Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på besøk i samboers land, og det er storfeiring for hans farmor med masse folk jeg aldri har møtt, hans foreldre, Søsken..

Vi alle reiste oss opp og sang bursdagssang for farmoren på deres språk, plutselig sier samboerens mamma at "hvordan er den på norsk da?" Og ser på meg? Så sier samboer "Ja kari, hvordan er den?" Og ser på meg. Jeg blir rød i ansiktet og sier nei jeg synger ikke den forann alle alene...? Samboer sier "joda!"

Alle er stille og venter på meg. Jeg blir irritert, nervøs og går bort. Stemningen ble rar..

Ble så irritert på samboeren, han vet at jeg hater sånt. Spesielt forann andre, og folk jeg overhode ikke kjenner

Var ikke det dårlig gjort? Nå stakk han til en kompis, mens jeg er igjen her.

Anonymkode: 2b8fc...604

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er det dårlig gjort. Spesielt hvis han vet at du hater sånt. Dårlig gjort å sette deg i en slik situasjon foran hans familie.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Da blir man med på moroa og synger sangen på norsk med den stemmen man har. Det får være grenser for hvor høytidelig man skal ta seg selv.

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle vet at der er ikke bare å synge forran alle. Teite folk.

Anonymkode: a522e...abb

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (Akkurat nå):

Da blir man med på moroa og synger sangen på norsk med den stemmen man har. Det får være grenser for hvor høytidelig man skal ta seg selv.

Det blir jo ikke morsomt for den som tvinges. Typisk å alltid skal gjøre ts til den dumme. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Syng med den stemmen du har😊

Anonymkode: 52b81...102

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (1 minutt siden):

Nei det er mitt verste mareritt. Stå å synge en hel sang alene forann 20 ukjente mennesker? Nei jeg hadde heller gravd meg ned.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet

*foran

Anonymkode: 55811...19e

AnonymBruker
Skrevet

Mannen din skal støtte deg, ikke gjøre det ubehagelig for deg. Stygt gjort å stikke til en kompis pga dette! Er dette første gang han behandler deg dårlig?

Anonymkode: 4b864...47b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Nei det er mitt verste mareritt. Stå å synge en hel sang alene forann 20 ukjente mennesker? Nei jeg hadde heller gravd meg ned.

Det er helt grusomt ja, men så må man klare å legge fra seg stoltheten sin og synge med den stemmen man har. Synger man stygt blir man aldri spurt om å synge igjen uansett, så win win.

Jeg har sosial angst, såpass at jeg har det som diagnose med påfølgende depresjon. Men hadde likevel klart å synge foran andre ved å fokusere på at de gir jo totalt faen i hvordan jeg synger.

Anonymkode: e350a...f49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er helt grusomt ja, men så må man klare å legge fra seg stoltheten sin og synge med den stemmen man har. Synger man stygt blir man aldri spurt om å synge igjen uansett, så win win.

Jeg har sosial angst, såpass at jeg har det som diagnose med påfølgende depresjon. Men hadde likevel klart å synge foran andre ved å fokusere på at de gir jo totalt faen i hvordan jeg synger.

Hvorfor skal man egentlig det? Herregud

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker man enten synger eller sier at man syns det er ubehagelig å synge og setter på YouTube :) Ikke lager dårlig og rar stemning. 

Anonymkode: 8bc0f...c1b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville funnet det ubehagelig, men sunget meg gjennom ett vers. Jeg tolker det som at de er åpne for og nysgjerrige på å få ta del i ditt språk og din kultur 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er jo en relativt kort sang. 

Samboeren din mente helt sikkert ikke noe vondt med det. For han er jo dette trygg familie, og han tenkte nok ikke på at det var ukjente for deg. Ikke tolk alt i verste mening. 

Anonymkode: 9b3ac...d13

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal man egentlig det? Herregud

Fordi man selvfølgelig ikke ønsker å ødelegge stemningen for noe så banalt som å synge en barnesang. Handler om folkeskikk og det å være en god gjest.

Men kjæresten til TS burde aldri lagt opp til dette. Men da det skjedde har man et ansvar som voksent menneske å handle som et voksent menneske.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så flaut at du bare gikk😅😅😅

Anonymkode: fc705...122

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du hadde nok gjort det samme.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi man selvfølgelig ikke ønsker å ødelegge stemningen for noe så banalt som å synge en barnesang. Handler om folkeskikk og det å være en god gjest.

Men kjæresten til TS burde aldri lagt opp til dette. Men da det skjedde har man et ansvar som voksent menneske å handle som et voksent menneske.

Det er greit at dere synes det er flaut. Men da vet dere ingenting om det å være skikkelig introvert, eller sjenert. 

Og 

Hurra for deg som fyller ditt år, ja deg vil vi gratulere. Alle i ring og kring deg vi står, ja vi ser når vi vil masjere. Osvosv...

• Liker 1
Skrevet

Skjønner deg godt, å synge for meg er en hard no! 
Jeg har blitt tvunget til å synge på skolen, til tross for at jeg vet at jeg virkelig ikke har sangstemme og det er nesten litt traumatiserende 😆 Så å synge er noe jeg ikke gjør, uansett situasjonen.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...