AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #1 Skrevet 14. juli 2023 Jeg sjekket tlf min i dag og er sjokker over å se at jeg denne uken her har i gjennomsnitt brukt 5t per dag på tlf😳. Jeg har det siste året vært mye på tlf når jeg ikke har noe å gjøre. Typ Instagram, tiktok. Leser noe i Nettavisen. Ser på YouTube. Spiller Ludo på Ludo appen. Har hatt ett dårlig kosthold fordi jeg ikke tar meg tid til å lage mat, fordi gidder ikke. Jeg sover dårlig. Sliter med kronisk søvnløshet. Kjenner jeg har havnet i en ond sirkel og satt å tenkte på for 7 år siden hvor jeg ikke brukte sosiale medier. Spiste sunt og variert. Stresset ikke. Sov godt. Hva skjedde? 😕 Nå har jeg satt meg ned å skrevet en liste over ting jeg må forbedre meg på. * Max 2 timer skjerm hver dag. * Spise fisk og grønnsaker hver dag. * Trene/gå turer * Være mer sosial *Lese bok/lydbok Jeg tror faktisk at jeg/vi blir syke av dette livet her. Sommerferien min startet i dag. Og jeg fikk satt meg ned og tenkt hvordan det siste året har vært altså siden forrige sommer. Og jeg ser at jeg er utbrent, uten søvn, bruker store deler av dagen på å jobbe, har blitt en slave av internett, spiser masse d***t. Deprimert hele vinteren, usosial. Vi blir syke. Savner 90-tallet 🥲 Noen som har gjort noen grep? Noen som vil være med på å en detox reise fra dagens livsstil? Drømmer ofte i det siste om å flytte til ett sted hvor de fortsatt lever som på 80-90 tallet. Men vet ikke hvor 🤣 hadde vært deilig det🤩 Anonymkode: c98d5...482 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #2 Skrevet 14. juli 2023 Glemte å nevne det viktigste 😅 har slettet alle sosiale medier og spilleapper på tlf 🤩😂 Anonymkode: c98d5...482 2 2
Gjest Automagisk Skrevet 14. juli 2023 #3 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Glemte å nevne det viktigste 😅 har slettet alle sosiale medier og spilleapper på tlf 🤩😂 Anonymkode: c98d5...482 Neste som slettes blir KG da eller?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #5 Skrevet 14. juli 2023 6,20 her. Altfor mye. Anonymkode: 02231...84f
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #6 Skrevet 14. juli 2023 Ligger vanligvis på +/- 4 timer. Da er det også noe jobb inkludert. Anonymkode: ea05a...a4a
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #7 Skrevet 14. juli 2023 Ligger på 12 timer i døgnet og trives med det. Anonymkode: 97666...4cf 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #8 Skrevet 14. juli 2023 Jeg har 6 timer…. og tar meg selv ofte i å klage på at jeg har for lite tid til ting. Er stygt avhengig av mobilen. Anonymkode: 838c2...752
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #9 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ligger på 12 timer i døgnet og trives med det. Anonymkode: 97666...4cf Enig😊 Anonymkode: 1d32d...d3b
Ost Skrevet 14. juli 2023 #10 Skrevet 14. juli 2023 Rett over en time, men det er nok fordi det er ferie nå og ymse ting å finne på i regnet. At folk, spesielt unge, bruker en arbeidsdag på telefonen hver dag er helt sykt.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #11 Skrevet 14. juli 2023 Jeg hører på musikk på telefonen, så og si hele døgnet. Telefonen og musikken er med meg overalt. Syns det er helt fantastisk. For en sinnsyk utvikling siden min lille rosa walkman med 3 kasetter og velge mellom. Cher, a-ha og Rosie Vela 😆❤ Anonymkode: 9d3bb...2b2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #12 Skrevet 14. juli 2023 Ost skrev (4 minutter siden): Rett over en time, men det er nok fordi det er ferie nå og ymse ting å finne på i regnet. At folk, spesielt unge, bruker en arbeidsdag på telefonen hver dag er helt sykt. Ja det er det som fikk meg til å åpne øynene. En hel arbeidsdag på sosiale medier og tull på tlf 😳 ts Anonymkode: c98d5...482 1
Gjest Adobyen Skrevet 14. juli 2023 #13 Skrevet 14. juli 2023 (endret) Å nei, det tør jeg slett ikke å vite. Jeg har nesten bodd på iPaden i et par år. Følger nyheter og ser på serier, surfer litt her og der. Ønsker TS lykke til med å oppnå sine ønsker Endret 14. juli 2023 av Adobyen
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #14 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg sjekket tlf min i dag og er sjokker over å se at jeg denne uken her har i gjennomsnitt brukt 5t per dag på tlf😳. Jeg har det siste året vært mye på tlf når jeg ikke har noe å gjøre. Typ Instagram, tiktok. Leser noe i Nettavisen. Ser på YouTube. Spiller Ludo på Ludo appen. Har hatt ett dårlig kosthold fordi jeg ikke tar meg tid til å lage mat, fordi gidder ikke. Jeg sover dårlig. Sliter med kronisk søvnløshet. Kjenner jeg har havnet i en ond sirkel og satt å tenkte på for 7 år siden hvor jeg ikke brukte sosiale medier. Spiste sunt og variert. Stresset ikke. Sov godt. Hva skjedde? 😕 Nå har jeg satt meg ned å skrevet en liste over ting jeg må forbedre meg på. * Max 2 timer skjerm hver dag. * Spise fisk og grønnsaker hver dag. * Trene/gå turer * Være mer sosial *Lese bok/lydbok Jeg tror faktisk at jeg/vi blir syke av dette livet her. Sommerferien min startet i dag. Og jeg fikk satt meg ned og tenkt hvordan det siste året har vært altså siden forrige sommer. Og jeg ser at jeg er utbrent, uten søvn, bruker store deler av dagen på å jobbe, har blitt en slave av internett, spiser masse d***t. Deprimert hele vinteren, usosial. Vi blir syke. Savner 90-tallet 🥲 Noen som har gjort noen grep? Noen som vil være med på å en detox reise fra dagens livsstil? Drømmer ofte i det siste om å flytte til ett sted hvor de fortsatt lever som på 80-90 tallet. Men vet ikke hvor 🤣 hadde vært deilig det🤩 Anonymkode: c98d5...482 Har hatt rundt 5 timer pr dag, men kommer an på om det er helg og ferie eller hverdager der det er jobb.. Det er lett å bli sittende i noen timer når en først setter seg ned Anonymkode: ad6a7...ca9
Yodas Skrevet 14. juli 2023 #15 Skrevet 14. juli 2023 Ja, jeg bruker litt for mye tid på telefonen. Og jeg prøver å kutte ned, fordi jeg ikke vil være et dårlig forbilde for ungene.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #16 Skrevet 14. juli 2023 Finner det ikke ut, men får rapporter hver mandag. Kan lett bli opptil 14 timer pr døgn. Skjønner ikke helt hvorfor. Det er jo sykt mye. Anonymkode: 9b0b9...38e
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #17 Skrevet 14. juli 2023 Jeg visste ikke det var mulig å sjekke en gang, så lite på telefonen er jeg Men på pc, derimot.... Det er nok 12-15 timer dagen. Anonymkode: 4fcff...f7c
skreppamedleppa Skrevet 14. juli 2023 #18 Skrevet 14. juli 2023 (endret) Her er det alt fra 5 timer til 13 timer, (får rapport hver uke, og hvilken apper jeg bruker mest) men det gjelder jo om jeg er ute og hører på Spotify også, og jeg lytter mye på musikk ute i offentligheten, så slipper jeg allt surret, skrikunger, selgere mm... Betaler alt av regninger på telefon, kg, tidsfordriv, skriver en del notater på mobilen, billetter kalender, YouTube, pinterest, film etc... Blir nok litt mindre på sommeren enn om høsten/vinter men jeg har det meste på mobilen og sier bare praise be🙌🙏 for at ting og hverdagen er mye enklere og lettere enn 90 tallet Nei jeg har absolutt ingen trang til å veken kutte ut eller kutte ned. Jeg trives med den digitale hverdagen vår, med smartphone så får de som ønske å kutte ned selvfølgelig gjøre det, vi er jo alle ansvarlig for livene våre og kan gjøre det vi ønsker. Tenker du at du har godt av mindre mobilbruk så kutter man ned. Det er godt å være bevist på vaner og om mulig endre de om en ønsker det Endret 14. juli 2023 av skreppamedleppa
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #20 Skrevet 15. juli 2023 Jeg synes det er kjempeteit å måle generell skjermtid. Ja, den måler tiden jeg er på TikTok, KG, FB osv, men den måler også tiden jeg leser avisen, er i nettbanken, skriver e-poster eller snakker med folk på FaceTime. For ikke å snakke om tiden den måler når jeg er ute på tur og hører på podcast, Spotify eller løper 10K med strava. Anonymkode: 09b0e...22d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå