Gå til innhold

Kan jeg be om konisering?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har over flere år hatt celleforandringer og skal nå ta min andre biopsi. Jeg synes generelt sett at gynekologiske undersøkelser er vanskelig å gjennomføre og begynner å bli lei av å hele tiden få beskjed om å komme inn på nytt og på nytt uten at de foretar seg noe.

Kan jeg be om å få konisering for å bli "ferdig" med det?

Anonymkode: d5a91...cd2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har over flere år hatt celleforandringer og skal nå ta min andre biopsi. Jeg synes generelt sett at gynekologiske undersøkelser er vanskelig å gjennomføre og begynner å bli lei av å hele tiden få beskjed om å komme inn på nytt og på nytt uten at de foretar seg noe.

Lurer på det samme. Kan de ikke bare ta det bort å bli ferdig med det? 
eller er de redd for at livmorhalsen blir for kort? Slik at evt nye celleforandringer kommer nærmere livmoren? 

Anonymkode: 51215...463

AnonymBruker
Skrevet

Har du hpv?

Anonymkode: 89a8f...e56

AnonymBruker
Skrevet

Har du hpv?

Ja.

Update: Det blir konisering.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Lykke til :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du må ta celleprøve 1 gang i året 5 år frem.

Anonymkode: b9410...120

AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Første gang du tar konisering? Jeg fikk påvist hpv i fjor, men ingen celleforandringer. Det er kun ved celleforandringer de tar konisering? 
noen som vet om man kan velge å ta hele livmorhalsen? Hvorfor tar de bare en liten bit av den? Når man er ferdig med barn f eks. Kan man ikke da bare ta hele hvis det er celleforandring? 
skjønner godt det er slitsomt å komme inn på GU på nytt hele tiden, vente og gå i uvisse. Det er en krevende undersøkelse også, som vi fleste ikke synes er ok 

AnonymBruker
Skrevet

Du må ta celleprøve 1 gang i året 5 år frem.

Anonymkode: b9410...120

Har holdt på i 13 år.

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Første gang du tar konisering? Jeg fikk påvist hpv i fjor, men ingen celleforandringer. Det er kun ved celleforandringer de tar konisering? 
noen som vet om man kan velge å ta hele livmorhalsen? Hvorfor tar de bare en liten bit av den? Når man er ferdig med barn f eks. Kan man ikke da bare ta hele hvis det er celleforandring? 
skjønner godt det er slitsomt å komme inn på GU på nytt hele tiden, vente og gå i uvisse. Det er en krevende undersøkelse også, som vi fleste ikke synes er ok 

Har ikke blitt konisert før nei. Jeg vet ei venninne har fått tilbud om å fjerne hele livmora.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har holdt på i 13 år.

Har ikke blitt konisert før nei. Jeg vet ei venninne har fått tilbud om å fjerne hele livmora.

Hadde hun celleforandringer? Er hun konisert? 

Anonymkode: 7ed29...354

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...