AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #1 Skrevet 14. juli 2023 Jeg trodde Rikshospitalet huset landslaget i ekspertise og at dit kommer du ved alvorlig sykdom. Når jeg nå ser at Linni Meister met en helt ordinær halsinfeksjon kommer dit begynner jeg å lure. Ikke nok med det, men hun er så frisk at hun snapper villig vekk. Vanlig praksis ved norske sykehus er å bli sparka ut så fort crp er på vei ned. Og hun har nå perm, og rommet står til disposisjon? Så kjøper Volvat plasser? Anonymkode: d058f...f47
enkefru Skrevet 14. juli 2023 #2 Skrevet 14. juli 2023 Rikshospitalet er også lokalsykehus for deler av Oslo 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #3 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trodde Rikshospitalet huset landslaget i ekspertise og at dit kommer du ved alvorlig sykdom. Når jeg nå ser at Linni Meister met en helt ordinær halsinfeksjon kommer dit begynner jeg å lure. Ikke nok med det, men hun er så frisk at hun snapper villig vekk. Vanlig praksis ved norske sykehus er å bli sparka ut så fort crp er på vei ned. Og hun har nå perm, og rommet står til disposisjon? Så kjøper Volvat plasser? Anonymkode: d058f...f47 Har aldri opplevd å bli kastet ut av Rikshospitalet, bare for at crp’en har gått ned. Fikk være der så lenge som nødvendig, så lenge det ikke var rom mangel. Om det har vært mangel på rom, har jeg fått gratis rom på Pasienthotellet. Opplever Riksen som seriøse og fleksible, kunne alltid ringe inn hvis jeg fikk en infeksjon eller at det oppsto problemer etter en operasjon. Da har jeg ringt rett til avdelingen, uten å gå gjennom legevakt eller fastlege. Som Fjugur sier, så er Riksen lokalsykehus for mange. Det er ikke bare de alvorlige tilfellene som kommer dit. Selv om de er kjent for å være best innen flere spesialiseringer. Anonymkode: 848c9...9c7 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #4 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg trodde Rikshospitalet huset landslaget i ekspertise og at dit kommer du ved alvorlig sykdom. Når jeg nå ser at Linni Meister met en helt ordinær halsinfeksjon kommer dit begynner jeg å lure. Ikke nok med det, men hun er så frisk at hun snapper villig vekk. Vanlig praksis ved norske sykehus er å bli sparka ut så fort crp er på vei ned. Og hun har nå perm, og rommet står til disposisjon? Så kjøper Volvat plasser? Anonymkode: d058f...f47 De fleste som er innlagt på sykehus er såpass friske at de evner bruke snap. Faktisk er de aller fleste så friske på ethvert tidspunkt av livet. Folk som har så lite energi at de ikke kan stå opp, gå på do selv eller lage egen mat er mer enn friske nok til å ta en snap. En snap sier presis null om alvoret i en persons sykdom. Og om en pasient forblir innlagt eller skrives ut og har det bedre hjemme er noe leger er kvalifiserte til å vurdere. Det er ikke noe legfolk er i stand til å vurdere. Uavhengig av om det er de som er pasienten som opplever seg «sparket ut». Det å være syk gir deg ingen medisinsk ekspertise. Anonymkode: 393d0...b91 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #5 Skrevet 14. juli 2023 Med mindre du har full innsikt i sykdomsforløpet og -historikken til Linni så foreslår jeg at du lar Riksen ta ansvaret for henne og hennes innleggelse, så kan du gå å finne noe annet å gjøre. Rydde i en søppelhaug eller no. Riksen vet mer enn deg. Anonymkode: f70c8...530 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #6 Skrevet 17. juli 2023 Linni Meister har vel Ullevål eller Diakonhjemmet som sitt lokalsykehus, ingen av de har imidlertid ØNH-kompetanse. Hun er på Riksen fordi hun har fått en retrofaryngeal eller peritonsillær abscess, som krever kirurgisk drenasje av ØNH-lege - og det kan kun skje på Riksen, når man bor i Oslo. Anonymkode: b279f...451 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #7 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 14.7.2023 den 16.01): Med mindre du har full innsikt i sykdomsforløpet og -historikken til Linni så foreslår jeg at du lar Riksen ta ansvaret for henne og hennes innleggelse, så kan du gå å finne noe annet å gjøre. Rydde i en søppelhaug eller no. Riksen vet mer enn deg. Anonymkode: f70c8...530 Du skiver på en snerten måte. Eller kanskje ikke. Finn deg din egen søppelhaug Anonymkode: adbdd...c0b
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #8 Skrevet 17. juli 2023 Trodde det ikke var lov med mobiltlf på sykehusene Anonymkode: f3d6f...9aa
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #9 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trodde det ikke var lov med mobiltlf på sykehusene Anonymkode: f3d6f...9aa Hvorfor skulle det ikke være det? Anonymkode: 8f32d...dd9 2
enkefru Skrevet 17. juli 2023 #10 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trodde det ikke var lov med mobiltlf på sykehusene Anonymkode: f3d6f...9aa Det er veldig mange år siden det var en regel 🤣🤣 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #11 Skrevet 17. juli 2023 Nå har hun ikke «vondt i halsen», men en byll i halsen. Noe ganske annet. Høy crp i forbindelse med byll i nærheten av hjernen er veldig alvorlig. Det kan raskt utvikle seg til skepsis. Bakterier i hjernen vil man ikke ha. Om de ikke har tømt byllen vil hun jo fortsatt ha behov for behandling. Som flere skriver er det kun riksen som har ØNH-kirurgi i Oslo. Volvat kjøper ikke plasser på sykehuset, men legene der kan kontakte riksen om man vurderer henvisning. Det er riksen som vurderer hvem som skal legges inn. Anonymkode: 487a0...efe 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #12 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå har hun ikke «vondt i halsen», men en byll i halsen. Noe ganske annet. Høy crp i forbindelse med byll i nærheten av hjernen er veldig alvorlig. Det kan raskt utvikle seg til skepsis. Bakterier i hjernen vil man ikke ha. Om de ikke har tømt byllen vil hun jo fortsatt ha behov for behandling. Som flere skriver er det kun riksen som har ØNH-kirurgi i Oslo. Volvat kjøper ikke plasser på sykehuset, men legene der kan kontakte riksen om man vurderer henvisning. Det er riksen som vurderer hvem som skal legges inn. Anonymkode: 487a0...efe søt autokorrekt Anonymkode: f70c8...530 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå