Drizzt Skrevet 14. juli 2023 #1 Del Skrevet 14. juli 2023 (endret) https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/jeg-har-verdiene-i-orden-jeg/o/5-95-1218819 Der ble det sagt at «Youngstorget hadde bestemt» at det bare var kandidater fra SV og AP som skulle profileres. Lokalt har man også funnet rom til kandidater for partiet Rødt. Feil partibok dessverre, så ingen profilering i LO. Uansett verdier man har. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor noen som ikke stemmer Ap, SV og Rødt er medlem i LO og betaler kontingent. Skjønner ikke folk at de motarbeider seg selv? Så avslutter hun at hun vil fortsette å være medlem i Fagforbundet. Selv etter diskrimineringen hun blir utsatt for. Forstå det den som kan ... Endret 14. juli 2023 av Drizzt 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 14. juli 2023 #2 Del Skrevet 14. juli 2023 Drizzt skrev (6 timer siden): https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/jeg-har-verdiene-i-orden-jeg/o/5-95-1218819 Der ble det sagt at «Youngstorget hadde bestemt» at det bare var kandidater fra SV og AP som skulle profileres. Lokalt har man også funnet rom til kandidater for partiet Rødt. Feil partibok dessverre, så ingen profilering i LO. Uansett verdier man har. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor noen som ikke stemmer Ap, SV og Rødt er medlem i LO og betaler kontingent. Skjønner ikke folk at de motarbeider seg selv? Så avslutter hun at hun vil fortsette å være medlem i Fagforbundet. Selv etter diskrimineringen hun blir utsatt for. Forstå det den som kan ... En får en ganske tung fagforening i ryggen vis en kommer i feks konflikter på jobben. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 14. juli 2023 #3 Del Skrevet 14. juli 2023 Apis skrev (55 minutter siden): En får en ganske tung fagforening i ryggen vis en kommer i feks konflikter på jobben. Men den er dyr. Det er få steder som ikke har alternative fagforeninger som er sterk nok til å beskytte arbeidstakere like godt. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 14. juli 2023 #4 Del Skrevet 14. juli 2023 Jeg er veldig glad jeg er organisert i en forening som ikke er i LO, de er ganske så høye på pæra etterhvert, selv om de gjør mye bra 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 14. juli 2023 #5 Del Skrevet 14. juli 2023 Druid skrev (2 minutter siden): Men den er dyr. Det er få steder som ikke har alternative fagforeninger som er sterk nok til å beskytte arbeidstakere like godt. Men så får en gode forsikringen, "gratis " advokat hjelp, gunstige finansieringsordninger, etc... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 14. juli 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 14. juli 2023 Apis skrev (1 time siden): En får en ganske tung fagforening i ryggen vis en kommer i feks konflikter på jobben. Ulempene er større. Det er absolutt ingen vits for velgere til alle andre partier enn Ap, SV og Rødt å være medlem i LO. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 15. juli 2023 #7 Del Skrevet 15. juli 2023 Drizzt skrev (På 14.7.2023 den 23.50): Ulempene er større. Det er absolutt ingen vits for velgere til alle andre partier enn Ap, SV og Rødt å være medlem i LO. Lønnsforhandlinger, advokathjelp, medbestemmelse i organisasjonsendringer og ensettelser, utvelgelse av styremedlemmer er jo viktig for flere enn medlemmene av noen partier. Og da har jeg ikke engang nevnt samvirkefordeler som rimelige lån og forsikringer, kulturtilbud og så videre. bare innsparingene på forsikringen min er nesten nok til betale fagforeningsavgiften. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 15. juli 2023 #8 Del Skrevet 15. juli 2023 Snok1 skrev (54 minutter siden): Lønnsforhandlinger, advokathjelp, medbestemmelse i organisasjonsendringer og ensettelser, utvelgelse av styremedlemmer er jo viktig for flere enn medlemmene av noen partier. Og da har jeg ikke engang nevnt samvirkefordeler som rimelige lån og forsikringer, kulturtilbud og så videre. bare innsparingene på forsikringen min er nesten nok til betale fagforeningsavgiften. Dette er stort sett universelt for alle fagforeninger, det er ikke unikt for LO. PRISEN for å være i LO, kombinert hva disse pengene går til i forhold til lobby virksomhet, er et annet regnskap. Alle ansatte bør være fagorganisert, hvis LO forbund er det eneste valget du har lokalt, velg dem. Men hvis du ikke støtter Ap siden av politikken, velg noe annet. Det er mer praktisk lønnsomt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 16. juli 2023 #9 Del Skrevet 16. juli 2023 (endret) Druid skrev (6 timer siden): Dette er stort sett universelt for alle fagforeninger, det er ikke unikt for LO. Man velger selvsagt det fagforbundet som på best måte ivaretar ens faglige rettigheter, både lokalt mot arbeidsgiver men også sentralt mot NHO/KS/Fylke/Stat og mot sentrale lovmakere. LO -med én milliom medlemmer fra Norges tre millioner arbeidstakere- er nå engang den største sammenslutningen av fagforbund og vil være et naturlig valg for mange uavhengig av hva de stemmer. Båndene mellom LO og særlig Ap har alltid vært flittig diskutert. Noen mener Ap styrer LO og andre mener LO styrer Ap, mens LO mener at de har tette bånd til Ap fordi Ap best sikrer medlemmenes interesser. LO støtter en rekke partier, men Ap ble jo startet som LOs politiske fraksjon så båndene mellom de to har alltid vært sterke. Man kan mene masse om dette -og det gjør også mange- men alle bør være enige i at vi som er arbeidstakere i Norge har et uvanlig velregulert og balansert arbeidsliv, og at både historisk sett og i dag står LO svært sentralt i arbeidet med å snakke arbeidstakernes sak. For mange vil YS være en direkte konkurrent til LO og et godt valg dersom de har tariffavtale på din arbeidsplass. For endel tariffområder har LO hatt lite gjennomslag, og det er andre fagforbund som representerer deg. Disse fagforbundene er typisk samlet under Akademikerne-paraplyen. Endret 16. juli 2023 av Snok1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 16. juli 2023 Forfatter #10 Del Skrevet 16. juli 2023 Snok1 skrev (7 timer siden): Lønnsforhandlinger, advokathjelp, medbestemmelse i organisasjonsendringer og ensettelser, utvelgelse av styremedlemmer er jo viktig for flere enn medlemmene av noen partier. Og da har jeg ikke engang nevnt samvirkefordeler som rimelige lån og forsikringer, kulturtilbud og så videre. bare innsparingene på forsikringen min er nesten nok til betale fagforeningsavgiften. Som jeg skrev - ingen vits å melde seg i LO hvis man ikke stemmer Ap, SV og Rødt. Spesielt hvis man stemmer borgerlig eller står nærmere de borgerlige partiene. Det virker mot sin hensikt å aktivt støtte en politikk som strider mot politikken man selv ønsker for landet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 16. juli 2023 #11 Del Skrevet 16. juli 2023 Drizzt skrev (8 minutter siden): Som jeg skrev - ingen vits å melde seg i LO hvis man ikke stemmer Ap, SV og Rødt. Spesielt hvis man stemmer borgerlig eller står nærmere de borgerlige partiene. Det virker mot sin hensikt å aktivt støtte en politikk som strider mot politikken man selv ønsker for landet. Det er opp til enhver å beslutte for seg selv. Mange har jo mulighet til å være organisert utenfor LO-familien. Men jeg vil sterkt anbefale alle å være organiserte. Å være organisert er som å kjøpe forsikring til den dagen man blir utsatt for vilkårlig behandling i arbeidslivet. Å være organisert er også en solidarisk handling hvor man bidrar til et velregulert arbeidsliv for alle arbeidstakere enten de er organiserte eller ikke. For de fleste er det også slik at med skattefradrag og medlemsfordeler er det nesten gratis å være organisert. Min fagforeningsavgift betaler seg mange ganger gjennom fordelaktige lån og forsikringer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 16. juli 2023 #12 Del Skrevet 16. juli 2023 Druid skrev (8 timer siden): Dette er stort sett universelt for alle fagforeninger, det er ikke unikt for LO. PRISEN for å være i LO, kombinert hva disse pengene går til i forhold til lobby virksomhet, er et annet regnskap. Alle ansatte bør være fagorganisert, hvis LO forbund er det eneste valget du har lokalt, velg dem. Men hvis du ikke støtter Ap siden av politikken, velg noe annet. Det er mer praktisk lønnsomt. Dette👆👍 ALLE bør være organisert. Ellers er man alene med ledelsen, og det er ikke nødvendigvis et kjempefint sted å være. Fordel hvis man har valgmuligheter angående organisasjon, åpenbart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 16. juli 2023 #13 Del Skrevet 16. juli 2023 Det er store fordeler med å være organisert, nå er ikke jeg organisert gjennom LO, men en et annet forbund. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå