Gå til innhold

Ting blir som regel ikke det du tror-mentalitet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne leksa har jeg vokst opp med. Skal ikke glede seg for mye, siden ting blir aldri som man tror. Føler dette har ødelagt en del ting for meg, både innen jobb og relasjoner. Flere som har det sånn? 

Anonymkode: 11ede...b68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glad jeg lærte det i tidlig alder - svært nyttig 

AnonymBruker
Skrevet
SkevRev skrev (5 minutter siden):

Glad jeg lærte det i tidlig alder - svært nyttig 

Ja, men får du ikke mindre glede av ting, når du tenker slik? Blir jo som en robot

AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo hva man tror det da. Jeg er innvendig en pessimist, tror alt går galt. Det gjør det jo meget sjeldent, så jeg blir ofte glad fordi ting går så bra.

Anonymkode: 6bdad...f45

Skrevet

Har aldri hørt dette "ordtaket"

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Denne leksa har jeg vokst opp med. Skal ikke glede seg for mye, siden ting blir aldri som man tror. Føler dette har ødelagt en del ting for meg, både innen jobb og relasjoner. Flere som har det sånn? 

Interessant dette, jeg sliter faktisk med det motsatte. Er det noe jeg gleder meg til enten det er en date, ferietur, julefeiring etc så ender jeg alltid opp med å kjenne på en skuffelse når det er over. Fordi jeg har blåst det opp og hatt for høye forhåpninger. Har prøvd å senke forventningene men får det ikke til. Hadde elsket å ha små forventninger til noe som til slutt endte opp med å bli helt knall. På hvilken måte ødelegger det for deg?

Anonymkode: 5ca9f...338

AnonymBruker
Skrevet
Capazitet skrev (7 minutter siden):

Har aldri hørt dette "ordtaket"

Er. Vel ikke et direkte ordtak, mer et utsagn

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Interessant dette, jeg sliter faktisk med det motsatte. Er det noe jeg gleder meg til enten det er en date, ferietur, julefeiring etc så ender jeg alltid opp med å kjenne på en skuffelse når det er over. Fordi jeg har blåst det opp og hatt for høye forhåpninger. Har prøvd å senke forventningene men får det ikke til. Hadde elsket å ha små forventninger til noe som til slutt endte opp med å bli helt knall. På hvilken måte ødelegger det for deg?

Anonymkode: 5ca9f...338

Er liksom sånn, at man ikke klarer å glede seg skikkelig over noe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...