AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #1 Skrevet 14. juli 2023 F. eks. 2 stk som har bestilt 2 midtgang-plasser, men så vil de sitte sammen, og vil at DU skal gi bort DIN vindusplass som du fikk fordi du bestilte plass i god tid i forveien. Er ikke det ufattelig frekt? Jeg sier alltid nei til slike. Gjør du? Anonymkode: 2ea71...270 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #2 Skrevet 14. juli 2023 Sier nei, men tenker at det er da helt lov til å spørre på en okei måte. Anonymkode: 003c9...e81 22 2
Gjest T-AA Skrevet 14. juli 2023 #3 Skrevet 14. juli 2023 Jeg har opplevd det. Smiler og sier « nei, det vil jeg ikke. Jeg vil ikke sitte i midten.»
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #4 Skrevet 14. juli 2023 De står fritt til å spørre, men jeg ville sagt nei. Var på tig en gang, hadde bestilt vindusplass. Dn dame hadde satt seg på plassen min, hun mente jeg skulle sitte ved midtgangen så hun slapp å flytte seg. Da jeg rolig sa jeg hadde vindusplass, ble hun sur. Jeg gjentok rolig at jeg hadde vindusglasset og hun flyttet seg til slutt. Sånt synes jeg er svært unødvendig. Anonymkode: 2b536...0be 31 1 3
Fant80 Skrevet 14. juli 2023 #5 Skrevet 14. juli 2023 Just now, AnonymBruker said: Sier nei, men tenker at det er da helt lov til å spørre på en okei måte. Anonymkode: 003c9...e81 Helt riktig. Det er lov å spør. Men de må tåle og få et nei. For dette hadde ikke vært aktuellt for min del. Jeg er ikke hjerterå,så hadde gitt fra meg en plass i noen situasjoner. Men slik det er beskrevet her. Absolutt ikke! 11
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #6 Skrevet 14. juli 2023 Min erfaring er at de som regel ikke spør en gang, de fleste ganger jeg har bestilt sete har det allerede sittet noen godt til rette der. Og de mener jeg som sist ankomne (som har betalt for sete ved vinduet og rett vei) heller kan sette meg et annet sted. Når det gjelder å spørre så synes jeg ikke man bør det når det gjelder et åpenbart dårligere sete. Jeg har feks fått spørsmål om å sette meg lenger bak på teatret. Anonymkode: 829eb...874 9
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #7 Skrevet 14. juli 2023 På toget? Jeg trodde det var vanlig på flyet. Jeg ville uansett sagt nei Anonymkode: 11499...ec0 5
Hensatt Skrevet 14. juli 2023 #8 Skrevet 14. juli 2023 Hadde gjort det om et barn slapp å sitte alene. Ellers ikke. Man betaler ofte ekstra for å velge sete. 13
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #9 Skrevet 14. juli 2023 Spør kun om bytte hvis jeg har med små barn som gjør det vanskelig og urolig å sitte fra hverandre. Både på fly og tog. Urolig og stressa barn plager ikke bare meg, men alle på toget / flyet 🙈 Har aldri opplevd at noen har sagt nei, de fleste foretrekker å bytte plass fremfor en unge som skriker høyt og sparker i setene hele veien.. Anonymkode: 1978f...d05 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #10 Skrevet 14. juli 2023 Det skal sies av Vy har en ganske håpløs ordning der de som ikke har bestilt sete ikke kan se hvilke som er reservert. Det sitter nesten alltid noen i mitt sete når jeg har bestilt. På fly vet man i det minste hvilket sete man skal ha, selv om ikke alle er like fornøyd med setene de blir tildelt når de ikke reserverer. Anonymkode: 829eb...874 10
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #11 Skrevet 14. juli 2023 Blir provosert av sånne folk som ikke evner å ordne seter på forhånd/ved (online) innsjekk og som forventer at andre skal flytte seg. Det gjelder dere som har småbarn også. Anonymkode: 482a5...342 11 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #12 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Blir provosert av sånne folk som ikke evner å ordne seter på forhånd/ved (online) innsjekk og som forventer at andre skal flytte seg. Det gjelder dere som har småbarn også. Anonymkode: 482a5...342 Det er ikke alltid et alternativ å reservere selv… Bare greit å vite , før du irriterer deg over sånne som oss. Anonymkode: 1978f...d05 6 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #13 Skrevet 14. juli 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: F. eks. 2 stk som har bestilt 2 midtgang-plasser, men så vil de sitte sammen, og vil at DU skal gi bort DIN vindusplass som du fikk fordi du