Saaaam Skrevet 14. juli 2023 #1 Del Skrevet 14. juli 2023 (endret) Jeg er samvær med mitt barn som 8 år i høstferien. Men jeg kan ikke ha fri fra jobben min. Er det greit å ha barnevakt mens jeg er på jobb. Dessuten hvordan kan man bestille barnevakt? Og arbeidsgiver betaler for barnevakt eller må man betale sjøl? på forhånd takk Endret 14. juli 2023 av Saaaam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 14. juli 2023 #2 Del Skrevet 14. juli 2023 Om arbeidsgiver betaler barnebidrag? Selvfølgelig ikke - eller mente du egentlig barnevakt? Selvfølgelig ikke det heller. Du er da selv ansvarlig for ditt eget barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saaaam Skrevet 14. juli 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 14. juli 2023 Takk for svaret. Hvordan kan man bestille barnevakt ? Er det via kommune eller barnevernet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #4 Del Skrevet 14. juli 2023 Du spør venner eller familie om de kjenner noen som kan være barnevakt. Det er en stor fordel om det er noen kjenner og som du kan bruke også ved senere anledninger.. Anonymkode: e1ffc...b92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saaaam Skrevet 14. juli 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 14. juli 2023 Det har jeg dessverre ikke noen kjente rundt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #6 Del Skrevet 14. juli 2023 Saaaam skrev (6 minutter siden): Takk for svaret. Hvordan kan man bestille barnevakt ? Er det via kommune eller barnevernet? Du må nok finne noen selv. Anonymkode: 57bf9...611 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #7 Del Skrevet 14. juli 2023 Saaaam skrev (3 minutter siden): Takk for svaret. Hvordan kan man bestille barnevakt ? Er det via kommune eller barnevernet? Litt usikker på om dette er tull, men siden folk er troende til det meste så svarer jeg seriøst. Samvær vet man som regel en stund i forveien, og tar ut ferie eller bestiller sfo i forkant. Men om du trenger barnevakt bruker man oftest familie. Eventuelt kan man søke opp barnevakttjenester på nett. Det er privat, du må betale. Kommune og barnevernet er ikke gratis barnevakter for deg, dette må du ordne selv. Eneste kommunen evt kan bidra med er sfo eller sommerskole/leir, men det må søkes og betales lenge før sommeren. Anonymkode: a5c79...517 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 14. juli 2023 #8 Del Skrevet 14. juli 2023 (endret) Du virker såpass blåst at jeg tror det er en dårlig ide at du har ansvar for barn alene. Endret 14. juli 2023 av Brunello Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #9 Del Skrevet 14. juli 2023 Bor du i nærheten av barnets skole? SFO er antakeligvis åpent i høstferien? Ellers synes jeg du bør ta ut ferie, hvis du kan det? Anonymkode: 2c560...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #10 Del Skrevet 14. juli 2023 Sorry, leste ikke høstferie men sommerferie først. høstferie kan du planlegge og spørre arbeidsgiver om ferie (ikke sikkert du får). Ellers får du søke litt på kommunens nettsider hva slags tilbud de har, men mulig det kun er for barna i den kommunen og at det allerede er fullt opp. Anonymkode: a5c79...517 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #11 Del Skrevet 14. juli 2023 Barnevernet er ikke en barnevakttjeneste, og tviler på at noen kommuner har en barnevakttjeneste som kommunal ytelse. Barnevakt må du betale selv. Arbeidsgiver betaler selvsagt ikke sånt. Om du bor et stykke unna SFO eller barnehage, slik at du ikke kan benytte deg av det tilbudet mens barnet er hos deg, går jeg ut i fra at det ikke er så ofte du ser barnet ditt. Da burde du i det minste sørge for å ha fri når du har samvær. Ellers kan du spørre noen du kjenner og stoler på. Om du ikke har noen du kjenner som du kan spørre, kan du for eksempel legge ut en annonse på Facebook eller en lappe på nærbutikken din. Men husk at du må vurdere vedkommende nøye, og ikke bruk hvem som helst. Anonymkode: 9016b...8e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saaaam Skrevet 14. juli 2023 Forfatter #12 Del Skrevet 14. juli 2023 Jeg er jo i nærheten av skole, men jeg vet ikke om SFO holder åpent i løpet av høstferie heller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå