Norge som asylsøkere håper jeg blir arrestert for landssvik når de reiser tilbake. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 17. juli 2023 #14 Del Skrevet 17. juli 2023 Adobyen skrev (12 minutter siden): Migranter fra andre deler av verden er tilsynelatende flertall av unge menn, iflg diverse bilder fra media. Kvinner og barn blir forlatt. Bor like ved et asylmottak selv. Fullt av unge ukrainere som kom kjørende i bil. Burde de ikke kjempe for landet sitt? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akryl Skrevet 17. juli 2023 Forfatter #15 Del Skrevet 17. juli 2023 (endret) Blizz1 skrev (10 timer siden): Bor like ved et asylmottak selv. Fullt av unge ukrainere som kom kjørende i bil. Burde de ikke kjempe for landet sitt? Alle har ikke tro på krigen. De vil heller være med sine nærmeste. Vi må også akseptere at alle ikke er like modige. Mennesker er forskjellige. Så lenge Ukraina har nok folk, må disse få være i fred. Endret 17. juli 2023 av Akryl 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 18. juli 2023 #16 Del Skrevet 18. juli 2023 On 7/14/2023 at 11:43 PM, Akryl said: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/WRy2l2/her-mobiliseres-ukrainerne-for-krigen-mot-russland Veldig grotesk hvordan de mobiliserer tilfeldige menn på gata. Morsomt av VG å skjule i overskrften at det gjelder Ukraina, så folk må trykke seg inn for å forstå det ikke er Russland. Slik fungerer verneplikt når man blir angrepet, slik ville det vært i Norge. Rått/brutalt/uønsket, men en del av virkeligheten. Det er hakket verre i russland, de kan ikke basere det på verneplikt siden de ikke er i krig, så da må de enten lokke eller banke svake individ til å skrive kontrakt..... Jævlene. 6 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akryl Skrevet 18. juli 2023 Forfatter #17 Del Skrevet 18. juli 2023 Tiuren skrev (4 timer siden): Slik fungerer verneplikt når man blir angrepet, slik ville det vært i Norge. Rått/brutalt/uønsket, men en del av virkeligheten. Det er hakket verre i russland, de kan ikke basere det på verneplikt siden de ikke er i krig, så da må de enten lokke eller banke svake individ til å skrive kontrakt..... Jævlene. Jeg må si det er like brutalt å gi beskjed til tilfeldige menn på gata. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 18. juli 2023 #18 Del Skrevet 18. juli 2023 1 minutt siden, Akryl said: Jeg må si det er like brutalt å gi beskjed til tilfeldige menn på gata. De som er i tjenestedyktig alder i Ukraina er i prinsippet vernepliktige, de har bare sluppet å tjenestegjøre til nå. I russland er de ikke pålagt å krige for putler, men blir banket eller lurt til å gjøre det. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akryl Skrevet 18. juli 2023 Forfatter #19 Del Skrevet 18. juli 2023 Tiuren skrev (Akkurat nå): De som er i tjenestedyktig alder i Ukraina er i prinsippet vernepliktige, de har bare sluppet å tjenestegjøre til nå. I russland er de ikke pålagt å krige for putler, men blir banket eller lurt til å gjøre det. Jeg synes det er fortsatt brutalt å bli rekruttert når man er på handletur ller på vei hjem. Det mest siviliserte er å få tilsendt brev Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 18. juli 2023 #20 Del Skrevet 18. juli 2023 1 minutt siden, Akryl said: Jeg synes det er fortsatt brutalt å bli rekruttert når man er på handletur ller på vei hjem. Det mest siviliserte er å få tilsendt brev Ja, vi liker å være siviliserte og får håpe vi kan være det en stund til. Men krig er i bunn og grunn djævelskap og ikke sivilisert i sin natur. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå