ops2 Skrevet 14. juli 2023 #1 Skrevet 14. juli 2023 Jeg er sikker på at dere vil be meg om å lese på Tolletatens sider, men jeg synes virkelig ikke de hjelper meg. Legemidler og kosttilskudd på nett - Tolletaten Så fulgte jeg linken til mattilsynet. Ikke så hjelpsomt der heller. Jeg savner en side hvor jeg bare kan skrive inn navnet på kosttilskuddet, og så få opp om det er lovlig eller ikke. Hvis jeg har forstått det rett, så kan jeg få problemer hvis det er for sterke mengder i forhold til det som selges reseptfritt i Norge. Stemmer det? D-vitaminer for eksempel. Jeg har brukt å kjøpe styrker over det som var solgt reseptfritt i Norge før. Så kom det endringer i lovverket, og nå er jeg ikke sikker på noe lenger. En stund var det klassifisert som legemidler, så ble det gjort om. Så måtte vi ordne med moms og fortolling, men nå ordner nettbutikkene med det, så det er enkelt å handle igjen. Kan jeg for eksempel kjøpe en pakke D-vitamin 5000 IU? I Norge selges 800 IU reseptfritt. Ja, jeg har brukt den styrken før, og jeg har tatt blodprøver jevnlig hos legen. Jeg hadde ikke for mye D-vitamin da. Jeg er ikke interessert i å skade meg selv. Hvis jeg skal få resept på sterkere D-vitaminer, så må jeg gå i underskudd først. Og jeg vil ikke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå