AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #1 Skrevet 14. juli 2023 Noen som har erfaring med «sikre perioder» som prevensjonsmiddel? Vet det er risky, men om det skulle skje er det greit. Jeg sluttet på prevensjon nå i sommer og etter mye om og men har jeg og samboer funnet ut at det er bedre å utsette inntil 1 års tid. Jeg orker ikke tanken på å begynne på noe ny prevensjon, så vi tenkte teste ut denne metoden isteden også får det gå som det går. Erfaringer? Anonymkode: 451b8...3cf
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #2 Skrevet 14. juli 2023 Alle jeg kjenner som har brukt den så kalte "metoden" har blitt ufrivillig gravid. Anonymkode: 08ad4...6d0
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #3 Skrevet 14. juli 2023 Da bruker han kondom, ikke verre enn det. Anonymkode: 410d8...fef
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #4 Skrevet 14. juli 2023 Jeg/vi brukte dette i 10år, sammen med «hoppe av i svingen», uten å bli gravid. Men jeg brukte eggløsningstester fast gjennom mnd, og unngikk sex før eggløsning. (Hadde eggløsning på dag 8, så ikke noe stress). Når vi skulle ha barn traff det på første forsøk fordi vi hadde sex to dager før og under el (planlagte). Men nå som vi ikke skal ha flere så steriliserte han seg, for metoden over er ikke sikker og vi hadde ikke gjort det om ikke det var ok om metoden feilet. Anonymkode: 8f42c...49d
Fioljenta Skrevet 14. juli 2023 #5 Skrevet 14. juli 2023 Du må ha veldig regelmessig mens hvis det skal virke. Og så må dere ha noen dagers sikkerhetsmargin både før og etter. Vi prøvde den metoden kombinert med kondom under eggløsning. Det var litt mas og egentlig ble det lite sex uten kondom, så det var egentlig ingen god løsning i lengden for oss.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #6 Skrevet 14. juli 2023 Hvis det ikke er krise om du blir gravid vil det jo være godt med en pause fra hormoner. Og så blir du kjent med syklusen din til dere skal prøve aktivt. Anonymkode: dd7b1...273
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #7 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvis det ikke er krise om du blir gravid vil det jo være godt med en pause fra hormoner. Og så blir du kjent med syklusen din til dere skal prøve aktivt. Anonymkode: dd7b1...273 På ingen måte krise❤️ bare preferert å vente litt. Derfor jeg er litt nysgjerrig på om dette kan være best for oss, hvor man slipper hormoner og kondomstyr.. Syklusen min er veldig stabil, så jeg har relativt god oversikt over den. Anonymkode: 451b8...3cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå