Gå til innhold

Jeg har kjøpt akvarium

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner jo at jeg skal lime det på akvariet, men spiller det noen rolle om det festes langt oppe eller nede?

Videoannonse
Annonse
Gjest Carmensita
Skrevet

Jeg hadde det ganske langt opp, spiller nok ingen rolle.

Skrevet

håper du satte det i motsatt side av der varmekolba henger ?

disse klistremerkene er forresten ikke heeelt stabile så ikke stol 100 % på målingen, det beste er av typen "opp i karet og fest med sugekopp" termometer :)

Skrevet

Jeg har et slikt klistremerke. Brukte den gamle temperaturmåleren min (av sugekopptypen) oppi der også lenge - men de viste det samme. Jeg har det ganske langt opp, i motsatt side som varmekolben. Så lenge det er lett for deg å lese av temperaturen har det lite å si hvor du har måleren.

Skrevet
Så lenge det er lett for deg å lese av temperaturen har det lite å si hvor du har måleren.

så lenge det sitter i motsatt side som varmekolba ;)

Skrevet

Takk for tipset, selv om det kom etter at det var festet. Tenkte ikke så langt jeg. Fikk nå flyttet det. ;)

Skrevet

hvordan akvarium ble det til slutt ?

Skrevet (endret)
hvordan akvarium ble det til slutt ?

Det ble et på 55 liter. Har ikke kjøpt noen fisker enda siden vi ble rådet til å vente litt med akkurat det. Får se til helgen. Har fylt det med vann, sand og noen planter.

Er veldig takknemlig for evt. råd om valg av fisk...

Endret av Violetta
Skrevet

hm... 55 liter... skal vi se...

hvis jeg ikke husker helt feil så skulle dette være til datteren din ?

hva med å starte pent og rolig med 3 "otocinclus", la disse gå og romstere i karet alene en ukes tid og deretter kjøp 2 til.

alternativ til otocinclus er Ancistrus men disse blir endel større så jeg er ikke helt glad i å bruke disse i små kar selv om jeg ser at andre anbefaler det.

Ancistrus er dog ikke stimfisk så der holder det med en.

la dette gå et par dager, deretter kjøp 1 guppyhann og 2 damer ? enkle og flotte fisk som er enkle å få yngel på.

en ukes tid etter dette så kan du eventuellt utvide med en hann og to hunner til, ellers så er jo platy en grei startfisk.

Der er det også en hann per to hunner som er en grei regel å følge.

du har et ganske lite kar så ikke overfyll det med fisk og ikke kjøp all fisken på en gang, da er det nesten garantert at det går galt.

sjekk også at eventuell fisk du kjøper faktisk kan gå i karet ditt, IKKE stol på dyrebutikker. Søker du litt i forumene som ble nevnt i forrige tråden din så ser du fort hvorfor.

Vannverdier, størrelse, territorie etc er faktorer som må følges for at fisken skal trives best mulig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...