bestilte plass i god tid i forveien. Er ikke det ufattelig frekt? Anonymkode: 2ea71...270 Nei, synes nesten du overreagerer. Vil man ikke så sier man nei. Anonymkode: 4cf1e...950 3 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #14 Skrevet 14. juli 2023 Problemet på tog er jo nettopp at hvis du sier OK og tar et annet sete, så kan det komme på en person som har bestilt akkurat det setet, og så må man flytte rundt hele turen. Anonymkode: 9ece8...d6f 11 7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #15 Skrevet 14. juli 2023 Greit å spørre én gang, men da må man ta nei for et nei. Sist gang var det et kjærestepar som gnagde og sutret flere ganger og da ble jeg faktisk sint og ba dem om å skjerpe seg, spesielt da de begynte å mase på en kar som synes det var vanskelig å si nei. God følelse! Vanligvis er jeg dessverre en people pleaser. Anonymkode: c0cf5...44e 17 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #16 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke alltid et alternativ å reservere selv… Bare greit å vite , før du irriterer deg over sånne som oss. Anonymkode: 1978f...d05 Reiser aldri med tog i Norge, så vet ikke hvordan det fungerer ved reservasjon av seter der. Men på fly forventer jeg at folk har ordnet opp i dette når de sjekker inn fremfor å plage andre passasjerer ved boarding. Anonymkode: 482a5...342 9 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #17 Skrevet 14. juli 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke alltid et alternativ å reservere selv… Bare greit å vite , før du irriterer deg over sånne som oss. Anonymkode: 1978f...d05 Hvorfor er det ikke ett alternativ å reservere plass selv? Anonymkode: 29326...fa5 4 2
Peanut Skrevet 14. juli 2023 #18 Skrevet 14. juli 2023 Hvis man kjører VY så er det vel vogn 5 og 10 man kan bestille seter i og resten av vognene er fritt frem. Jeg bestiller nesten alltid fordi jeg ønsker vindusplass. Har opplevd at folk har sittet på «min» plass. Én gang ventet jeg til en skulle av fordi han hadde alle tingene spredt utover bordet og sidestolen og jeg bare orket ikke si noe da >_< Han gikk av etter fire stopp. Det er jo litt cash man betaler for «eget sete» så å ikke få det man betaler for fordi osv er bittelittegranne irriterende. Jeg setter meg aldri på vogn 5 eller 10 om jeg en sjelden gang ikke har bestilt. Det står på en duk at «setet kan være reservert» så folk som ikke reserverer må kanskje finne seg i at de må flytte seg. 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #19 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det skal sies av Vy har en ganske håpløs ordning der de som ikke har bestilt sete ikke kan se hvilke som er reservert. Anonymkode: 829eb...874 Vi reiste med Vy i går og: 1) På skjermene på Oslo S var vogn 1 og 5 tydelig merket med "reservert". 2) Da vi gikk ombord, og på hvert stopp senere, ble det opplyst over høytaleranlegget at vogn 1 og 5 var forhåndsreservert og full, slik at man kun skulle sette seg der dersom man hadde reservasjon. 3) Alle setene hadde duk i nakken hvor det stod at setet var reservert. 4) Billetkontrolløren ba folk flytte seg til en annen vogn der de ikke hadde reservert setet, selv om passasjeren med reservasjonen ikke hadde kommet enda. Så i dette tilfellet skal det godt gjøres å ikke få det med seg. Anonymkode: 4c1cb...c59 14 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #20 Skrevet 14. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi reiste med Vy i går og: 1) På skjermene på Oslo S var vogn 1 og 5 tydelig merket med "reservert". 2) Da vi gikk ombord, og på hvert stopp senere, ble det opplyst over høytaleranlegget at vogn 1 og 5 var forhåndsreservert og full, slik at man kun skulle sette seg der dersom man hadde reservasjon. 3) Alle setene hadde duk i nakken hvor det stod at setet var reservert. 4) Billetkontrolløren ba folk flytte seg til en annen vogn der de ikke hadde reservert setet, selv om passasjeren med reservasjonen ikke hadde kommet enda. Så i dette tilfellet skal det godt gjøres å ikke få det med seg. Anonymkode: 4c1cb...c59 Ja, dette er noe helt annet enn jeg har opplevd på mine turer. Som regel står det bare at setet "kan" være reservert. Og så setter folk seg der. Anonymkode: 829eb...874 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå