AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #21 Del Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det burde vært et spørsmål og ikke et ordre. Jeg mener det er selvfølge for meg og de jeg omgåes. Og ta hensyn, og vise litt medmenneskelighet med en som er svært uheldig med kortene han har fått utdelt i livet, er det minste jeg som frisk og privilegert bør gjøre. Nei, det er ikke en selvfølge at du ville gjort det, som jeg også skrev er hensyn og høflighet blitt ukjent for mange. Anonymkode: 65010...0ed Selvfølgelig er det kjipt å ha blitt udelt noen uheldige kort, det har jeg egen erfaring med. Allikevel burde de få blitt sittende siden de allerede hadde bestilt mat, barkrakker er for drikke. Det er en grunn til at man kan bestille bord på restauranter. I tillegg med kun beordring får man ikke mulighet til å kansellere og spise et annet sted, noe jeg ville gjort i dette tilfellet. Man kan være høflig og hensynsfull uten å være dørmatte i alle situasjoner. Det er superkjipt å spise ved barkrakker, og de burde fått mulighet til å spise et annet sted uten å betale for drikken de hadde fått. Anonymkode: 7cbf9...0d1 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #22 Del Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Mens du kan gå til en hvilken som helst restaurant og kose deg sammen med venner på runde bord så vil gutten måtte leve et liv med utfordringer. Vær glad du er frisk og har et sosialt liv og slutt å dyrk problemer som ikke eksisterer. Anonymkode: 0119c...a0c Som betalende kunde, tenker jeg at jeg har rett til å sitte på bordet jeg har bestilt mat og drikke til. Jeg hadde ikke flyttet meg når jeg er først ute og spiser. Det er leit for barnet og faren at de ville bli bedt om å gå, men hvis man har barn med utfordringer går man da virkelig ikke på en restaurant uten å booke bord, hvis man er klar over at barnet har problemer med et nei. Man skaper en situasjon og et problem. Det er synd barnet må leve med utfordringer, selvfølgelig, men hvis jeg går ut og spiser, er det fordi jeg skal kose meg. Jeg kan ikke gi fra meg plassen, gi fra meg bordet, gi fra meg hva enn du mener jeg burde til enhver fremmed som dukker opp med utfordringer. Du vet ingenting om min tilstand, mitt liv eller mitt sosiale liv bare fordi du ser at jeg kan gå på to bein. Anonymkode: 9ef56...607 33 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GammelKaktus Skrevet 14. juli 2023 #23 Del Skrevet 14. juli 2023 Er litt delt her, hvis man har et barn med slike utfordringer så går det da an å ringe restauranten å spør om de kan reservere bord til de, det hadde de nok gjort med tanke på de er stamkunder. Synes ikke det er greit å be gjester som allerede har fått plass om å flytte seg. Uansett, jeg hadde nok og flyttet meg men hadde ikke blitt sittende og spise så mye og hadde ikke gått tilbake til det stedet for jeg synes de gjorde det på feil måte. Det er ikke uvanlig at "venner/bekjente og stamkunder" kommer "foran" andre på restauranter og slikt men å gjøre det på denne måten har jeg ikke vært borti før. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 14. juli 2023 #24 Del Skrevet 14. juli 2023 Jeg tenker Pappaen får venne seg til å reservere bord. Det der var ikke greit. Men det er naturlig at man flytter seg likevel. 🤷🏻♀️ 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #25 Del Skrevet 14. juli 2023 FrøkenMånestråle skrev (Akkurat nå): Er litt delt her, hvis man har et barn med slike utfordringer så går det da an å ringe restauranten å spør om de kan reservere bord til de, det hadde de nok gjort med tanke på de er stamkunder. Synes ikke det er greit å be gjester som allerede har fått plass om å flytte seg. Uansett, jeg hadde nok og flyttet meg men hadde ikke blitt sittende og spise så mye og hadde ikke gått tilbake til det stedet for jeg synes de gjorde det på feil måte. Det er ikke uvanlig at "venner/bekjente og stamkunder" kommer "foran" andre på restauranter og slikt men å gjøre det på denne måten har jeg ikke vært borti før. Det kan jo være denne mannen har gjort dette flere ganger og er stamkunde på den måten. Jeg syns lite om å bruke et barna utfordringer på den måten; men det er nå meg. Situasjonen burde ikke eksistert til å begynne med ved å ringe til restauranten eller booke bord på forhånd. Anonymkode: 9ef56...607 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #26 Del Skrevet 14. juli 2023 Tenker at de kunne booke ett bord og komme tilbake. Anonymkode: e88fe...fdc 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #27 Del Skrevet 14. juli 2023 Jeg ville gitt dem bordet av hensyn til barnet som sikkert var lovet noe. Men da sagt til eieren at vi fant et annet sted å spise/drikke, så den regningen fikk han bare sette en strek over. Anonymkode: fd309...8a7 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #28 Del Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg hadde aldri flyttet meg. Da hadde jeg heller gått et annet sted. Uten å betale for drikken før jeg hadde gått. Makan til frekkhet. Men, eier fikk inn noen ekstra kroner da.. Anonymkode: 2c4bd...9ac Dette Anonymkode: 001fb...dce 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 14. juli 2023 #29 Del Skrevet 14. juli 2023 Jeg synes du er urimelig ja. Heldigvis er dine venninner mer oppegående og skjønte situasjonen. Hadde jeg visst at de spiste der ofte og i denne «båsen» så hadde jeg automatisk tilbudt de den plassen med en gang. 1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #30 Del Skrevet 14. juli 2023 Måten man blir spurt på, gjør noe med hvordan man reagerer. Om jeg hadde blitt spurt pent: Unnskyld men kunne dere ha tatt barkrakkene ved vinduet, sånn at de får sitte her. Vi spanderer selvfølgelig dessert eller en drink på dere som takk. Eller noe lignende, så blir man mer hjelpsom. Men når man blir beordret, så får man automatisk litt brems for å ville være grei. Jeg hadde sagt fra meg bestillingen her, og gått ett annet sted. Anonymkode: 47c97...990 17 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruffen29 Skrevet 14. juli 2023 #31 Del Skrevet 14. juli 2023 Jeg ser begge sider her. Men det å krangle om plassen i en slik situasjon blir litt sånn Larry David i Curb Your Enthusiasm. Du ville ikke kommet godt ut av det. Enkelte kamper er det bedre å stå over. Og jeg synes man kan ta litt ekstra hensyn til de som har helseutfordringer som vi andre ikke plages med i det daglige. Som sagt kunne de spurt dere på en finere måte, og kompensert med gratis drink/dessert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #32 Del Skrevet 14. juli 2023 Jeg hadde gått et annet sted for å spise. Dette minner ganske mye om de som vil sitte sammen på fly, men ikke sørger for å ordne det selv på forhånd. Anonymkode: c792b...f53 13 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #33 Del Skrevet 14. juli 2023 Hvor er ts? Anonymkode: 86d12...43c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 14. juli 2023 #34 Del Skrevet 14. juli 2023 For en ting å reagere på…. Servitøren spurte, venninnene dine sa ja? 🤷♀️ Lite raust av deg å gnage på noe så trivielt. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 14. juli 2023 #35 Del Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): jeg har ryggplager og klarer faktisk ikke å sitte på barkrakker over litt tid. Men dette synes jo ikke utenpå meg, så om det bare blir beordret og ikke spurt slik at jeg kunne forklart dette så hadde jeg bare gått... Det er fint å vise hensyn, men det bør faktisk gå begge veier.... Anonymkode: 6bc7b...205 Da er det lov å si fra. Ellers et dette en situasjon som selvsagt er kjip og dårlig håndtert. Men av og til er det bare å prise seg lykkelig for at man har det bra i livet og så flytter man seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 14. juli 2023 #36 Del Skrevet 14. juli 2023 Hadde det vært meg hadde jeg gått på flekken hadde også sagt håper ikke maten er under laging for da må dere spise den selv 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #37 Del Skrevet 14. juli 2023 Jeg hadde flyttet meg, men å bli beordret setter jeg ikke pris på. Om hun hadde sagt at pga ulempen fikk vi gratis påfyll av brus eller noe så greit, da viser hun at hun er litt serviceinnstilt. Eller spurt pent. Det er ikke greit å jage gjester som allerede har satt seg tilrette. Men hadde ikke vært komfortabel med å nekte å gi dem plass heller. Anonymkode: 96d7d...f7f 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #38 Del Skrevet 14. juli 2023 Maskinfører skrev (3 minutter siden): Hadde det vært meg hadde jeg gått på flekken hadde også sagt håper ikke maten er under laging for da må dere spise den selv Så ekstremt dårlig gjort av deg. Anonymkode: 8135d...0d6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 14. juli 2023 #39 Del Skrevet 14. juli 2023 Maskinfører skrev (4 minutter siden): Hadde det vært meg hadde jeg gått på flekken hadde også sagt håper ikke maten er under laging for da må dere spise den selv Bra!!👏👏👏👏 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 14. juli 2023 #40 Del Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så ekstremt dårlig gjort av deg. Anonymkode: 8135d...0d6 Hvorfor det? 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå