Gå til innhold

3 åring med ekstra stort søvnbehov

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste 6 mnd har søvnbehovet økt. Vi sluttet med dagaoving pga de vanlige problemene med å sovne om kvelden. Nå derimot så sovner 3 åringen kl 19 og sover til 6 neste dag. Barnet kan lett sove 1-2 timer på dagtid i tillegg nå.

Er dette normalt?

Sikkert et luksusproblem at barnet sovner kjapt, sover hele natten og sover på dagtid og.

Anonymkode: 88156...f25

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

19-6 er 11 timer, en time til er 12. hørtes veldig normalt ut. Min sover ca. 12 timer om dagen, men da bare om natten.

Anonymkode: 5ff60...d46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

19-6 er 11 timer, en time til er 12. hørtes veldig normalt ut. Min sover ca. 12 timer om dagen, men da bare om natten.

Anonymkode: 5ff60...d46

Enkelte dager kan barnet sove fra 18.30 til 6.30 og deretter 3t på dagen. Slik var det i dag. 

Anonymkode: 88156...f25

AnonymBruker
Skrevet

Kl 06 er jo veldig tidlig da. Min på 2.5år legger seg 20, sover til 07.15-08.00 (våkner av seg selv, sjelden gang våkner han før kl 07.  Sover 1-1.5 t på dagen. 

Anonymkode: d244e...4f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En periode min sov fra kl 18-9.. Det var litt mye og litt deilig 

Anonymkode: 0fc37...e89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Femåringen min sov typisk fra 19 til 08, og enkelte dager 19-09 da hun var tre. Hun sov ikke på dagen. Hun som er tre nå sover ca 11 timer i døgnet. Søvnbehov kan variere en del.

Men om søvnbehovet helt tydelig har økt, uten noen åpenbar forklaring, ville jeg bestilt en time hos legen for å sjekke at ikke barnet mangler noe, f.eks jern eller feiler noe. Vår eldste begynte plutselig å sovne på et blunk, uten å være tørst/måtte tisse/måtte se at det ikke var monster under sengen osv. og sov godt og uvanlig lenge for noen mnd siden. Det viste seg at hun hadde en gjenstridig infeksjon i kroppen som ga få andre symptomer.

Anonymkode: 82e93...a61

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...