Gå til innhold

Er det virkelig så vanlig at foreldre tenker at deres barn alltid er uskyldige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og eksen min er veldig ulik på hvordan vi ser barnet vårt. Han mener at barnet vårt aldri har noe skyld, om barnet har funnet på noe rampestreker enten alene eller sammen med andre barn er det fordi barnet har blitt lokket med eller ikke forstod at det ikke var lov, om barnet vårt krangler eller har uenigheter med andre barn så er det utelukkende fordi de andre barna er slemme og ikke får god nok oppdragelse. 

Jeg synes barnet vårt er et helt normalt barn, og har mange fine egenskaper og forstår absolutt mer enn jeg iblandt tror barnet gjør. Barnet vet forskjell på rett og galt på mange områder, men tester likevel grensene iblandt, som barn ofte gjør. Og jeg er fullstendig klar over at barnet ikke alltid er like uskyldig som barnet ser ut til å være. 

Far mener at jeg burde forsvare barnet mer og at med å ikke gjøre det synes han jeg ser ned på barnet og har tilogmed sagt at jeg av den grunn ikke er skikket som mor. Mens jeg synes egentlig det er han som undervurdere barnets evner når han mener at barnet nesten ikke forstår noenting 

Barnet er fem år forresten. 

Så jeg lurer på om det er vanlig at foreldre er så blåøyd når det kommer til egne barn? Eller om jeg virkelig er en fæl mor som mener at mitt eget barn absolutt er istand til å ta gale valg iblandt? 

Anonymkode: c4a54...881

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, foreldre ser ofte ikke at egne barn kan være en bølle i venneflokken.. mine barn er super snille og kloke hjemme, og jeg går nesten i fornektelse om skolen f eks sier noe annet 😅 men dette er instinkt. Vi alle vet at barn dummer seg ut sosialt for å bli en del av gjengen eller være kul i gruppa 

Anonymkode: a0027...e21

AnonymBruker
Skrevet

Mange foreldre som tar det veldig personlig om poden har gjort noe galt, ja og får påpakk for det

Anonymkode: 4fcbf...37e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altfor mange foreldre ser ikke at barna kan være en liten j… innimellom. 

Anonymkode: a729f...2a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er endel foreldre som er så gangløse. Ikke noen god egenskap for foreldre. 

Anonymkode: c7bf0...ed8

AnonymBruker
Skrevet

Vårt barn sin venn er pøbelunge de luxe. Slåss, slår andre, hiver stein på biler, åpner fremmede sin post og er utrolig frekk. De blir oppringt av skolen stadig. Mora sier bare at han blir «provosert» av andre, og det skal da forsvare at han slår klassekamerater osv. Null innsikt i eget barn. 🙄

Anonymkode: 70546...d86

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men foreldres jobb er også å ivareta barnets interesser. Stå ved barnets side i tykt og tynt. 

Anonymkode: ed42e...ff7

Skrevet

Ja desverre😵‍💫

AnonymBruker
Skrevet

Kona er lærer, og hun har en rekke ganger vært fortvilt etter møter med foreldre etter at barna deres har skapt problemer på skolen, fordi det er vanskelig å få foreldrene til å forstå at barnet kan lage uro. Det er helt vanlig at foreldre tror at nettopp egne barn er englebarn. Og ofte kan det hende de også er englebarn, hjemme, men at de oppfører seg annerledes i andre miljøer hvor foreldrene ikke er til stede.

Anonymkode: bb413...cd6

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig og skikkelig frustrerende. Er bonusmor til ei som er en enegl i følge mor og aldri gjør noe feil. Legger all skyld vennene hennes. Er en grunn til at bonusjenta mi ikke har besøk av venner hos mor, men vi har r fult hus er hele tiden. Fordi jeg gjør ikke forskjell på ungene. 

Anonymkode: 7fc8f...102

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...