AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #1 Skrevet 14. juli 2023 Jeg er gravid, angivelig 5+2. Var på ultralyd hos gynekolog idag, og de fant bare en tom plommesekk. Dette er ikke uvanlig så tidlig. Men plommesekkens størrelse passet til å være 4 uker på vei. Da jeg er 100% sikker på når jeg ble gravid, og derfor ikke kan være kortere på vei enn 5+2, eller minst 5+0, så vil vel det si at utviklingen må ha stoppet? En slik utvikling kan ikke være «forsinket»? Noen med lik erfaring? Anonymkode: 7fb41...7d2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #2 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er gravid, angivelig 5+2. Var på ultralyd hos gynekolog idag, og de fant bare en tom plommesekk. Dette er ikke uvanlig så tidlig. Men plommesekkens størrelse passet til å være 4 uker på vei. Da jeg er 100% sikker på når jeg ble gravid, og derfor ikke kan være kortere på vei enn 5+2, eller minst 5+0, så vil vel det si at utviklingen må ha stoppet? En slik utvikling kan ikke være «forsinket»? Noen med lik erfaring? Anonymkode: 7fb41...7d2 Hva sa gynekologen selv? Du må vente og se om noen uker. Det er det vanskelige svaret. Det kan ha stoppet opp eller du er bare kortere på vei enn du tror. Hva slags test har du tatt? Digital? Eller strimmel? Tenkte på hva utslag du hadde med tanke på hcg. Anonymkode: bc0ed...054 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #3 Skrevet 14. juli 2023 Jeg var også på ultralyd i starten av uke 5 pga en liten blødning, og fikk også bare se plommesekk. I epikrisen står det sannsynlig SA. Men jeg målte også hcg og fikk i tillegg en til ultralyd etter en uke, altså starten av uke 6. Da hadde både hcg steget, og det var mulig å se en utvikling i fosteranlegget. Legen pekte på noe flimring på skjermen som *kunne* være hjerteaktivitet. Så det er nok bare tiden som vil vise om utviklingen har stanset i ditt tilfelle. Når man er så tidlig i svangerskapet kan det være veldig lite å se. Det betyr ikke nødvendigvis at det har stanset, etter min erfaring. Jeg har en baby på 8 uker nå:) Anonymkode: acbf5...3b5 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #4 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hva sa gynekologen selv? Du må vente og se om noen uker. Det er det vanskelige svaret. Det kan ha stoppet opp eller du er bare kortere på vei enn du tror. Hva slags test har du tatt? Digital? Eller strimmel? Tenkte på hva utslag du hadde med tanke på hcg. Anonymkode: bc0ed...054 Gynekolog sa at ut ifra bildene så er jeg kortete på vei, men utifra beskrivelse av blødningene er det en SA. Har tatt CB digitale tester😕 Anonymkode: 7fb41...7d2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #5 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg var også på ultralyd i starten av uke 5 pga en liten blødning, og fikk også bare se plommesekk. I epikrisen står det sannsynlig SA. Men jeg målte også hcg og fikk i tillegg en til ultralyd etter en uke, altså starten av uke 6. Da hadde både hcg steget, og det var mulig å se en utvikling i fosteranlegget. Legen pekte på noe flimring på skjermen som *kunne* være hjerteaktivitet. Så det er nok bare tiden som vil vise om utviklingen har stanset i ditt tilfelle. Når man er så tidlig i svangerskapet kan det være veldig lite å se. Det betyr ikke nødvendigvis at det har stanset, etter min erfaring. Jeg har en baby på 8 uker nå:) Anonymkode: acbf5...3b5 Åh, håper dette er tilfellet her også ❤️ Kos deg med babyen din 🥰 Anonymkode: 7fb41...7d2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #6 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gynekolog sa at ut ifra bildene så er jeg kortete på vei, men utifra beskrivelse av blødningene er det en SA. Har tatt CB digitale tester😕 Anonymkode: 7fb41...7d2 Altså jeg fikk 1-2 på CB 3.juli, så kan ikke være noe særlig kortere på vei. Anonymkode: 7fb41...7d2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #7 Skrevet 14. juli 2023 Det kan ta sin tid for sæden å komme til egget, så selv om du tror du er lengre på vei kan du være kortere. Jeg hadde sex to ganger og ble gravid, hadde termin 11 mars, ble flyttet til 16 mars og baby kom 29 mars. Anonymkode: 02aae...f7b 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #8 Skrevet 14. juli 2023 Dersom du har blitt gravid ved vanlig sex, så kan du aldri være 100% sikker på når du ble gravid. Ja kanskje du vet den ene dagen dere hadde sex, men du vet ikke når egget ble befruktet. Der kan det være ca en uke slingringsrom. Ville gitt det er par uker før du konstaterer med det ene eller det andre. Lykke til❤️ Anonymkode: 1edcb...e09 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #9 Skrevet 14. juli 2023 Egget blir ikke nødvendigvis befruktet samme dag som samleie, så kan ikke bruke den dagen som utgangspunkt. Anonymkode: fa738...41d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå