Gjest Inverto Skrevet 14. juli 2023 #1 Skrevet 14. juli 2023 Obviously er jeg ikke interessert i å høre biased kommentarer fra kvinner denne gang. Denne tråden er rettet mot menn, siden det tross alt er de som er relevant å spør dette om. Nemlig de som har erfart dette selv. I denne tråden ønsker jeg bare en forståelse av hva disse mennene føler, men jeg har fortsatt til gode å si hva jeg mener. For alt du vet, er jeg på dere kvinners "side". Med andre ord: ikke vær sentimental og trigger-happy Etter mine år her på Kvinneguiden har jeg kommet over flere kommentarer som hevder at norske kvinner er kravstore, overfladisk og kort sagt "high-maintenance", i motsetning til utenlandske kvinner. Sistnevnte blir ofte rakket ned på av dem gjerne på en indirekte subtle måte, som hinter at de anser utenlandske som mindreverdig (de har lave standarder, de er underdanige, mindre smarte etc). Med mindre det er kvinner fra våre kjære Nordiske land. Da er alt dandy! Kommentarene jeg har sett har et mønster til felles som går igjen: norske kvinner er overfladiske og går etter status, penger og den stereotypiske mann. De er lite feminin og emosjonelt flate. De vil ha det beste, men er lite villig til å forbedre seg selv. Og det skal lite til for å gjøre dem sint og misfornøyd......og gå å rage på KG om sitt "ulykkelige" forhold Så jeg spør de av dere single menn som føler dere avvist pga dette her: hva eksakt var det kvinnen(e) sa eller gjorde mot deg som fikk deg til å føle at norske kvinner er slik? Jeg skal ikke dømme eller flame på deg, jeg vil bare høre dine personlige opplevelser. Jeg er her for å analysere, ikke krangle.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #2 Skrevet 14. juli 2023 Jeg synes norske kvinner er overfladiske med tanke på utseende. Jeg sier ikke at det er galt, det er bare min observasjon. Det er heller ikke sånn at alle er overfladiske og bla bla bla. Utseendejaget går på høyde og størrelsen på kroppen i stor grad. Kvinner vil ha en høy og stor mann. Og brede skuldre, store hender etc. Jeg synes det blir mye fokus på dette, og jeg tror dette er mer ekstremt i Norge enn i andre land. Folk gjør som de vil, men selv synes jeg det er rart at dette skal være så ekstremt viktig for mange. Anonymkode: 070e3...68d 2 1 1
ClausSaus Skrevet 14. juli 2023 #3 Skrevet 14. juli 2023 Personlig har jeg ikke slitt så mye med avvisning som sådanne, ihvertfall ikke initielt. Den overfladiskheten jeg har opplevd har handlet mer om at kvinner i et forhold blir selvsentrerte og solipsistiske. Nesten som om de ikke forstår at selve konseptet med å inngå et forhold er at man går fra å være en alene til å bli to sammen om noe. Ironien blir litt vanskelig å overse når hun først ikke vil svare på hva det er som er galt, og når jeg endelig klarer å hale det ut av henne viser det seg at hun ikke synes at vi kommuniserer godt nok… true story! Selvsagt bare et eksempel, men det er et illustrerende eksempel. Tilsvarende: Når jeg jobber rævva av meg for at vi skal ha råd til at hun er hjemme med barn – slik hun ønsket – da burde jo hun sette pris på innsatsen? Eller ihvertfall ikke ikke vende seg mot meg og klage over at jeg “jobber så mye”…? Du kunne jo tro det – for hun føler noe, må vite. Og da er jo det sannheten! Dette gjelder selvsagt ikke alle kvinner (f.eks ikke hun jeg er sammen med idag), men gud hjelpe meg så utbredt det er for kvinner å tro at hva de nå enn måtte føle i øyeblikket er de eneste realitetene å ta hensyn til. Jeg vet ikke om det bare er genuin bortskjemthet, at de alltid har blitt fortalt at kvinner aldri tar feil, klokkertroen på at kvinner “naturlige selvinnsikt” ikke krever faktisk selvinnsikt, eller noe annet. Men noe er det. Og der det dukker opp blir sluttproduktet ganske ufordragelig. 3 1 3
Ebbeliten Skrevet 14. juli 2023 #4 Skrevet 14. juli 2023 Jeg er kvinne og skal selvsagt ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg lurer på om du stiller feil spørsmål. Er det ikke riktigere å kalle det egoisme? Egoisme gjennomsyrer jo samfunnet på alle fronter. Fellesskap, trekke lasset sammen, altruisme og selvoppofrelse etc er jo ikke vektlagt stort utover å betale skatt og ha et velferdssamfunn. Og.. Er dette et utpreget kvinnelig trekk, eller gjelder det alle kjønn? I Norge trenger vi ikke kjempe for å overleve, så vi kjemper kanskje for andre ting... 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #5 Skrevet 14. juli 2023 ClausSaus skrev (12 minutter siden): Personlig har jeg ikke slitt så mye med avvisning som sådanne, ihvertfall ikke initielt. Den overfladiskheten jeg har opplevd har handlet mer om at kvinner i et forhold blir selvsentrerte og solipsistiske. Nesten som om de ikke forstår at selve konseptet med å inngå et forhold er at man går fra å være en alene til å bli to sammen om noe. Ironien blir litt vanskelig å overse når hun først ikke vil svare på hva det er som er galt, og når jeg endelig klarer å hale det ut av henne viser det seg at hun ikke synes at vi kommuniserer godt nok… true story! Selvsagt bare et eksempel, men det er et illustrerende eksempel. Tilsvarende: Når jeg jobber rævva av meg for at vi skal ha råd til at hun er hjemme med barn – slik hun ønsket – da burde jo hun sette pris på innsatsen? Eller ihvertfall ikke ikke vende seg mot meg og klage over at jeg “jobber så mye”…? Du kunne jo tro det – for hun føler noe, må vite. Og da er jo det sannheten! Dette gjelder selvsagt ikke alle kvinner (f.eks ikke hun jeg er sammen med idag), men gud hjelpe meg så utbredt det er for kvinner å tro at hva de nå enn måtte føle i øyeblikket er de eneste realitetene å ta hensyn til. Jeg vet ikke om det bare er genuin bortskjemthet, at de alltid har blitt fortalt at kvinner aldri tar feil, klokkertroen på at kvinner “naturlige selvinnsikt” ikke krever faktisk selvinnsikt, eller noe annet. Men noe er det. Og der det dukker opp blir sluttproduktet ganske ufordragelig. Det er dette som gjør det til en umulighet å argumentere med kvinner på KG. Uansett all logikk, undersøkelser, og statistikk du referer til bærer det ingen vei fordi hun føler, eller tenker noe annet. Eller en annen klassiker. En venninne av henne hadde opplevd noe annet en gang derfor kan ikke universelle sannheter være gyldige lenger grunnet hennes ene, sære unntak. Anonymkode: f7d83...4c2 1 1
Artmo3 Skrevet 14. juli 2023 #6 Skrevet 14. juli 2023 Jeg har for det meste god erfaring, men av de jeg har møtt som er veldig overfladisk, og som har urealistisk krav til menn, så er det de som får veldig mye oppmerksomhet fra menn, og derfor er høye på seg selv og tror de kan få akkurat hvem de vil, den typen som nesten tror mannen er homo om de sier nei, men kjenner de fort igjen, så holder meg unna, for er nok av jordnære bra damer man heller kan velge fremfor slike kvinnfolk 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #7 Skrevet 14. juli 2023 Jeg tror de fleste kvinner er noe overfladiske perioder av livet, men vokser det av seg. Da tenker jeg under 30 år. Det tar tid å finne seg selv og tid å tørre og ikke følge flokken. Min erfaring av voksne kvinner er at de har ambisjoner og et driftige, da er det ganske naturlig at de ønsket det samme av en mann. Det er ikke å være overflatisk. Anonymkode: 192cf...46f 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #8 Skrevet 14. juli 2023 ClausSaus skrev (20 minutter siden): Personlig har jeg ikke slitt så mye med avvisning som sådanne, ihvertfall ikke initielt. Den overfladiskheten jeg har opplevd har handlet mer om at kvinner i et forhold blir selvsentrerte og solipsistiske. Nesten som om de ikke forstår at selve konseptet med å inngå et forhold er at man går fra å være en alene til å bli to sammen om noe. Ironien blir litt vanskelig å overse når hun først ikke vil svare på hva det er som er galt, og når jeg endelig klarer å hale det ut av henne viser det seg at hun ikke synes at vi kommuniserer godt nok… true story! Selvsagt bare et eksempel, men det er et illustrerende eksempel. Tilsvarende: Når jeg jobber rævva av meg for at vi skal ha råd til at hun er hjemme med barn – slik hun ønsket – da burde jo hun sette pris på innsatsen? Eller ihvertfall ikke ikke vende seg mot meg og klage over at jeg “jobber så mye”…? Du kunne jo tro det – for hun føler noe, må vite. Og da er jo det sannheten! Dette gjelder selvsagt ikke alle kvinner (f.eks ikke hun jeg er sammen med idag), men gud hjelpe meg så utbredt det er for kvinner å tro at hva de nå enn måtte føle i øyeblikket er de eneste realitetene å ta hensyn til. Jeg vet ikke om det bare er genuin bortskjemthet, at de alltid har blitt fortalt at kvinner aldri tar feil, klokkertroen på at kvinner “naturlige selvinnsikt” ikke krever faktisk selvinnsikt, eller noe annet. Men noe er det. Og der det dukker opp blir sluttproduktet ganske ufordragelig. Det er stor forskjell på å ha en hyggelig pulevenn man treffer når det passer seg, og en hjemmeværende kone med små barn. For alt du vet ville den fantastiske pulevennen din forandre seg hvis dere flyttet sammen. Pulevennen trenger verken å vaske dine sure sokker, høre deg fise i sofaen eller høre misnøye over middagen hun laget. Anonymkode: d6a21...a23 6 1
Rosakatt Skrevet 14. juli 2023 #9 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er dette som gjør det til en umulighet å argumentere med kvinner på KG. Uansett all logikk, undersøkelser, og statistikk du referer til bærer det ingen vei fordi hun føler, eller tenker noe annet. Eller en annen klassiker. En venninne av henne hadde opplevd noe annet en gang derfor kan ikke universelle sannheter være gyldige lenger grunnet hennes ene, sære unntak. Anonymkode: f7d83...4c2 Når man sier jeg føler, jeg tenker så understreker man at dette er egen oppfatning og at man ikke snakker for alle, fordi man vet at folk er individer, å at man egentlig først å fremst kun kan snakke for seg selv. Det er rett å slett vennligere og mindre påståelig. Det er fint å se til livet rundt en, vite at folk er ulike, roe ned svart hvit tenkingen. Tror ikke jeg har sett en eneste god statistikk her inne, også fordi statistikker ofte ikke er grundige. Jo kanskje den med hvor mange som bor alene osv, men til å med sa kan man begynne å pirke på den. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #10 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er dette som gjør det til en umulighet å argumentere med kvinner på KG. Uansett all logikk, undersøkelser, og statistikk du referer til bærer det ingen vei fordi hun føler, eller tenker noe annet. Eller en annen klassiker. En venninne av henne hadde opplevd noe annet en gang derfor kan ikke universelle sannheter være gyldige lenger grunnet hennes ene, sære unntak. Anonymkode: f7d83...4c2 Men når vi kommer med vår statistikk, blir dette avfeid som "sikkert feil". Universelle sannheter finnes ikke. Det finnes ikke en sannhet som passer for absolutt alle. Derfor blir det idiotisk å konfrontere en kvinne med at "kvinner flest er slik" når hun ikke er slik. Anonymkode: d6a21...a23 6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #11 Skrevet 14. juli 2023 Rosakatt skrev (Akkurat nå): Når man sier jeg føler, jeg tenker så understreker man at dette er egen oppfatning og at man ikke snakker for alle, fordi man vet at folk er individer, å at man egentlig først å fremst kun kan snakke for seg selv. Det er rett å slett vennligere og mindre påståelig. Det er fint å se til livet rundt en, vite at folk er ulike, roe ned svart hvit tenkingen. Tror ikke jeg har sett en eneste god statistikk her inne, også fordi statistikker ofte ikke er grundige. Jo kanskje den med hvor mange som bor alene osv, men til å med sa kan man begynne å pirke på den. Nettopp. At man bor alene, betyr ikke at man ER helt alene. Man kan gjerne ha en fast pulevenn. Anonymkode: d6a21...a23 2
ClausSaus Skrevet 14. juli 2023 #12 Skrevet 14. juli 2023 Ebbeliten skrev (14 minutter siden): Jeg er kvinne og skal selvsagt ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg lurer på om du stiller feil spørsmål. Er det ikke riktigere å kalle det egoisme? Egoisme gjennomsyrer jo samfunnet på alle fronter. Fellesskap, trekke lasset sammen, altruisme og selvoppofrelse etc er jo ikke vektlagt stort utover å betale skatt og ha et velferdssamfunn. Og.. Er dette et utpreget kvinnelig trekk, eller gjelder det alle kjønn? I Norge trenger vi ikke kjempe for å overleve, så vi kjemper kanskje for andre ting... Har en mistanke om at du er inne på noe her, ja. Greit perspektiv å ha med i bakhodet.
SkevRev Skrevet 14. juli 2023 #13 Skrevet 14. juli 2023 Synes ikke de er overfladiske, men arrogansen er høy; Når du blir fortalt at du er perfekt akkurat som du er, og sosiale medier åpner en arena for uttømmelig validering, førsterett på befruktning og oppdragelse, kvoteringer og nedjustering av minstekrav, konstant bli fortalt at næringer skriker etter deg pga. musa di, og generell favorisering kan være en av få årsaker til at noen blir høy på pæra, ja. Vi glemmer liksom litt hvor vi kommer fra, på tvers av kjønn egt. 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #14 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men når vi kommer med vår statistikk, blir dette avfeid som "sikkert feil". Universelle sannheter finnes ikke. Det finnes ikke en sannhet som passer for absolutt alle. Derfor blir det idiotisk å konfrontere en kvinne med at "kvinner flest er slik" når hun ikke er slik. Anonymkode: d6a21...a23 Så jorda er ikke rund, roterer rundt sola og tyngdekraften eksisterer ikke? Hva er deres statistikk da? Har tilgode å se noen kvinner på KG faktisk legge ved kredibel statistikk fra en vitenskapelig undersøkelse. Når statistikken er hva du og venninna opplevde på ferien ifjor er det klart at en kan stille seg litt kritisk. Anonymkode: f7d83...4c2 1 1
Rosakatt Skrevet 14. juli 2023 #15 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så jorda er ikke rund, roterer rundt sola og tyngdekraften eksisterer ikke? Hva er deres statistikk da? Har tilgode å se noen kvinner på KG faktisk legge ved kredibel statistikk fra en vitenskapelig undersøkelse. Når statistikken er hva du og venninna opplevde på ferien ifjor er det klart at en kan stille seg litt kritisk. Anonymkode: f7d83...4c2 *Himler hardt med øynene* Det er kun en jord, men sinnsyke mengder med kvinner. Det er en forskjell på å hevde noe om en hva skal man si er jorden levende? Og mange levende. Selvsagt har kvinner likheter, å vi mennesker likheter, men du ser vel selv at vi handler ulikt du også? 1
Ebbeliten Skrevet 14. juli 2023 #16 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så jorda er ikke rund, roterer rundt sola og tyngdekraften eksisterer ikke? Hva er deres statistikk da? Har tilgode å se noen kvinner på KG faktisk legge ved kredibel statistikk fra en vitenskapelig undersøkelse. Når statistikken er hva du og venninna opplevde på ferien ifjor er det klart at en kan stille seg litt kritisk. Anonymkode: f7d83...4c2 Hva slags statistikk etterspør du? 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #17 Skrevet 14. juli 2023 Rosakatt skrev (1 minutt siden): *Himler hardt med øynene* Det er kun en jord, men sinnsyke mengder med kvinner. Det er en forskjell på å hevde noe om en hva skal man si er jorden levende? Og mange levende. Selvsagt har kvinner likheter, å vi mennesker likheter, men du ser vel selv at vi handler ulikt du også? Ja, selvfølgelig er kvinner like ulike som menn, og handler ulikt. Men når noen hevder det ikke finnes universelle sannheter følte jeg for å komme med noen få eksempler. Anonymkode: f7d83...4c2
Ebbeliten Skrevet 14. juli 2023 #18 Skrevet 14. juli 2023 Kvinner ER slik... Menn ER slik.. Det er jo ikke vitenskap, men en høyst subjektiv påstand som verken kan valideres eller verifiseres. Kan man foreta kvantitative undersøkelser og målinger på kvinner og menn når det gjelder antall sexpartnere, hvem man danner familie med, hvem som skiller seg hyppigst etc? Ja, det kan man. Det er jo allikevel bare data som kan tolkes på ulike måter. 4
Ebbeliten Skrevet 14. juli 2023 #19 Skrevet 14. juli 2023 SkevRev skrev (14 minutter siden): Synes ikke de er overfladiske, men arrogansen er høy; Når du blir fortalt at du er perfekt akkurat som du er, og sosiale medier åpner en arena for uttømmelig validering, førsterett på befruktning og oppdragelse, kvoteringer og nedjustering av minstekrav, konstant bli fortalt at næringer skriker etter deg pga. musa di, og generell favorisering kan være en av få årsaker til at noen blir høy på pæra, ja. Vi glemmer liksom litt hvor vi kommer fra, på tvers av kjønn egt. Den verden vil jeg leve i! Som kvinne har jeg vokst opp med å bli fortalt at jeg aldri er pen nok, aldri tynn nok, aldri god nok, at jeg ikke skal gjøre noe nummer ut av meg selv, i tillegg til et godt dryss av jantelov.. Men jeg er født i 1979, og det var kanskje annerledes å være ung kvinne på 90- og tidlig 2000-tallet enn det er i dag. Vi hadde ingen heiagjeng, for å si det slik. Da jeg tok pedagog utdannelsen min var det forresten umulig å få jobb, for mennene ble uoffisielt kvotert inn etter "menn oppfordres til å søke". 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #20 Skrevet 14. juli 2023 Norske damer virker mer kalde og opptatt av utseende og jobb en utenlandske damer. Utenlandske damer er ofte mer varme, snille og omsorgsfulle enn norske. Viktige egenskaper jeg ser etter hos en dame. Det virker som jo mer feminist en dame blir jo mer "hater" hun menn. Dette er bare min erfaring og gjelder selvfølgelig ikke alle damer. Anonymkode: ec0b9...d25 2 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå