Gjest Refreng Skrevet 15. juli 2023 #81 Del Skrevet 15. juli 2023 (endret) Kommer an på. Jeg har spist ved et bar-bord 1 gang, og det var 1 gang for mye. Om jeg skulle spise middag hadde jeg nok gått også. Tenker at familien må tåle at noen ganger er det fult og man må gå hjem. Om barnet får meltdown av dette så må foreldrene enten bruke anledningen til å lære seg selv og barnet håndtere meltdown situasjoner, eller de må ringe og reserve bord i forkant om de vil unngå det Når det er sagt, så bruker jeg være behjelpelig ved slike situasjoner. Endret 15. juli 2023 av Refreng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #82 Del Skrevet 15. juli 2023 Nei, det er ikke grei oppførsel og eieren fortjener en temmelig dårlig anmeldelse på nett. Om eier har for vane å lempe vekk gjester som sitter der denne gutten ønsker å sitte, risikerer hun at gjesten som må flytte seg også har spesielle behov, og ender opp med å få meltdown. Selv har jeg diabetes, og om jeg hadde sjanglet meg inn på restaurant for å fylle på blodsukkeret ville jeg ikke blitt videre begeistret over å ha blitt beordret over på en vaklevoren barkrakk. Anonymkode: a575f...2cb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #83 Del Skrevet 15. juli 2023 AprilLudgate skrev (16 timer siden): For en ting å reagere på…. Servitøren spurte, venninnene dine sa ja? 🤷♀️ Lite raust av deg å gnage på noe så trivielt. Det føles ubehagelig ut etterpå, for mange. Jeg er litt hardhudet, men ikke mye. Hadde bestilt nødutgang på fly for litt ekstra plass. Så spør flyvertinnen om en mann kan få plassen min... Da sa jeg nei. Men føltes ubehagelig når han så satt på raden bak meg hele turen og sikkert hadde det ukomfortabelt. Anonymkode: fd309...8a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iso1 Skrevet 15. juli 2023 #84 Del Skrevet 15. juli 2023 På cafeer liker jeg å sitte ved vindu så hadde vært null stress. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #85 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det føles ubehagelig ut etterpå, for mange. Jeg er litt hardhudet, men ikke mye. Hadde bestilt nødutgang på fly for litt ekstra plass. Så spør flyvertinnen om en mann kan få plassen min... Da sa jeg nei. Men føltes ubehagelig når han så satt på raden bak meg hele turen og sikkert hadde det ukomfortabelt. Anonymkode: fd309...8a7 Da burde han selv betalt for det for å få den plassen. Du har betalt for det og bør ikke ha dårlig samvittighet for å ikke ville bytte plass. Mange vil ikke betale og satser på å få bytte på flyet slik at de unngår å betale. Anonymkode: 9023b...209 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #86 Del Skrevet 15. juli 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde ikke spist der om jeg måtte sitte på en barkrakk så da hadde jeg sagt at da skulle jeg ha pengene mine tilbake og gå ett annet sted der jeg kunne sitte ordentlig. Anonymkode: 06cfc...a77 Man betaler vel som regel på etterskudd. Men da risikerer man å bli anklaget for å ha stukket av fra regningen, så en ganske kinkig situasjon. Anonymkode: c792b...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #87 Del Skrevet 15. juli 2023 Me for life skrev (14 timer siden): "Hei vi har en gjest som trenger et skjermet bord. Kunne dere tenke dere å flytte bort til vinduet? Så spanderer vi dessert eller drikke som takk". Slik burde restauranten ha henvendt seg til dere. Jeg synes faktisk ikke det er greit å spørre i det hele tatt. Mange vil ikke tørre å si nei, selv om det ødelegger opplevelsen for dem. Mange av de som sier nei vil føle et stort ubehag med det. Anonymkode: fd309...8a7 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #88 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da burde han selv betalt for det for å få den plassen. Du har betalt for det og bør ikke ha dårlig samvittighet for å ikke ville bytte plass. Mange vil ikke betale og satser på å få bytte på flyet slik at de unngår å betale. Anonymkode: 9023b...209 Jeg VET det, og det var også det jeg tenkte, og jeg stod støtt i mitt nei. Det var likevel ubehagelig. Så slike spørsmål bør unngås. Anonymkode: fd309...8a7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #89 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så de som liker å spise alene ute fortjener ikke samme komfort som par / grupper? Anonymkode: 86d12...43c Jeg spiser en del alene på grunn av jobbreiser. Jeg har full forståelse for at jeg blir vist til baren eller lignende om restauranten ellers er temmelig full. De taper jo mye på å ikke fylle bord. Men det skal skje før jeg setter meg, slik at jeg kan velge å gå videre om jeg ønsker. Får jeg først tildelt en fin bås så er den min. Anonymkode: fd309...8a7 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #90 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg spiser en del alene på grunn av jobbreiser. Jeg har full forståelse for at jeg blir vist til baren eller lignende om restauranten ellers er temmelig full. De taper jo mye på å ikke fylle bord. Men det skal skje før jeg setter meg, slik at jeg kan velge å gå videre om jeg ønsker. Får jeg først tildelt en fin bås så er den min. Anonymkode: fd309...8a7 Uenig med deg. De taper kanskje på dem som sitter alene med en kopp kaffe, men noen som kommer alene bestiller både forrett, hovedrett og dessert mens kjærestepar bestiller bare kaffe + kake og sitter heeeele kvelden. Så hvem taper restauranten penger på? Anonymkode: 86d12...43c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #91 Del Skrevet 15. juli 2023 Jeg hadde flyttet meg. Dette handler jo om å bry seg litt, vise hensyn. Teller ikke slike verdier lenger? Servitør kunne omformulert seg, enig der, og spurt vennlig. Men at en funksjonsfrisk begrunner med at det er slitsomt å sitte på barkrakk, eller irriterende å flytte på seg, det mener jeg bare understreker hvor utrolig egoistiske mange i dette landet har blitt. Hvor har verdiene blitt av? Jeg reiser meg selvsagt for gravide, eldre og andre som trenger det. Og jeg viser hensyn til mennesker som trenger det. Vi oppdrar også barna våre til å tenke slik. Kanskje har TS ikke barn, eller opplevd å selv trenge at noen viser ekstra hensyn. Det er kanskje derfor TS fremstår som et bortskjemt og egoistisk menneske som kun vet å tenke på seg selv🧐 Anonymkode: e8b68...7c3 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #92 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Uenig med deg. De taper kanskje på dem som sitter alene med en kopp kaffe, men noen som kommer alene bestiller både forrett, hovedrett og dessert mens kjærestepar bestiller bare kaffe + kake og sitter heeeele kvelden. Så hvem taper restauranten penger på? Anonymkode: 86d12...43c Jeg er aldri på restauranter der man bare kan sitte og nippe til en kaffe en hel kveld... Hva slags plasser er det som aksepterer det? Anonymkode: fd309...8a7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. juli 2023 #93 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har full forståelse for at jeg blir vist til baren eller lignende om restauranten ellers er temmelig full. De taper jo mye på å ikke fylle bord. Men de vil jo ikke henvise en gruppe på tre til baren fordi de ikke fyller et firemannsbord - de taper like mye på det som på at noen sitter alene ved et bord for to. Jeg er - bør være - en like viktig kunde med rett på samme service selv om jeg kommer alene. 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #94 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er aldri på restauranter der man bare kan sitte og nippe til en kaffe en hel kveld... Hva slags plasser er det som aksepterer det? Anonymkode: fd309...8a7 Har sett det mange ganger Anonymkode: 86d12...43c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #95 Del Skrevet 15. juli 2023 Daria skrev (Akkurat nå): Men de vil jo ikke henvise en gruppe på tre til baren fordi de ikke fyller et firemannsbord - de taper like mye på det som på at noen sitter alene ved et bord for to. Jeg er - bør være - en like viktig kunde med rett på samme service selv om jeg kommer alene. Det blir noe annet. En som spiser alene tar gjerne ikke aperitiff, en flaske vin, og full meny. Tomannsbord får jeg alltids. Men ikke bås eller firemannsbord. Anonymkode: fd309...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #96 Del Skrevet 15. juli 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Uenig med deg. De taper kanskje på dem som sitter alene med en kopp kaffe, men noen som kommer alene bestiller både forrett, hovedrett og dessert mens kjærestepar bestiller bare kaffe + kake og sitter heeeele kvelden. Så hvem taper restauranten penger på? Anonymkode: 86d12...43c Folk som er sammen sitter gjerne lenge og skravler, uten nødvendigvis å bestille noe ekstra. Så de tjener nok ikke stort på å konsekvent flytte enslige som etterpå ikke kommer tilbake. Heldigvis kjenner jeg ikke til noen restauranter som driver på det viset. Anonymkode: c792b...f53 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #97 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har sett det mange ganger Anonymkode: 86d12...43c Da er du nok på steder som ikke bryr seg så mye om hvem som detter innom i løpet av en kveld, eller hvor de sitter. Anonymkode: fd309...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #98 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det har jo vært en del tråder her rundt dette med tilrettelegging/hensyn til barn/unge med spesielle behov i det siste og her kommer enda en. Var ute og spiste lunsj med et par venninner tidligere i uka, vi var tre stykker som satt i en "bås" med plass til fire. Stedet er ikke stort og da vi var der var det fullt inne, bortsett fra noen ledige barkrakker langs vinduet. Ute regnet det. Like etter at vi hadde bestilt mat kom en mann og tenåringssønnen hans inn, har sett dem der flere ganger før og har lagt merke til sønnen pga at han lager en del rare lyder, "stimmer" innimellom og har dårlig motorikk). Tror kanskje han er autist. Mannen så seg rundt og da han så det var fullt ved bordene sa han til sønnen sin at det var fullt og at de fikk gå videre, noe sønnen tydelig ikke var fornøyd med. Da kom eieren av stedet bort og ba dem vente litt. Så kom hun til bordet vårt og ba oss (det var ikke et spørsmål) flytte oss til tre ledige barkrakker langs vinduet, så mannen og sønnen kunne få bordet vårt med begrunnelsen at sønnen har spesielle behov, trenger hjelp fra faren sin og kan ikke sitte på barkrakk. Jeg hadde lyst til å protestere, men venninne mine reiste seg og tok med seg glassene sine før jeg rakk å si noe, så jeg fulgte etter. Far og sønn tok bordet vi hadde hatt og virket fornøyde. I ettertid har dette irritert meg kraftig. Jeg har forståelse for situasjonen til far og sønn, men synes ikke det var riktig at vi nærmest ble beordret til å flytte til dårligere plasser. Er jo ikke det samme å sitte på rekke og rad på barkrakker langs vinduet som å sitte rundt et bord. Er jeg urimelig som reagerer negativt og synes det var dårlig service? Anonymkode: a376d...738 Da hadde jeg svart «da forventer jeg at vi kan avbestille og gå». Og om de gjorde seg vanskelige? Da ville jeg funnet opp et fiktivt vondt kne eller hofte eller litt Asberger. (Eller jeg ville - på en god dag - vært dønn ærlig på at jeg ikke kan sitte på en knakk fordi jeg ikke har balanse til slikt. Men poenget er at en servitør ikke har noe med min helse å gjøre. Denne vedkommende servitør tvang ved sin adferd mennesker til å dele helsetilstander.) De fleste funksjonsnedsettelser er usynlige - dette er årsaken til at man aldri noensinne ber det som ser ut som funksjonsfriske mennesker om å flytte seg fra tilrettelagte seter, plasser, toaletter etc. Anonymkode: 048b6...1fa 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #99 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Folk som er sammen sitter gjerne lenge og skravler, uten nødvendigvis å bestille noe ekstra. Så de tjener nok ikke stort på å konsekvent flytte enslige som etterpå ikke kommer tilbake. Heldigvis kjenner jeg ikke til noen restauranter som driver på det viset. Anonymkode: c792b...f53 Men da bestiller man som regel mer drikke, som regel alkohol de stedene jeg normalt spiser ved jobbturer. Det er det skyhøy avanse på. Anonymkode: fd309...8a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #100 Del Skrevet 15. juli 2023 Hadde selvfølgelig flyttet meg, regner med at det ikke er ett dagligdags problem du opplever. Verre for gutten som må leve med en funskjonsnedsettelse hele livet en at jeg må ta hensyn en gang. Anonymkode: 6c933...ca7 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå