Gå til innhold

hvis du kunne velge mellom Spania, Granka og Hellas i juli....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ville du valgt og hvorfor? Vil ha en avslappet badeferie og litt shopping.

Anonymkode: 0bf8f...435

AnonymBruker
Skrevet

Ville helt klart valgt Granka, rene paradiset. Ville holdt meg langt unna Spania. For et høl.

Anonymkode: f91f7...9e4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I juli ville jeg kanskje valgt Gtan canaria, var mindre mennesker der midt på sommeren enn Kreta i såfall. 

Anonymkode: e0b2e...cd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tyrkia. Definitivt. 

Anonymkode: 649c4...b88

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ville helt klart valgt Granka, rene paradiset. Ville holdt meg langt unna Spania. For et høl.

Har "Granka" blitt selvstendig eller noe, eller er det ikke lenger en del av Spania?

Anonymkode: 80a2a...5e2

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Med de temperaturene på de plassene nå så hadde jeg ikke valgt noen av dem, ville heller sett på steder som f.eks. Azorene.

Anonymkode: 84f7b...f0f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har "Granka" blitt selvstendig eller noe, eller er det ikke lenger en del av Spania?

Kanariøyene er en autonom region av Spania.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å dra til susen nærmeste måneden er å be om heteslag.

Anonymkode: 450e5...a8e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hellas. Finn en liten og koselig øy.

Anonymkode: bf2ab...616

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hellas, uten å nøle et sekund.

Men ikke de store turistfellene,  det gjelder uansett land da....

Anonymkode: 75f70...ff3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vurdert: En av de mer luftige greske øyene, nordkysten av Spania (mot Atlanteren), nord-vestkysten av Frankrike, samtlige av Kanariøyene eller hjemmeferie. 

Resten av konsekvensene av våre foreldre og besteforeldre sine dårlige livsvalg ville jeg ha unngått som pesten. 

Og om du sier «jeg har barn i skolen og kan kun ta dem ut i skoleferien»? Ta dem ut utenfor skoleferien. Den norske skole lærer fra seg i sneglefart, intet barn kommer til å ta skade av å kjede seg et par uker mindre i skoletimene. Pensumet kan de ta igjen en regnværsdag i desember.

Anonymkode: 1edb1...525

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at man "må" dra på øy når det er høysommer og ekstremtemperaturer. Det er naturlig mye mer og sterkere vind til havs, så ved å feriere på Gran Canaria får man forhåpentligvis litt kjøligere temperaturer.

Anonymkode: a0e35...4fb

AnonymBruker
Skrevet

Varmt som i helvete der nå og idiots abroad som flyr tankeløst verden rundt har bidratt sterkt, så la oss gjøre det enda verre., våre barn vil takke oss! Det eneste som er hottere enn utetemperaturene i Spania nå er værdamene.

hetebolgen-777x437.png

Anonymkode: d4ee2...dcd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanariøyene er en autonom region av Spania.

Ja, som for eksempel Andalucia, Galicia, Asturias og Aragon, og derfor en del av Spania. Mulig vedkommende mente fastlands-Spania, men det er jo rimelig stort og variert da.

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Enig i at man "må" dra på øy når det er høysommer og ekstremtemperaturer. Det er naturlig mye mer og sterkere vind til havs, så ved å feriere på Gran Canaria får man forhåpentligvis litt kjøligere temperaturer.

Anonymkode: a0e35...4fb

Vinden hjelper ingenting når det er så varmt, her hvor jeg bor var det 39° i skyggen i går og det blåser storm. Det er som å blåse med en hårføner i ansiktet og den tørre lufta tørker ut øyne og alle andre deler av kroppen.

Det ble forresten målt 44,9° på Gran Canaria i går og når det er slike temperaturer så må man oppholde seg inne, helst i et rom med aircondition. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

er ikke gran canaria i spania da? Hadde ikke reist noen av disse stedene i juli pga hetebølgen

Endret av Maleficenta
AnonymBruker
Skrevet

Hellas, Spania, Granca i denne rekkefølgen. 

Anonymkode: 8d3a5...e6a

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Tyrkia. Definitivt. 

Anonymkode: 649c4...b88

Hvem vil til det forferdelige landet med en gal diktator?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker Spania, men akkurat Granka...neitakk. Øya er helt overtatt av røykende, uføretrygda, dritingse nordmenn med whiskey-voice, de har til og med dratt med seg svensktopp-musikken sin dit. Kunne aldri tenke meg å dra dit lenger. Hellas er kjempefint og det er mange fine områder på fastlandet i Spania også. 

Personlig så ville jeg foretrukket Portugal i år, de sier det er kjøligere der og det tror jeg er et spennende land.

Anonymkode: 1e32a...d7b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...