Gå til innhold

Noen andre som har en god venninne de unngår å treffe for lenge av gangen pga barna hennes?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne som har tre små barn under 6 år. Venninnen min er full av energi, elsker barn og er en veldig positiv person jeg trives å være sammen med. Selv har jeg to små barn under 5 år.

Problemet?

Ila tre timer med henne så får jeg kanskje snakket ferdig to setninger, fordi vi blir avbrutt av barna. Når jeg treffer henne tar jeg med meg som regel en unge, av og til tar jeg med meg begge to men det er sjelden. Hun derimot kommer alltid alene med alle tre barna hennes. Mannen hennes er aldri med. Til og med de gangen vi avtaler å finne på noe med hele familien fra begge sider har mannen hennes alltid en unnskyldning og kommer sent (til middagen står på bordet) og reiser kort tid etter middagen igjen for å jobbe litt. Mannen min har nå sagt at han ikke vil finne på noe med dem lenger fordi han bare ender opp med å sitte barnevakt for fem barn mens venninnen og jeg snakker litt sammen.

Jeg er vel egentlig frustrert over hvorfor hun alltid må passe alle barna hennes, i stedet for å ta med seg en unge også har jeg med en unge. Da leker de faktisk sammen og. Blir bare kaos når hun tar med seg alle tre. Nå blir det til at jeg ikke orker å være noe sammen med hennes, for det er bare fullstendig kaos.

De eneste gangene jeg kan treffe henne uten unger er når hun får barnevakt av sine egne foreldre, men det er sjeldent.

Hva ville dere gjort hvis dere var meg?

Anonymkode: 98561...dbf

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fase ut.

Anonymkode: 45fe0...3ab

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en lignende situasjon. Vi orka ikke være i samme rom som de barna, og ungen vår ble tydelig stressa av hele situasjonen 🙄 Vi er ellers mye med barn, men det der ble bare for mye… Jeg faset det bare ut. 

Anonymkode: b61b2...8ac

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke treffes uten barna i det hele tatt? Ingen barn. Bare dere to. 

Anonymkode: 3812d...1cc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dropp å planlegg familieaktiviteter?

Dere kan være venninne-venninner, og ikke familievenner.

Anonymkode: 48769...521

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Forslå å gå på kino, restaurant eller andre steder der barn ikke blir med. 

Anonymkode: ee3c7...c42

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan dere ikke treffes uten barna i det hele tatt? Ingen barn. Bare dere to. 

TS her.

Jo, jeg prøver på det. Det er derfor vi treffes så sjeldent, fordi det er så sjeldent at hun får barnevakt. Hun jobber mye kveld. Og mannen hennes jobber hver kveld hun ikke jobber. Også jobber jeg vanlig dagtid, så det er litt vanskelig å få det til å gå opp. Til nå så har jeg møtt henne når foreldrene hennes passer ungene noen timer på kvelden fordi hun må på tidlig vakt og mannen jobber hele kvelden og natten.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS her.

Jo, jeg prøver på det. Det er derfor vi treffes så sjeldent, fordi det er så sjeldent at hun får barnevakt. Hun jobber mye kveld. Og mannen hennes jobber hver kveld hun ikke jobber. Også jobber jeg vanlig dagtid, så det er litt vanskelig å få det til å gå opp. Til nå så har jeg møtt henne når foreldrene hennes passer ungene noen timer på kvelden fordi hun må på tidlig vakt og mannen jobber hele kvelden og natten.

Jeg tenker man kan ha litt ulike formål med treffene. Med barna på en lekeplass for å bare vedlikeholde forholdet. Alene uten barna for å styrke det - selv om det er sjeldent. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker egentlig stakkars henne som har en mann som stiller såpass lite opp for familien :(

Anonymkode: 57af3...86d

• Liker 12
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker egentlig stakkars henne som har en mann som stiller såpass lite opp for familien :(

Anonymkode: 57af3...86d

TS her.

Ja, samme her. Nå må det sies at hun sier at meningen med livet er å få barn. Hun elsker barn. Har masse energi, og ser ikke ut som at hun plages av kaoset. Det er bare litt synd at jeg er forskjellig der. Jeg blir helt tappet av energi når det er mye lyd og kaos rundt meg.

Jeg tror nok mannen hennes også blir fort utslitt av å være med ungene sine, men da burde han nesten sagt stopp etter to... Altså om han ikke hadde tenkt å stille opp mer enn det han gjør nå. Det blir vel gjerne bedre med årene når ungene blir større og krever mindre. Om de holder sammen da.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja😅 Har ei venninne med to barn som er ganske bortskjemte pga manglende grenser. Jeg orker aldri møtes på dagtid med barna. Foreslår heller å møtes på kveldstid. Kan du gjøre det samme? 

Anonymkode: 7da05...b74

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS her.

Ja, samme her. Nå må det sies at hun sier at meningen med livet er å få barn. Hun elsker barn. Har masse energi, og ser ikke ut som at hun plages av kaoset. Det er bare litt synd at jeg er forskjellig der. Jeg blir helt tappet av energi når det er mye lyd og kaos rundt meg.

Jeg tror nok mannen hennes også blir fort utslitt av å være med ungene sine, men da burde han nesten sagt stopp etter to... Altså om han ikke hadde tenkt å stille opp mer enn det han gjør nå. Det blir vel gjerne bedre med årene når ungene blir større og krever mindre. Om de holder sammen da.

Jeg har en slik venninne også. Hun ser dessverre ikke at flere skygger unna og at hennes forhold svinner hen. Hun stiller ingen krav til mannen sin, samtidig som hun også klager mye. Men, jeg har tatt noe avstand og begynte prøve alltid foreslå noe uten barna, for jeg opplever at jeg får ingenting ut av 2 timer hvor hun flyr etter barna og vi får knapt sagt et ord til hverandre. Så får det være opp til henne og prioritere tiden sin. Jeg gidder ikke bruke energien min på det. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har en slik venninne også. Hun ser dessverre ikke at flere skygger unna og at hennes forhold svinner hen. Hun stiller ingen krav til mannen sin, samtidig som hun også klager mye. Men, jeg har tatt noe avstand og begynte prøve alltid foreslå noe uten barna, for jeg opplever at jeg får ingenting ut av 2 timer hvor hun flyr etter barna og vi får knapt sagt et ord til hverandre. Så får det være opp til henne og prioritere tiden sin. Jeg gidder ikke bruke energien min på det. 

TS her.

Skjønner godt at du ikke gidder å bruke energien din og tiden din på det. Og helt ærlig, så er det litt godt å høre at vi er flere som tenker likt. Jeg har også vært ganske tydelig på at jeg heller vil møte i 30 minutter eller en time på cafe, enn at vi henger med kidsa i 3-4 timer. Så i det siste året så har jeg ikke sett henne særlig mye, men det uten tvil mye kjekkere å være med henne alene. Jeg føler også at vi knapt får sagt et ord til hverandre.

Mannen hennes klager på meg da. Han synes det er rart at jeg kun vil treffe henne uten kids når vi begge er mødre..

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS her.

Skjønner godt at du ikke gidder å bruke energien din og tiden din på det. Og helt ærlig, så er det litt godt å høre at vi er flere som tenker likt. Jeg har også vært ganske tydelig på at jeg heller vil møte i 30 minutter eller en time på cafe, enn at vi henger med kidsa i 3-4 timer. Så i det siste året så har jeg ikke sett henne særlig mye, men det uten tvil mye kjekkere å være med henne alene. Jeg føler også at vi knapt får sagt et ord til hverandre.

Mannen hennes klager på meg da. Han synes det er rart at jeg kun vil treffe henne uten kids når vi begge er mødre..

Selvfølgelig sier han det, om dere skal møtes alene må jo han ha barna 😅

Anonymkode: 48769...521

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

TS her.

Jeg tenker bare enkelt og greit - det får bli sånn en periode. Hvis det passer seg senere, kan det hende vi er fremdeles venner, og hvis ikke, så var det ment slik. Det kan være andre syns det er rart å ville treffes uten barn, men jeg ønsker kvalitetstid med de jeg først prioriterer å møte. Vi kan møtes med barn i ny og ne, men hvis formålet er å løpe etter barn uten et ord til hverandre, så kan jeg like så godt bruke den tiden på andre venner som har samme ønsker og behov som meg. Husk at hun har også et valg, og hun prioriterer annerledes. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for dine behov og de valgene du tar. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker bare enkelt og greit - det får bli sånn en periode. Hvis det passer seg senere, kan det hende vi er fremdeles venner, og hvis ikke, så var det ment slik. Det kan være andre syns det er rart å ville treffes uten barn, men jeg ønsker kvalitetstid med de jeg først prioriterer å møte. Vi kan møtes med barn i ny og ne, men hvis formålet er å løpe etter barn uten et ord til hverandre, så kan jeg like så godt bruke den tiden på andre venner som har samme ønsker og behov som meg. Husk at hun har også et valg, og hun prioriterer annerledes. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for dine behov og de valgene du tar. 

TS her.

Takk for gode ord. Mange gode poeng her :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her.

Takk for gode ord. Mange gode poeng her :)

Jeg har brukt masse tid på dårlig samvittighet, og forsøkt å få det til fungere uten hell, så bare glad hvis det kan hjelpe noen andre :) 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Oh yes! Har ei venninne som fikk sistemann sent i livet. Jeg er så lei av at ungen ALLTID må være med. Det er jo umulig å snakke sammen og ha en normal samtale!! 

Så jeg må innrømme at jeg ikke er veeeeldig mye på besøk, eller inviterer mye hit akkurat nå. Jeg er liksom veldig ferdig med den fasen av livet selv og syns det er drit kjedelig med andres småbarn. 

Det er ikke spesielt hyggelig av meg, jeg forstår det, men jeg syns godt hun kunne overlatt ungen til faren når han allikevel er hjemme og vi skal ha "venninnedate". 

Anonymkode: ff7dc...3c3

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

TS her.

Har vi samme venninne? 🙈

Anonymkode: ff7dc...3c3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Høres slitsomt ut.

Endret av Energi-jenta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...