AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #1 Skrevet 14. juli 2023 Jeg ønsker å overraske mine barn med en tur til Paris. Men jeg har alldri vært i Frankerike. Besøke Disneyland er det endags opplevelse eller bør man gjøre det over to dager? Ser at bilettene viser liksom todager bilett osv. Hvor er det fint og rolig for barnefamilier i Paris? Altså alt av tips tas i mot. Hvor mye lommepenger pr dag om man ikke skal være for økonomisk.... Anonymkode: cba1b...d77
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #2 Skrevet 14. juli 2023 Jeg ville hatt to dager i parken, det blir mindre stress. Jeg ville bodd på et Disney-hotell, det blir også mindre stress (mindre reising), og man kommer også tidligere inn i parken (Extra Magic Hours), noe som er viktig siden man da kan gå rett til en av de mest populære ridene og stå minimalt i kø. Les deg godt opp i hvilke muligheter du har for å minimere køståing. Du må bestille bord for lunsj/middag - i GOD tid! Med «i god tid» mener jeg så fort de åpner for bestillinger (sjekk det, det pleide å være 60 dager før, nå vet jeg ikke om det er endret). Anonymkode: c2f40...f17 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #3 Skrevet 14. juli 2023 Masse opptøyer i Paris for tiden. Så hold dere unna innvandrerbydelene, som feks 19. arrondissement. Anonymkode: eebe9...e3f 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #4 Skrevet 14. juli 2023 Hvis du tenker å være i Paris også, ville jeg først tatt to dager i Disney, og bodd på Disney-hotell. Så ville jeg flyttet inn til selve Paris og bodd der et par dager. Det tar tid med toget til/fra Disney. Anonymkode: c2f40...f17
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #5 Skrevet 14. juli 2023 Var der med fam i juli for ca 10 år siden. Da var det hetebølge og folk falt om på gata i Paris. Men det føltes verst i Disneyland. Så vil anbefale etter juli, kanskje september Anonymkode: c5861...976
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #6 Skrevet 14. juli 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Masse opptøyer i Paris for tiden. Så hold dere unna innvandrerbydelene, som feks 19. arrondissement. Anonymkode: eebe9...e3f Er det kanskje best å droppe tur til Frankrike helt denne sommeren? Tenker på opptøyer. Ukjent hva bydeler heter og hvor ting er. Har tenkt litt på hotellet de la porte de la plaine... hvor ligger det i forhold til der det er opptøyer... Anonymkode: cba1b...d77 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #7 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var der med fam i juli for ca 10 år siden. Da var det hetebølge og folk falt om på gata i Paris. Men det føltes verst i Disneyland. Så vil anbefale etter juli, kanskje september Anonymkode: c5861...976 Jeg var også i Disney under en hetebølge (34-36 grader). Det er en av årsakene til at jeg anbefaler å bo på Disney-hotell - det var gull verdt å enkelt kunne dra til hotellet og ligge på hotellrommet i aircon i noen timer da varmen var på det verste, og heller dra tilbake til parken på seks-tiden. Anonymkode: c2f40...f17
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #8 Skrevet 14. juli 2023 Har vært der 3 ganger med barna mine. De 2 første gangene var vi der i 3 dager, sist gang i 5 dager. For vi var enige om at 3 dager var for lite. Og vi planlegger en tur dit om 2 år, da kommer begge barna til å være voksne. Jeg ville ikke reist i juli eller august. Både grunnet varme, men og fellesferie, så det er veldig mange mennesker der. Spania, Italia og Frankrike har sin fellesferie i august. Vi var dere ene gangen i august, og det er den gangen det var mest mennesker der. Anonymkode: 3f448...185
Helene Skrevet 14. juli 2023 #9 Skrevet 14. juli 2023 Jeg var i Paris i mai, i år. Jeg bodde i utkanten av sentrum. Opplevde ingen opptøyer. Jeg var også i Disneyland. Gode råd, smør matpakke og planlegg middag der. Disneyland er en opplevelse. Har dere råd, bo gjerne på disneyhotell. Lag et regnestykke. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #10 Skrevet 14. juli 2023 Helene skrev (1 time siden): Jeg var i Paris i mai, i år. Jeg bodde i utkanten av sentrum. Opplevde ingen opptøyer. Jeg var også i Disneyland. Gode råd, smør matpakke og planlegg middag der. Disneyland er en opplevelse. Har dere råd, bo gjerne på disneyhotell. Lag et regnestykke. Disneyhotell trenger ikke være kjempedyrt. Jeg var ute i god tid og fikk en veldig god deal, med billetter, hotell og ikke minst: Halvpensjon. Det sparte vi mye på! Det gjelder å følge med når de har kampanjer. Anonymkode: c2f40...f17 1
Helene Skrevet 14. juli 2023 #11 Skrevet 14. juli 2023 I tillegg, når du bor på et disneyhotell får du inngang til parken. Ta det med i regnestykket.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #12 Skrevet 15. juli 2023 Helene skrev (7 timer siden): I tillegg, når du bor på et disneyhotell får du inngang til parken. Ta det med i regnestykket. Ja (eller, du betaler for inngang for et valgt antall dager, og jeg tror du får en rabatt). Dessuten er lokal transport (buss, hvis du bor på et hotell som ikke ligger rett ved parken) gratis, så du sparer penger der også. Og - Extra Magic hours! Dessuten er det en opplevelse i seg selv! Noen hotell er veldig gjennomførte. Anonymkode: c2f40...f17
Gjest Orangutangen Skrevet 17. juli 2023 #13 Skrevet 17. juli 2023 To dager, gjerne med overnatting på disneyhotell! 🥰
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #14 Skrevet 20. juli 2023 Vi hadde to dager i parken og bodde på Adagio leilighetshotell rett utenfor parken. 10 min. å gå bort. Mye billigere enn Disney Hotellene… Anonymkode: dd112...bf6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #15 Skrevet 20. juli 2023 Vi bodde i Versailles. Veldig koselig liten by ca 3 mil syd for Paris. Parkerte bilen der og tok bare toget inn til Paris. Selve Disneyland var en gedigen skuffelse. Overpriset, vanvittige køer, elendig mat. Anonymkode: ceb2d...56e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #16 Skrevet 20. juli 2023 Minimum 2 dager i parken(e) hvis du tenker å dra til Disneyland Paris. Vi har kjørt ned, og har da enten bodd på Explorers hotell eller Davy Crocket Ranch. Liker egentlig Davy Crocket best, da man får mer fred og ro der enn på et av de nærmere hotellene. Men man er avhengig av bil hvis man skal bo på Davy Crockett. Et alternativ for billigere overnatting er ibis kjeden. Du kan såklart bo i Paris og ta kollektivt ut til Parken også hvis du både har tenkt deg inn i sentrum og i Parken, eller motsatt bo ved parken og ta kollektivt inn til byen. Anonymkode: 260dd...466
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #17 Skrevet 20. juli 2023 Helene skrev (På 15.7.2023 den 0.56): I tillegg, når du bor på et disneyhotell får du inngang til parken. Ta det med i regnestykket. Men man får gjerne inngang til en dag mer enn antall netter man bor, så det kan faktisk være lurt å kjøpe billetter og overnatting seperat. Anonymkode: 260dd...466
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #18 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 14.7.2023 den 16.14): Jeg ønsker å overraske mine barn med en tur til Paris. Men jeg har alldri vært i Frankerike. Besøke Disneyland er det endags opplevelse eller bør man gjøre det over to dager? Ser at bilettene viser liksom todager bilett osv. Hvor er det fint og rolig for barnefamilier i Paris? Altså alt av tips tas i mot. Hvor mye lommepenger pr dag om man ikke skal være for økonomisk.... Anonymkode: cba1b...d77 Reis i høstferien. Da er det lite kø i parken. Dyrt er det, men absolutt verdt det. Jeg opplever Paris som en barnevennlig by, men lurt å velge ut på forhånd hva dere vil gjøre. Lommepenger er vanskelig å svare på, for det er så individuelt. Anonymkode: f74de...de8
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #19 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Reis i høstferien. Da er det lite kø i parken. Anonymkode: f74de...de8 Det stemmer ikke, i hvertfall ikke i fjor. 😬 Jeg har vært i Disneyland flere ganger i fellesferien og trodde vi skulle få det roligere når vi reiste i høstferien, men det var like mye mennesker, køer og kaos som i fellesferien. (Jeg fant en kalender på nett som spådde hvor mange prosent parken fylles opp hver dag og som oppdaterte seg i sanntid etterpå. Alle dagene i høstferien var spådd til rolige dager og rundt 30-40% oppfylling, men i sanntid ble det oppdatert til 90-100%. Så er veldig usikker på om deg var noe spes i fjor, mulig pga første normale Halloween måneden etter korona.) Vi hadde 5 dager i parkene og rakk ikke i nærheten av alt. Mye pga kø. Så anbefaler mer enn en dag Anonymkode: 6a053...e59
Helene Skrevet 26. juli 2023 #20 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 20.7.2023 den 23.11): Men man får gjerne inngang til en dag mer enn antall netter man bor, så det kan faktisk være lurt å kjøpe billetter og overnatting seperat. Anonymkode: 260dd...466 Det er ikke lurt å kjøpe billetter og overnatting separat. Bestill hotell, og inngang til parken er inkludert. Da får dere inngang den dagen dere kommer, dag 2, og hele dag 3 når dere sjekker ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå