Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #1 Del Skrevet 14. januar 2006 i videregående skoler bruker de vel 1-6 karakter systemet, altså at 1 er dårligst å 6 er best. er eller var vel nesten omvent på høyskoler o.l.... men hva med bostav karakterene? vi har det på den skolen jeg går på nå, og jeg er vant med det første alternativet (6 er er best og 1 dårligst) hva er tall karakterene i forhold til bokstav (a-b-c-d...osv) og hvor mange bokstaver er d??? hva tilsvarer en 4 foreksempel?? eller en 3 som er midt på treet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. januar 2006 #2 Del Skrevet 14. januar 2006 I Bokstavsystemet brukes bokstavene A, B, C, D, E og F. F er stryk. Det er ikke så lett å sammenligne bokstavsystemet med tallsystemet, men man regnes for å ha gjort det særlig bra når man får A og B. C er faktisk en ganske bra karakter. D er vel en middels og E lav. F sier jo seg selv. Da har man ikke hatt mye å fare med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 15. januar 2006 #3 Del Skrevet 15. januar 2006 Etter min erfaring henger i hvert fall en A høyere enn en 6er gjorde på vgs, til tross for at jeg gikk på en skole hvor det generelt var høyt nivå og lærerene gjerne holdt tilbake toppkarakterene for å "motivere" oss... Men det er sikkert noe som varierer fra studium til studium. På videregående skiller man jo også mellom standpunkt og eksamenskarakterer, på høyskole/universitet får du bare eksamenskarakterer, og da er det klart at én dårlig dag kan ha veldig stor betydning for utfallet, hvis den dårlige dagen er akkurat på eksamensdagen. Det er lettere å få gode karakterer når du har flere sjanser til å vise ditt beste, det sier seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå