Gå til innhold

endelig funnet ut hva jeg vil

Gjest lumina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er snart ferdig bioingeniør, og i første omgang vil jeg gjøre nesten hva det skal være for å få jobbe med mikrobiologi eller patologi. Men det jeg i all stillhet går og drømmer om er en jobb på Rettsmedisinsk institutt... Ellers er det tusen andre ting jeg kunne tenke meg å gjøre, men det blir for urealistisk. Rettsmedisinsk vet jeg i hvert fall at jeg har en ørliten sjanse til å få til, jeg utdanner meg i det minste innenfor de riktige fagene.

Det hørtes faktisk utrolig spennende ut!!

Lykke til :)

Vet ikke helt hva jeg vil bli når jeg blir voksen jeg...

Foreløpig er jeg helsesekretær, har akkurat begynt i ny jobb på laboratorium, så dette blir jo en litt annen del av helsesekretæryrket da. Kanskje jeg blir inspirert til å ta utdannelse som kjemiingeniør eller bioingeniør? Jeg håper på å bestemme meg i løpet av 2006, men får se hva som skjer. Det er utrolig vanskelig, det er sikkert og visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du har funnet ut hva du vil bli! Jeg er snart ferdig utdannet lærer. Men, jeg er jaggu meg ikke sikker på om det er det jeg vil.. Tenker som så at jeg har den utdannelsen bak meg. Så får jeg se hva det blir til. Kunne tenke meg å jobbe med barn uansett, i en kirke eller misjonsselskap eller noe.. Nei, jeg vet ikke. En ting er i hvertfall sikkert: det kommer til å ordne seg. Det gjør det alltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Daisy_*

Akkurat nå så j\har jeg lyst til å bli bibliotekar. Skal søke nå, men forventer ikke at jeg kommer inn. Virker som om det er mange om beinet. Som nr 2 er det Arkivleder. Høres ikke så spennende ut kanskje, men tror et sånt yrke kan passe meg perfekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
Jeg blir interiørdesigner/arkitekt en gang i fremtiden.Det tok lang tid og en hjelpepleierutdannelse bak meg, før jeg fant ut hva jeg ville. Men det er greit nok det for nå er jeg hvertfall 100% sikker på at valget er riktig :smilbla:

Gratulerer så mye :blomst:

Flere enn meg som studerer til å bli det altså, hyggelig det :) ...og kjekt å se at det er flere enn meg som er litt treg på å finne ut hva man vil, brukte selv noen år :) Hvor studerer du?

Til trådstarter: grattis med valget, det er lettelse når ting faller på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet drømmen min, og fått den også - jeg er journalist. Og har det akkurat så bra som jeg håpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Jeg har nettop blitt ferdig hudpleier og spa-terapeut. Det var drømmen min, og det tok mange år før jeg tok steget.

Det som frustrerer meg litt med yrket er at folk har en tendens til å tro at det ikke er en ordentlig jobb. De tar det for gitt at du har lyst til å komme med råd hele tiden, og når du kommer med gode råd følger de det ikke, og kommer klagende til deg om at de fortsatt ikke er bedre. Dette gjelder venner og bekjente da, ikke kundene, for de kommer fordi de virkelig mener det.

Det andre som frustrerer meg er den dårlige lønna... Det er godt man har en mann som tjener bra sier jeg bare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ola_*

Gratulerer!

Jeg har en utdannelse, men har ikke fått jobb, så nå er det på'an igjen.

Må bare finne ut hva jeg skal bli, og det er utrooooolig slitsomt å tenke på det hele tiden. Tar mange timer før jeg får sove, og jeg klarer ikke konsentrere meg om noe, går bare rundt å lurer på hva jeg skal gjøre.

Så jeg må si til dere som vet hva dere skal bli, at dere er kjempeheldige! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettop blitt ferdig hudpleier og spa-terapeut. Det var drømmen min, og det tok mange år før jeg tok steget.

Er det den i Dramnmen du har gått på? Vurderer den selv!

Har du fått jobb i en salong, eller startet for deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilyjets

Jeg skal bli art director :-D

har tenkt på det en stund, og går nå siste året på vgs. skal søke på westerdal til neste år.

har siden jeg var liten villet blitt frisør, men gikk på frisør i 1 og en halv dag. ikke noe som passer alle med andre ord, hehe :)

det er vanskelig og finne noe du vil drive med resten av livet så ung, man forandrer seg jo hele tiden.

jeg har også tenkt på interiør arkitekt, men ble lissom ikke noe av.

vil ha en jobb hvor jeg kan reise litt som er forkjellig hver dag, da går jeg ikke lei, er en veldig rastløs person :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesky:

Jeg gikk ikke i Drammen nei, men har hørt mye om skolen. Både positivt og negativt, men sånn er det jo alltid.

Jeg har nettop fått meg jobb og jeg glder meg stort! Syns det er litt vågalt å starte for seg selv sånn med en gang.

Vil jobbe noen år og lære litt mer før jeg tar det store steget.

Fått jobb på et spennende sted med flere innen samme bransje. Fint med stort miljø der man stadig kan utvikle seg selv og få nye utfordringer hele tiden. Kjedelig å gjøre det samme i 30 år og vet du... Må utvikle seg litt.

Jeg kan absolutt anbefale yrket om du ser bort i fra lønn, men om man starter for seg selv er det store sjanser for å tjene en god slump ja. Det er et godt yrke å ha, kundene koser seg, og kommer oftest tilbake.

Koselig er det, rett og slett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...